• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 19.2°C
    1 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    3 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.0°C
    4 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    3 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 13.0°C
    2 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    0 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    2 BF
    81%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.8°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    1 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.5°C / 9.5°C
    1 BF
    70%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 19.4°C
    2 BF
    48%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    2 BF
    94%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 9.2°C / 13.7°C
    1 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    1 BF
    86%
© Sergei Razvodovskij | Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διεθνές Ταμείο για ναυτιλία μηδενικών ρύπων

  • A-
  • A+

Πρόταση για τη δημιουργία του πρώτου συμμετοχικού παγκόσμιου Ταμείου Ερευνας και Ανάπτυξης με στόχο την εξάλειψη των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που προέρχονται από τη δραστηριότητα της διεθνούς ναυτιλίας υπέβαλε η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Η πρόταση προβλέπει την ίδρυση ενός fund που μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα συγκεντρώσει πάνω από 5 δισ. δολάρια, τα οποία θα διατίθενται για την έρευνα και ανάπτυξη νέων καυσίμων με μηδενικούς ρύπους άνθρακα.

Η πρόταση για τη σύσταση του Ταμείου, η οποία υποστηρίζεται από τις διεθνείς εφοπλιστικές ενώσεις που συλλογικά εκπροσωπούν όλους τους ναυτιλιακούς τομείς, τους τομείς του θαλάσσιου εμπορίου και διαχειρίζονται πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ανακοινώνεται λίγες μόλις ημέρες μετά την παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (EU Green Deal), το νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια Ευρώπη απαλλαγμένη από τον άνθρακα.

Την πρόταση στηρίζουν οι Ελληνες πλοιοκτήτες και σύμφωνα με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) το Ταμείο, το οποίο μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ήδη από το 2023 κατόπιν της υιοθέτησής του από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (UN ΙΜΟ), θα διοικείται από ένα διεθνές Διοικητικό Συμβούλιο (International Research & Development Board - IMRB), μη κυβερνητικού χαρακτήρα, το οποίο θα εποπτεύεται από τα κράτη-μέλη του UN ΙΜΟ.

«Επί του παρόντος, υπάρχει ένα σημαντικό τεχνολογικό κενό, το οποίο θα πρέπει να γεφυρωθεί ώστε η ναυτιλία να μπορέσει να απεξαρτητοποιηθεί πραγματικά από τον άνθρακα και το Ταμείο μπορεί να δράσει καταλυτικά προς την κατεύθυνση αυτού του στόχου», σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης. «Χωρίς καινοτομία σε εναλλακτικά και μη ορυκτά καύσιμα, η ναυτιλία θα συνεχίσει να εξαρτάται πλήρως από τον άνθρακα. Προκειμένου να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος του UN ΙΜΟ για μείωση κατά 50% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας μέχρι το 2050, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας σθεναρά: χρειαζόμαστε μια ουσιαστική τεχνολογική αλλαγή», συμπλήρωσε.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ υποστήριξε ότι είναι αξιοσημείωτο πως η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία πρωτοστατεί, για ακόμα μια φορά, με αυτήν την πρωτοβουλία τηρώντας πλήρως τις υποσχέσεις της με συγκεκριμένα μέτρα που έχουν αποδεδειγμένα περιβαλλοντικά αποτελέσματα. «Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει τώρα την ευκαιρία να ηγηθεί των διεθνών προσπαθειών, για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής όσον αφορά τη ναυτιλία, υιοθετώντας μια παγκόσμια, ρεαλιστική και συμπληρωματική προς την αρχική στρατηγική του ΙΜΟ προσέγγιση, η οποία δεν θα στρεβλώνει τον διεθνή ανταγωνισμό παρεκκλίνοντας από την πορεία προς την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο», κατέληξε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το ΕΒΕΠ στηρίζει κάθε προσπάθεια υπέρ της ελληνικής ακτοπλοΐας
Ο ακτοπλοϊκός στόλος της χώρας πρέπει να διατηρηθεί σε «μάχιμη κατάσταση» επισημαίνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, τονίζοντας πως οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας στο εγγύς μέλλον...
Το ΕΒΕΠ στηρίζει κάθε προσπάθεια υπέρ της ελληνικής ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προτεραιότητα στη ναυτιλία ο τερματισμός εκπομπών ρύπων
Ο τερματισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ των εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλίας στο πλαίσιο του διαδικτυακού συνεδρίου «Posidonia Web Forums Week».
Προτεραιότητα στη ναυτιλία ο τερματισμός εκπομπών ρύπων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και ο υπ. Ναυτιλίας Φ. Κουβέλης για τα αποτελέσματα της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού...
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
Στα ναυτιλιακά καύσιμα και στην αλλαγή που γίνεται από το 2020, καθώς σύμφωνα με τον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να χρησιμοποιεί πλέον καύσιμα χαμηλής...
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια. Το...
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνέδριο στο Ρότερνταμ για τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Τα προβλήματα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, η απανθρακοποίηση αλλά και η ανάγκη ανανέωσης του ευρωπαϊκού στόλου μικρών αποστάσεων, τα κυριότερα θέματα που συζητήθηκαν.
Συνέδριο στο Ρότερνταμ για τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας