• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.2°C / 3.4°C
    3 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -5.9°C / -1.5°C
    3 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.5°C / 3.0°C
    4 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    -4°C -4.1°C / -4.1°C
    3 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    3 BF
    59%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -4°C -6.0°C / -2.1°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.6°C / -7.1°C
    4 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.5°C / 2.6°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 1.6°C / 4.9°C
    4 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 1.9°C
    4 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.3°C
    7 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.6°C / 2.6°C
    6 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    3 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -4°C -4.1°C / -2.5°C
    4 BF
    54%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    -1°C -2.5°C / -1.1°C
    2 BF
    81%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 0.8°C / 4.9°C
    2 BF
    85%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.4°C / 3.6°C
    5 BF
    84%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -6.2°C / -1.2°C
    0 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    -4°C -5.3°C / -1.4°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.2°C / -9.2°C
    2 BF
    58%

Ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Γ. Σταθάκης

ICONPRESS/ ΔΗΜΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ

Σύσκεψη για τα έργα στην Πελοπόννησο

  • A-
  • A+

Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας είναι το θέμα της σημερινής σύσκεψης του υπουργού Γ. Σταθάκη με εκπρόσωπο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, των βουλευτών, των δημάρχων και φορέων της περιοχής. Η κατασκευή του, που συνεχίστηκε με βραδύτερο ρυθμό όταν οι υπόλοιποι τέσσερις αυτοκινητόδρομοι είχαν «παγώσει», βρίσκεται σήμερα στο 93%. Πάντως, με βάση τη σύμβαση του 2007, ο αυτοκινητόδρομος έπρεπε να είναι σε πλήρη λειτουργία στα τέλη του 2013.

Οι δύο ελληνικές εταιρείες «Ακτωρ» και «J&P Αβαξ», που έχουν αναλάβει το έργο, υποστηρίζουν ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν είναι βιώσιμος. Επικαλούνται στοιχεία από τα διόδια, σύμφωνα με τα οποία οι εισπράξεις παρουσιάζουν μείωση 60% σε σχέση με τα αναμενόμενα και ζητούν επιδότηση όπως προβλέπει η σύμβαση του 2007.

Το αίτημά τους έχει γίνει δεκτό και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από τα μέσα του 2014 ο τότε υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης είχε προωθήσει ρύθμιση, με την οποία δημιουργείται ένας «κουμπαράς» με 330 εκατ. ευρώ, από τον οποίο οι εργολάβοι θα αποζημιώνονται έως το 2035 για τις μειωμένες εισπράξεις από τα διόδια. Η αναδιάρθρωση της σύμβασης έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει υποβληθεί πριν από τις βουλευτικές εκλογές για τελικό έλεγχο στο ελεγκτικό συνέδριο.

Καθυστερήσεις στα έργα υπάρχουν σε τρία σημεία:

Στην ευρύτερη παράκαμψη Καλαμάτας, όπου το έργο στην ουσία επανασχεδιάστηκε με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες σε απαλλοτριώσεις.

Στην περιοχή της Τσακώνας, όπου τα έργα γίνονται με ευθύνη του Δημοσίου, υλοποιούνται με πολλές καθυστερήσεις και υπολογίζεται να παραδοθούν σε έναν χρόνο.

Στη διακλάδωση Λεύκτρου - Σπάρτης, που είναι εντελώς νέος δρόμος και έχει υλοποιηθεί κατά 95%.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πτωτική πορεία στα δημόσια έργα καταγράφει ο ΣΑΤΕ
Η δεκαετής πτωτική πορεία των δημόσιων έργων αποτέλεσε βασική αιτία για την καθυστέρηση στην ανάπτυξη της χώρας, επισημάνθηκε στη χθεσινή γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), του...
Πτωτική πορεία στα δημόσια έργα καταγράφει ο ΣΑΤΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία επανεκκίνησης
«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες...
Συμφωνία επανεκκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά περί «ασφυξίας», ο αν. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης καταλογίζει «Πολιτικό θράσος» στον πρώην πρωθυπουργό, αποδίδοντας διαχρονικές ευθύνες στη Ν.Δ. για τις συμβάσεις...
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
Οι «εθνικοί« εργολάβοι είπαν τα... κάλαντα στο υπουργείο Υποδομών και το τελευταίο δεκαήμερο του 2014 έλαβαν πάνω από 92 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι και πάλι εκτός...
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γιώργος Σταθάκης: «Δεν θα γίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ»
«Δεν πρόκειται να αυξηθούν τα τιμολόγια του ρεύματος», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μία ημέρα μετά την επίσημη ανακοίνωση της ΔΕΗ για «ψαλίδισμα» από 1ης Απριλίου της γενναίας έκπτωσης που...
Γιώργος Σταθάκης: «Δεν θα γίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας