Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η παράταση της δημόσιας διαβούλευσης είναι μονόδρομος»
EUROKINISSI / ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η παράταση της δημόσιας διαβούλευσης είναι μονόδρομος»

  • A-
  • A+

Την παράταση της δημόσιας διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που κατέθεσε ο ΟΛΠ στο υπουργείο Περιβάλλοντος για υφιστάμενα έργα, των οποίων η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει λήξει, αλλά και γι’ αυτά που πρόκειται να υλοποιήσει στο λιμάνι του Πειραιά (master plan) και η οποία τυπικά ολοκληρώθηκε χθες, ζητά ο Δήμος Περάματος και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας.

Στη διαδικασία της διαβούλευσης δικαίωμα συμμετοχής έχουν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι παραλιμένιοι δήμοι (Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Περάματος, Σαλαμίνας), οι δημοτικές παρατάξεις, τα Επιμελητήρια, κινήσεις πολιτών, μεμονωμένοι πολίτες, οι απόψεις των οποίων πρέπει να αξιολογηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Υποχρέωση υποβολής γνώμης έχουν σειρά Διευθύνσεων των συναρμόδιων υπουργείων αλλά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Για το θέμα αυτό την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο δημαρχείο Περάματος με πρωτοβουλία του δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη και εμπειρογνωμόνων σε περιβαλλοντικά ζητήματα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εκφράστηκε η ανησυχία ότι η ΜΠΕ θα επιφέρει ιδιαίτερα δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο Πέραμα και τους γύρω δήμους και πως έρχεται να προσθέσει νέες επιβαρύνσεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με δραματικές συνέπειες τόσο για τους πολίτες όσο και για το φυσικό περιβάλλον.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε πως θα υπάρξει τεράστια αύξηση του φόρτου κυκλοφορίας των οχημάτων, της ηχορύπανσης, της αέριας ρύπανσης, της φωτορύπανσης, ενώ είναι προγραμματισμένες να γίνουν νέες επιχωματώσεις και προσχώσεις, εργασίες που θα προκαλέσουν νέες σημαντικές περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις.

Ολα αυτά σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα περιβαλλοντική υποβάθμιση της πόλης καθιστούν το Πέραμα μια πόλη σε κρίση με διαδοχικές επιβαρύνσεις, όπως επισημάνθηκε στη συνάντηση, και έγινε γνωστό πως ο Δήμος Περάματος έχει ήδη καταθέσει εγκαίρως αίτημα στους αρμόδιους φορείς, Περιφέρεια Αττικής και υπουργείο Περιβάλλοντος, ζητώντας τη χρονική παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης αλλά έως τώρα δεν έχει λάβει καμία απολύτως απάντηση.

Επίσης αναφέρθηκε ότι θα καταθέσει εγγράφως τις απόψεις του στους αρμόδιους φορείς και θα κλιμακώσει τις πρωτοβουλίες του σε συνεργασία με τους όμορους δήμους προκειμένου να διασφαλιστεί το δικαίωμα των πολιτών της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά να ζουν σε ένα υγιές και ασφαλές περιβάλλον.

Η δημοτική αρχή Περάματος απαιτεί από την πολιτεία, μεταξύ άλλων, να θεσμοθετηθεί μόνιμος περιβαλλοντικός έλεγχος, ο οποίος θα συμπεριληφθεί στην προς έκδοση Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ), με σκοπό τη λήψη μέτρων άρσης και περιορισμού των μέχρι σήμερα δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Παράταση στη δημόσια διαβούλευση για τη ΜΠΕ ζητά και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας, καθώς όπως τονίζει αυτή προβλέπει νέες δραστηριότητες οι οποίες φέρνουν επιπλέον επιπτώσεις και επιβάρυνση (και) στην πόλη του Πειραιά χωρίς να προβλέπει μέτρα αντιμετώπισης.

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται με τις πρωτοβουλίες της να προστατεύσει τους πολίτες θέτοντας όρους και κανόνες. Η παράταση της δημόσιας διαβούλευσης είναι μονόδρομος και αποδεικνύεται από το γεγονός πως ακόμα και οι φορείς που εκλήθησαν να τοποθετηθούν δεν το έπραξαν, με εξαίρεση δύο εξ αυτών» σημειώνει και κάνει γνωστό πως στον Πειραιά έπειτα από παρέμβαση της παράταξής του το Δημοτικό Συμβούλιο θα συνεδριάσει την ερχόμενη Τετάρτη και θα τοποθετηθεί επί του θέματος.

«Δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση χωρίς τη συμμετοχή των δήμων που επηρεάζονται άμεσα από τη λειτουργία του ΟΛΠ. Είναι άμεση ανάγκη να γνωμοδοτήσουν τα συμβούλια όλων των παραλιμένιων δήμων και η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Μπελαβίλας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
Μέχρι τον επόμενο μήνα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης μιλώντας στη ΔΕΘ, το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan της Cosco
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
Η πρώτη προεκλογική αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους του Πειραιά, Γιάννη Μώραλη και Νίκο Μπελαβίλα, είχε αφορμή τα έργα που σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι. Οι δηλώσεις του Νίκου...
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας