Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα

  • A-
  • A+

Η προειδοποίηση που απηύθυναν εδώ και πολύ καιρό οι ακτοπλόοι, ότι η αλλαγή στα ναυτιλιακά καύσιμα από 1/1/2020 θα τους οδηγήσει υποχρεωτικά στην αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, φαίνεται ότι οδεύει προς υλοποίηση.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μελετούν τις αυξήσεις που, θα χρειαστεί να κάνουν στα εισιτήρια, προκειμένου να καλύψουν την επιβάρυνση από τα νέα καύσιμα, που, σύμφωνα με τους ίδιους, αγγίζει το 25%.

Οι αυξήσεις δεν θα ισχύσουν για τα επιδοτούμενα δρομολόγια στις άγονες γραμμές, καθώς στον προϋπολογισμό του 2020 έχουν προβλεφθεί 10 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του αυξημένου κόστους των καυσίμων.

Οι ακτοπλόοι έχουν ενημερώσει για το ενδεχόμενο των αυξήσεων στα εισιτήρια τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ, που σήμερα είναι 24%, τόση όση απαιτείται προκειμένου να καλυφθεί η αύξηση του κόστους των καυσίμων, έτσι ώστε να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήρια.

Την πρότασή τους έχει μεταφέρει ο Γ. Πλακιωτάκης στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, ωστόσο ακόμα δεν έχει λάβει απάντηση.

Οι πληροφορίες λένε ότι εάν ο Χρ. Σταϊκούρας κάνει αποδεκτό το αίτημα των ακτοπλόων, υπάρχουν φόβοι ότι το ίδιο θα ζητήσουν και οι άλλοι μεταφορικοί κλάδοι.

Οπότε παραμένει άγνωστο μέχρι στιγμής εάν το αίτημα των ακτοπλόων θα γίνει αποδεκτό από τον Χρ. Σταϊκουρα και εν τέλει πόσο θα μειωθεί ο ΦΠΑ.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης στο παρελθόν έχει κάνει λόγο για μείωση στο 13%, ούτως ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου στον Πειραιά ήταν κοντά στα 575 ευρώ, όταν μέχρι τα τέλη του 2019 με 3,5% θείο κυμαινόταν στα 450 ευρώ. Οπως εξηγούσαν στην «Εφ.Συν.», η διαφορά στην τιμή οφείλεται στο γεγονός ότι τα διυλιστήρια δεν είναι ακόμα έτοιμα να παράγουν τα νέα καύσιμα στις ποσότητες που απαιτεί η αγορά και με την πάροδο του χρόνου θα αρχίσει να μικραίνει.

Η εξέλιξη αυτή πάντως έχει προκαλέσει προβληματισμό και δυσαρέσκεια, τόσο στο υπουργείο Ναυτιλίας όσο και μέσα στον ακτοπλοϊκό κλάδο, καθώς με λίγα λόγια το κόστος από τη χρήση των πιο καθαρών καυσίμων για μεν τις άγονες γραμμές θα πληρωθεί από το Δημόσιο, για δε τις υπόλοιπες θα μετακυληθεί στους επιβάτες και μάλιστα σε περιοχές με πολλά προβλήματα, όπως το βορειοανατολικό Αιγαίο.

Ωστόσο οι αυξήσεις θα εξεταστούν κατά περίπτωση, γιατί άλλες θα ισχύσουν για τα συμβατικά πλοία και άλλες για τα ταχύπλοα.

Ξεκίνημα από Λέσβο

Ενδιαφέρον έχει επίσης η πληροφορία που δημοσίευσε το τοπικό site της Λέσβου «Στο Νησί» ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια ξεκίνησαν ήδη από την εταιρεία «Blue Star Ferries», καθώς μέσα από το σύστημα κρατήσεων διαπιστώθηκαν νέες αυξημένες τιμές από τις 8 Ιανουαρίου 2020, γεγονός που επιβεβαιώνει και η Ενωση Τουριστικών-Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου.

Θυμίζουμε ότι από 1/1/2020 τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός του IMO, σύμφωνα με τον οποίο απαιτείται το ποσοστό του θείου στα καύσιμα να είναι μειωμένο στο 0,5% από 3,5% που ισχύει σήμερα. Οι πλοιοκτήτες προκειμένου να συμμορφωθούν με αυτόν έχουν τρεις επιλογές:

■ να χρησιμοποιούν στα πλοία τους τα νέα καύσιμα με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%,

■ να εγκαταστήσουν scrubber, σύστημα καθαρισμού καυσαερίων, με το οποίο θα μπορούν να καίνε τα σημερινά φτηνότερα καύσιμα HSFO με 3,5% ποσοστό θείου

■ να κάνουν τροποποιήσεις στις μηχανές των πλοίων και να αρχίσουν να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG.

Η μόνη εταιρεία που μέχρι στιγμής έχει εγκαταστήσει σε όλα της τα πλοία scrubbers είναι οι «Μινωικές Γραμμές», αλλαγή όμως με μεγάλο κόστος, απαγορευτικό πολλές φορές για μικρότερες εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε τοποθέτηση scrubbers θα προχωρήσει άμεσα και ο Ομιλος Attica.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυξήσεις 7-10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αντιδρούν νησιώτες, φορείς και σωματεία στην απόφαση μερικών από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές να περάσουν στους επιβάτες μέρος της επιβάρυνσης 25% από τα «πράσινα» καύσιμα.
Αυξήσεις 7-10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
Παγωμένος παραμένει ο σχεδιασμός των θερινών δρομολογίων, μετά τις νέες συγκρούσεις των εταιρειών του κλάδου για τις γραμμές-φιλέτα ενώ σχετικές νομοθετικές αλλαγές προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει από 1/1/2020 τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην...
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα
Τα ναυτιλιακά καύσιμα και η αλλαγή τους από 1/1/2020 βάσει του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ήταν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με...
Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας