Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προσπάθεια επανεκίνησης για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προσπάθεια επανεκίνησης για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων

  • A-
  • A+
Πρόωροι πανηγυρισμοί για τη θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ υπέρ νέας προκήρυξης επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα που θα συνδέσει κατά τη θερινή περίοδο Θεσσαλονίκη με Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο. Αλλες προσπάθειες στο παρελθόν απέτυχαν λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης

Η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες, η λειτουργία της οποίας αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων, ωστόσο τα εμπόδια και οι δυσκολίες στην υλοποίησή της τη χαρακτηρίζουν, βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έκανε γνωστό ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) γνωμοδότησε θετικά υπέρ της προκήρυξης επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει κατά τη θερινή περίοδο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο) με επιβατηγό-οχηματαγωγό ή επιβατηγό-οχηματαγωγό ταχύπλοο πλοίο.

Αμέσως μετά η είδηση από πολλά ΜΜΕ και περισσότερο τοπικά αναπαράχτηκε ως εξής: «Για πρώτη φορά οι Σποράδες μπαίνουν στα δρομολόγια της άγονης γραμμής και συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη», καθώς ακριβώς αυτό αναφερόταν και σε επίσημη ανακοίνωση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην οποία τονιζόταν ότι «ανοίγει μια νέα τουριστική αγορά για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας με σημαντικά οφέλη για την οικονομία των νησιών και όλης της Θεσσαλίας».

Ο περιφερειάρχης Κ. Αγοραστός μάλιστα ευχαριστούσε τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και τη γενική γραμματέα Αιγαίου Χριστιάννα Καλογήρου, λέγοντας ότι μετά τις συναντήσεις που είχαν ανταποκρίθηκαν άμεσα στο αίτημα της Περιφέρειας Θεσσαλίας να χαρακτηριστεί η γραμμή «άγονη», ενώ έκανε λόγο για θετική εξέλιξη που εγγυάται την εύκολη και οικονομική μετακίνηση των κατοίκων των νησιών των Σποράδων, προεξοφλώντας ότι το εισιτήριο θα είναι φτηνό.

Ωστόσο τα γεγονότα δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς η συγκεκριμένη γραμμή δεν είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί, ούτε η πρώτη φορά που χαρακτηρίζεται άγονη και επιδοτείται. Ας θυμηθούμε λίγο την ιστορία της: η λειτουργία της ξεκίνησε και πάλι στις 16 Ιουνίου του 2016, αφού είχαν προηγηθεί κι άλλες προσπάθειες τα προηγούμενα χρόνια, οι οποίες δεν στέφθηκαν με επιτυχία.

Το 2016 λοιπόν εγκαινιάστηκε για τους καλοκαιρινούς μήνες και τα δρομολόγια τα εκτελούσε ταχύπλοο επιβατηγό της εταιρείας Hellenic Seaways, το οποίο όμως το 2018 αποσύρθηκε, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα και η εταιρεία έκρινε πως δεν ήταν εφικτό να συνεχίσει το δρομολόγιο.

Τον Ιανουάριο του 2018 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης επισκέφτηκε το υπουργείο Ναυτιλίας, συναντήθηκε με τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή και ζήτησε να ενταθούν οι προσπάθειες για επαναλειτουργία της γραμμής. Προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα, είχε προτείνει η γραμμή να κηρυχτεί άγονη και να επιδοτηθεί.

Τον ίδιο χρόνο προκηρύχτηκε η γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο. Το δρομολόγιο, που ήταν κατά το ήμισυ επιδοτούμενο (Θεσσαλονίκη-Σύρος) και από κει και μετά ελεύθερο, ξεκίνησε στις 28 Ιουνίου 2018, ωστόσο ούτε και αυτό συνεχίστηκε, καθώς τα οικονομικά οφέλη για την ακτοπλοϊκή εταιρεία που το ανέλαβε δεν ήταν τα αναμενόμενα.

Οι πληροφορίες λένε ότι η χαμηλή επιβατική κίνηση δεν συμφέρει οικονομικά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και αυτός είναι ο λόγος που η γραμμή δεν επιβιώνει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμα και τώρα με την επιδότηση τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, καθώς όλα θα εξαρτηθούν από το είδος του πλοίου(ταχύπλοο ή συμβατικό) που θα δρομολογηθεί, το ύψος της επιδότησης, τα δρομολόγια (θερινά ή όλο τον χρόνο), οπότε είναι νωρίς για πανηγυρισμούς.

Ας περιμένουμε να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να έχουμε τα αποτελέσματα. Στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα θα πρέπει να προστεθεί και αυτό της αύξησης των ναυτιλιακών καυσίμων από 1/1/2020 που, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, αγγίζει περίπου το 25%.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περίεργες αλλαγές όρων για τα περιφερειακά λιμάνια
Λίγο πριν ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους, τροποποιούν τη άδταιξάη για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής ● Φόβοι ότι μεθοδεύεται πλήρης ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.
Περίεργες αλλαγές όρων για τα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυμαχία» για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας
Οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες) της ακτοπλοΐας, που βρίσκονται στην επικαιρότητα το τελευταίo χρονικό διάστημα λόγω της Σαμοθράκης και του καλοκαιρινού ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της, διχάζουν κυβέρνηση...
Ναυμαχία» για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
Το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές του, υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στις άγονες γραμμές • Aύξηση της χρηματοδότησης κατά 45%...
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τουρκικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ-Λαυρίου
Τουρκικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα προκειμένου να συνδεθεί ακτοπλοϊκά το Τσεσμέ της Τουρκίας με το Λαύριο. 
Τουρκικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ-Λαυρίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας