Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα

  • A-
  • A+
Τον κίνδυνο ακόμη και σοβαρών ατυχημάτων επέσεισε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στην 31η Γενική Συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, IMO, στο Λονδίνο ● Tην Παρασκευή οι εκλογές για την ανάδειξη των 40 μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ. Η Ελλάδα φιλοδοξεί να επανεκλεγεί στην Α κατηγορία, στην οποία είναι ήδη μέλος.

Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει από 1/1/2020 τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην Ολομέλεια των μελών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Ο υπουργός, μιλώντας στην 31η Γενική Συνέλευση στο Λονδίνο που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και θεωρείται ως η μεγαλύτερη εκδήλωση της παγκόσμιας Ναυτιλίας, δικαιολογώντας το αίτημά του για αναβολή της εφαρμογής του κανονισμού, υπογράμμισε την ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο και σε βάθος οι όποιες επιπτώσεις προκύψουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων.

Τόνισε ακόμα ότι αν και «η γενικότερη αντίληψη είναι πως με το θέμα αυτό έχουμε τελειώσει, το γεγονός πως οι αρμόδιες επιτροπές του ΙΜΟ συνεχίζουν να το συζητούν δείχνει πως υπάρχουν ακόμη ζητήματα, όπως η διαθεσιμότητα, η συμβατότητα, η ασφάλεια, στα οποία δεν έχουν δοθεί πλήρεις απαντήσεις και παραμένουν ανοιχτά».

Κατέθεσε τον φόβο του ότι εάν η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα δεν εξετάσει αυτά τα θέματα με σοβαρότητα και με τον επείγοντα χαρακτήρα που απαιτούν, ο κόσμος θα γίνει μάρτυρας όχι μόνο σοβαρών διαταραχών του εμπορίου, αλλά και απειλών για σοβαρά, ακόμα και θανατηφόρα ατυχήματα. «Ο ΙΜΟ», επισήμανε, «έχει και τα μέσα και την εμπειρία να το κάνει αυτό. Θα πρέπει επίσης όμως να έχει και τη βούληση να το πράξει».

Εκανε γνωστό δε ότι η Ελλάδα προωθεί νομοθετική ρύθμιση, η οποία προβλέπει κυρώσεις για εκείνους τους προμηθευτές που θα παραδίδουν στα πλοία καύσιμα που δεν συμμορφώνονται με τις νέες προδιαγραφές και παρότρυνε τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας. Τέλος αναφέρθηκε και στη μάστιγα των πειρατικών επιθέσεων, που όπως δείχνουν τα στοιχεία επιστρέφει στη ναυτιλιακή βιομηχανία καλώντας τα κράτη – μέλη του ΙΜΟ να επιδείξουν ετοιμότητα και στενή συνεργασία για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Σημειώνεται ότι μεθαύριο Παρασκευή θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για την ανάδειξη των 40 μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ, οι οποίες γίνονται κάθε δύο χρόνια και τα κράτη που απαρτίζουν το συμβούλιο, το οποίο λειτουργεί ως εκτελεστικό όργανο του οργανισμού, εκλέγονται από τα 172 μέλη του ΙΜΟ.

Η Ελλάδα φιλοδοξεί να επανεκλεγεί στην Α κατηγορία στην οποία είναι ήδη μέλος. Τα κράτη που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία θεωρούνται ο «σκληρός πυρήνας» του οργανισμού, καθώς έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών και το 2017 η εκλογή έγινε με ψηφοφορία και όχι διά βοής όπως γινόταν τα τελευταία δέκα χρόνια. Στις τελευταίες εκλογές η Ελλάδα είχε καταλάβει την 5η θέση στην Α κατηγορία πίσω από τις Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Παναμά.

Ο ΙΜΟ (International Maritime Organization) ιδρύθηκε το 1958 και θεωρείται ο διαμορφωτής κανόνων στη ναυτιλία. Αποτελεί οργανισμό του ΟΗΕ και οι πρώτες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός τέτοιου οργανισμού ξεκίνησαν μετά τη βύθιση του «Τιτανικού» το 1912.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
Οι εταιρείες ετοιμάζονται να μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα ● Μείωση του ΦΠΑ έχουν ζητήσει οι ακτοπλόοι από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη.
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα
Τα ναυτιλιακά καύσιμα και η αλλαγή τους από 1/1/2020 βάσει του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ήταν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με...
Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας