Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα τρία σενάρια για τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα τρία σενάρια για τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

  • A-
  • A+

Τρεις εναλλακτικές λύσεις για να προχωρήσουν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος έχει εξετάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την επόμενη εβδομάδα, μετά τη συνάντηση που θα έχει στις Βρυξέλλες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Το πρώτο σενάριο προβλέπει την επανένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας οδού, από την οποία είχε αφαιρεθεί με νόμο τον Δεκέμβριο του 2013. Το δεύτερο, την κατάργηση των οκτώ εργολαβιών και την επαναδημοπράτηση του έργου και το τρίτο το «μάζεμα» σε δύο εργολαβίες. Ολες οι προτάσεις είναι εκτεθειμένες σε προσφυγές, στοιχείο που κάνει πιο δύσκολη την τελική επιλογή αφού τα έργα έχουν ενταχθεί στο τρέχον ΕΣΠΑ και πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ώς το 2023 για να μην επιστραφεί το σύνολο της κοινοτικής χρηματοδότησης. Με αυτό το δεδομένο, το υπουργείο θα ακολουθήσει τις υποδείξεις των Βρυξελλών και παράλληλα θα ζητήσει «πίστωση» χρόνου για απορρόφηση των κονδυλίων ώς το 2025.

Χθεσινή επιστολή της GD Infrastrutture, που υπογράφει ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου και έχει παραλήπτες τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ζητά να αναλάβει τις λεγόμενες «εργολαβίες Καλογρίτσα».

Η ιταλική κατασκευαστική, που είναι ανάδοχος για δύο από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες, δηλώνει ότι αναλαμβάνει να κατασκευάσει τα συγκεκριμένα τμήματα με τον προϋπολογισμό που προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία και να τα παραδώσει 12 μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Προαναγγέλλει ότι αν το υπουργείο επιλέξει να διαλύσει τις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί, θα καταγγείλει την ενέργεια ως καταχρηστική με προσφυγές στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πάρει από τον Μάιο την προβλεπόμενη προκαταβολή και έχει ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες, ενώ πρόσφατα το υπουργείο προχώρησε σε πάγωμα πληρωμών για τις εργασίες που έχουν υλοποιηθεί.

Η ιταλική εταιρεία, στην ίδια επιστολή, επισημαίνει ότι με την πρότασή της το έργο θα ολοκληρωθεί το ταχύτερο και με κόστος 4 εκατ. ευρώ ανά χλμ., ενώ δεν θα χρειαστεί να μπουν διόδια. Υπενθυμίζει ότι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, με τις αποζημιώσεις που δόθηκαν και έφτασαν τα 680 εκατ. ευρώ, κόστισε 13 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ιταλική GDI το τμήμα αυτοκινητόδρομου Μιντιλόγλι-ΒΙΠΕ Πάτρας
Ολοκληρώθηκε χθες η δημοπράτηση του όγδοου και τελευταίου τμήματος του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου. Μειοδότης στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών για το τμήμα Μιντιλόγλι-ΒΙΠΕ Πάτρας, με...
Στην ιταλική GDI το τμήμα αυτοκινητόδρομου Μιντιλόγλι-ΒΙΠΕ Πάτρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
Δύο σημαντικές ειδήσεις, που ανατρέπουν τους γνωστούς προγραμματισμούς στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, έβγαλε η τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη αφορά την Εγνατία οδό, ενώ η δεύτερη...
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητούν «ευκολίες», απειλούν με προσφυγή
«Κινδυνεύουν με λουκέτο οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες» προειδοποιεί ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, σχολιάζοντας δημοσιογραφικές πληροφορίες για τσουχτερά πρόστιμα που ετοιμάζεται...
Ζητούν «ευκολίες», απειλούν με προσφυγή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
Μικρές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φέρνει από αύριο η αναπροσαρμογή του ΦΠΑ από 23 σε 24% που θεσμοθετήθηκε με τον τελευταίο νόμο. Τα νέα τιμολόγια είναι «τσιμπημένα» κατά 0,05 έως και 2 ευρώ, ανάλογα με...
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εν αρχή ην η Πελοπόννησος
Με το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ολοκληρώνεται ο πρώτος από το πακέτο των πέντε μεγάλων αυτοκινητόδρομων που είχαν ξεκινήσει το 2008. Οι κατασκευαστικές εργασίες είχαν σταματήσει...
Εν αρχή ην η Πελοπόννησος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας