Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κάνει λόγο για 18 «νέους απομακρυσμένους προορισμούς» που συνδυάζονται με αύξηση κατά 40 εκατ. ευρώ της κρατικής χρηματοδότησης

EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές

  • A-
  • A+

Σε νέες ανακοινώσεις για τις άγονες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας της χώρας και τη χρηματοδότησή τους προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.

Εκανε λόγο για 18 «νέους απομακρυσμένους προορισμούς» που εντάσσονται στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών και οι οποίοι εγκρίθηκαν από το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Οι ακτοπλοϊκές αυτές γραμμές βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βορειοανατολικού και Νοτιοανατολικού Αιγαίου και είναι:

- Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος.

- Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος.

- Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο).

- Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος.

- Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι.

- Ενα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη αντί της γραμμής Λέσβος-Καβάλα.

Οι συγκεκριμένοι προορισμοί αποτελούν την α΄ φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει και β΄ φάση.

ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μια τελείως διαφορετική εικόνα από αυτή του Γ. Πλακιωτάκη παρουσίασε ωστόσο ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.

Μιλώντας χθες στην «Εφ.Συν.» υποστήριξε ότι οι γραμμές αυτές δεν είναι καινούργιες, είναι γραμμές που στο παρελθόν είχαν προκηρυχτεί, αλλά δεν είχε εμφανιστεί ενδιαφερόμενος.

Εκτός από τη γραμμή που αφορά τη σύνδεση νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη, όλες οι άλλες συμπεριλαμβάνονταν στο ΣΑΣ του Ιουνίου και μπορεί να το διαπιστώσει όποιος θέλει, επομένως και είχαν εγκριθεί για προκήρυξη και είχαν διασφαλιστεί οι πόροι τους.

«Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν θα έπρεπε να πανηγυρίζει σήμερα, αλλά να απολογείται για την καθυστέρηση της συγκεκριμένης διαδικασίας» σχολίασε ο Ν. Σαντορινιός.

Το γεγονός ότι οι γραμμές ορίστηκαν και εγκρίθηκαν από το ΣΑΣ μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί, ωστόσο σημασία έχει μετά την προκήρυξή τους να δούμε εάν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι και φυσικά να μάθουμε τους όρους του διαγωνισμού, καθώς ο Γ. Πλακιωτάκης στο παρελθόν έχει δηλώσει ότι οι νέες προκηρύξεις θα έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια.

Θυμίζουμε ότι μετά το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον περασμένο Αύγουστο, ο Γ. Πλακιωτάκης είχε ανακοινώσει τη «ριζική αναμόρφωση» του θεσμικού πλαισίου των άγονων γραμμών και ανάμεσα στις αλλαγές είχε προαναγγείλει και την αύξηση των κονδυλίων των συμβάσεων κατά 40 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή από τα 90 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018 ανέρχονται στα 130 εκατ. ευρώ. Ωστόσο να διευκρινίσουμε ότι η αύξηση των 10 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτική, καθώς θα πρέπει να καλυφθεί το αυξημένο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων από 1/1/2020.

Επίσης οι δαπάνες που προκύπτουν από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και οι οποίες συνάπτονται μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και των πλοιοκτητριών εταιρειών για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών που συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα (άγονες γραμμές) θα καλύπτονται πλέον από τις πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου Ναυτιλίας και όχι από τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
Τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και της ναυτεργασίας πρέπει να εξειδικευτούν με ένα σαφές και συνεκτικό σχέδιο, σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις που έκανε για τον κλάδο την Παρασκευή...
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
Οικονομική διευκόλυνση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισε να παράσχει ο ΟΛΠ. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Ναυτιλίας αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων...
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθυστέρηση στην προμήθεια πλοηγικών σκαφών
Tο θέμα της Πλοηγικής Υπηρεσίας, τις ελλείψεις σε σκάφη (πλοηγίδες) αλλά και τον κίνδυνο απαξίωσής της προκειμένου αυτή να ιδιωτικοποιηθεί, φέρνουν ξανά στην επικαιρότητα τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση...
Καθυστέρηση στην προμήθεια πλοηγικών σκαφών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
Ο «πόλεμος» τριών ναυτιλιακών εταιρειών για τα «φιλέτα» του Αιγαίου είχε καταγγελίες, απειλές και πολλές δημόσιες δηλώσεις, ακόμη και μετά την τελική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας