Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Violeta Bulc

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στις Βρυξέλλες οι προβληματισμοί για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα

  • A-
  • A+

Τα ναυτιλιακά καύσιμα και η αλλαγή τους από 1/1/2020 βάσει του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) ήταν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Violeta Bulc στις Βρυξέλλες.

Ο Γ. Πλακιωτάκης με αφορμή την αναμενόμενη εφαρμογή τού 0,5% ως ανώτατου ορίου ως προς την περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμα των πλοίων εξέφρασε τον προβληματισμό του, καθώς, όπως τόνισε, ένα μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του κανονισμού του ΙΜΟ δεν έχουν παρασχεθεί ακόμα οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών καυσίμων που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Ανέδειξε παράλληλα την αναγκαιότητα υιοθέτησης παγκόσμιων ρεαλιστικών μέτρων που θα είναι πρακτικά εφαρμόσιμα και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο δραστηριοποίησης των επιμέρους τομέων της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας.

Τους ίδιους προβληματισμούς είχε καταθέσει ο υπουργός και στη συνάντηση που είχε τον Σεπτέμβριο με τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ Κίτακ Λιμ στο Λονδίνο, εκφράζοντας μάλιστα τους φόβους του αναφορικά με την ετοιμότητα του ΙΜΟ να ανταποκριθεί σε πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη μεταβατική περίοδο της εφαρμογής των νέων ναυτιλιακών καυσίμων.

Θυμίζουμε ότι στο ίδιο μήκος κύματος με τον υπουργό Ναυτιλίας κινούνται εξ αρχής και οι Ελληνες εφοπλιστές, ενώ στη συνέχεια συντάχθηκαν με τις απόψεις τους διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς και εφοπλιστικές ενώσεις. Εχουν εκφράσει τις διαφωνίες τους σχετικά με τον συγκεκριμένο κανονισμό και κατά πόσο αυτός μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς να υπάρξουν προβλήματα, όπως στην ασφάλεια των καυσίμων αλλά και τη μη επαρκή διαθεσιμότητά τους.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης, μιλώντας πρόσφατα στη Lloyd’s List ζήτησε την καθυστέρηση της εφαρμογής του κανονισμού και εξήγησε ότι αυτό πρέπει να συμβεί μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων.

«Είναι αδιανόητο να αναμένεται να λειτουργήσουν πλοία, χρησιμοποιώντας μη δοκιμασμένα και ασφαλή καύσιμα» ανέφερε, λέγοντας ότι «η προθεσμία του 2020 που τέθηκε συνεπαγόταν τις κατάλληλες επενδύσεις από τα διυλιστήρια προκειμένου να υπάρχει παγκοσμίως επαρκής διαθεσιμότητα των νέων καυσίμων. Ομως μέχρι στιγμής τα καύσιμα αυτά δεν επαρκούν, καθώς υπολογίζεται ότι θα καλυφθεί μόνο το 50% των αναγκών».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
Οι εταιρείες ετοιμάζονται να μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα ● Μείωση του ΦΠΑ έχουν ζητήσει οι ακτοπλόοι από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη.
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει από 1/1/2020 τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην...
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βολές από τον Θ. Βενιάμη για την «υποκρισία με τα καθαρά καύσιμα»
Σκληρή κριτική άσκησε χθες ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, σε όλους όσοι εμπλέκονται σε διεθνές επίπεδο στο ζήτημα της αλλαγής των καυσίμων στην παγκόσμια ναυτιλία από 1/1/2020,...
Βολές από τον Θ. Βενιάμη για την «υποκρισία με τα καθαρά καύσιμα»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κατά Πλακιωτάκη «κανονικότητα» στη Ναυτιλία
Το πρώτο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από τη Ν.Δ., και τις ρυθμίσεις που περιέχει, παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η κατά Πλακιωτάκη «κανονικότητα» στη Ναυτιλία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας
Τα σχέδια των Κινέζων για τη δημιουργία 4ης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά παρά την απόρριψή τους από την αρμόδια επιτροπή του υπ. Ναυτιλίας επανέρχονται.
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας