Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ζωτικό τους χώρο διεκδικούν οι ναυπηγοεπισκευαστές

Οι ναυπηγοεπισκευαστές τονίζουν ότι «από τη Σύμβαση Παραχώρησης προκύπτει ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα εγκατάστασης και λειτουργίας ναυπηγείου στη Ζώνη, αντίθετα έχει υποχρέωση να βελτιώσει τις υφιστάμενες υποδομές τις οποίες μπορεί να εκμισθώνει αλλά όχι να τις ιδιοχρησιμοποιεί»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ζωτικό τους χώρο διεκδικούν οι ναυπηγοεπισκευαστές

  • A-
  • A+

Την Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2019, αναμένεται να εξεταστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το αίτημα του ΟΛΠ για την ακύρωση της απόφασης που είχε λάβει τον Αύγουστο του 2018 η Επιτροπή Εξέτασης Ενδικοφανών Προσφυγών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Η απόφαση απέρριπτε αίτημα του ΟΛΠ για χορήγηση άδειας ναυπηγείου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Είχε προηγηθεί τον Ιούνιο του 2018 η απόρριψη του αιτήματος του ΟΛΠ και από την Περιφέρεια Αττικής.

Με αφορμή την αναμενόμενη εξέταση του αιτήματος του ΟΛΠ στο ΣτΕ, οι φορείς της ναυπηγοεπισκευής και συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας-ΣΕΝΑΒΙ, η Ενωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ναυπηγείων και Εργοδοτών Ναυπηγών Περάματος, κατέθεσαν παρέμβαση με την οποία τάσσονται υπέρ της απορριπτικής απόφασης του Δημοσίου και ζητούν να απορριφθεί η αίτηση του ΟΛΠ.

Οι ναυπηγοεπισκευαστές στην παρέμβασή τους καταγράφουν τι επιτρέπει και τι όχι η Σύμβαση Παραχώρησης από την οποία προκύπτει ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα εγκατάστασης και λειτουργίας ναυπηγείου στον χώρο της Ζώνης, αντίθετα έχει υποχρέωση να βελτιώσει τις υφιστάμενες υποδομές τις οποίες μπορεί να εκμισθώνει αλλά όχι να τις ιδιοχρησιμοποιεί.

Επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ ζήτησε την εγκατάσταση ναυπηγείου μέσα στον ζωτικό χώρο άσκησης των δραστηριοτήτων των μελών τους και υποστηρίζουν ότι εάν εγκαταστήσει ναυπηγείο στη ΝΕΖ Περάματος, όλα τα μέλη των ενώσεών τους, που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους, θα εκδιωχθούν από τον ΟΛΠ από τις επίμαχες προβλήτες και θα μείνουν χωρίς χώρο άσκησης δραστηριοτήτων τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουν, στην περιοχή υπάρχουν 451 επιχειρήσεις στις οποίες αντιστοιχούν 1.500 επιπλέον υποστηρικτικές επιχειρήσεις που απασχολούν 15.000 μόνιμα εργαζόμενους και επιπλέον 5.000 έκτακτους μεταλλεργάτες.

«Εάν δοθεί έγκριση ναυπηγείου στον ΟΛΠ, θα συνεργάζεται με ελάχιστες επιχειρήσεις ως υπεργολάβους του, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, εκδιώκοντας από την επίμαχη θέση 451 επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο του νόμου 3551/2007, τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και τους 20.000 εργαζόμενους που δεν θα έχουν πού αλλού να δουλέψουν και θα αναγκαστούν στο κλείσιμο και στην ανεργία» αναφέρουν.

Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2018 η ΟΛΠ Α.Ε. υπέβαλε στην Περιφέρεια Αττικής (Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής-Διεύθυνση Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων- Τμήμα Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων) αίτημα για την έγκριση εγκατάστασης ναυπηγείου και χορήγησης άδειας ίδρυσης, νότια της λεωφόρου Δημοκρατίας στο Πέραμα, ακριβώς δίπλα από τον χώρο όπου λειτουργούν ιδιωτικά ναυπηγεία.

Τον Ιούνιο του 2018 το Τμήμα Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Περιφέρειας απέρριψε το αίτημα της ΟΛΠ Α.Ε. με την αιτιολογία ότι σύμφωνα με το άρθρο 17 του νόμου 3325/2005 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 43 του νόμου 4155/2013 μέσα στα όρια της Περιφέρειας δεν επιτρέπεται η ίδρυση της προτεινόμενης δραστηριότητας υψηλής όχλησης.

Η ΟΛΠ Α.Ε. προσέφυγε ενώπιον της Επιτροπής Εξέτασης Ενδικοφανών Προσφυγών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, η οποία ωστόσο τον Αύγουστο του 2018 απέρριψε την προσφυγή της εταιρείας.

Στη συνέχεια η ΟΛΠ Α.Ε. απευθύνθηκε στο ΣτΕ όπου με αίτημά της ζήτησε την ακύρωση της συγκεκριμένης απόφασης. Το αίτημα αυτό θα συζητηθεί την Τετάρτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εκκρεμής απόφαση του ΣτΕ ήταν και ο λόγος που ο ΟΛΠ στο νέο master plan που κατατέθηκε το καλοκαίρι στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) δεν συμπεριέλαβε πρόταση για ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται πολύ σημαντική, καθώς θα δρομολογήσει μια σειρά εξελίξεων, ειδικά εάν ο ΟΛΠ κερδίσει την προσφυγή, καθώς οι επιχειρηματίες του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής δηλώνουν αποφασισμένοι να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις τους.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων
Για έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από τον μαρασμό έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, στην επίσκεψη-ξενάγηση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος που διοργάνωσε ο ΟΛΠ και στην οποία...
Η Cosco φέρνει στον Πειραιά πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Στο κέντρο των αποφάσεων για τον ΟΛΠ ο Δήμος Περάματος»
Νίκη του Δήμου Περάματος χαρακτηρίζει την εκλογή του στο Δ.Σ. του ΟΛΠ ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Λαγουδάκης, λέγοντας ότι ο «Δήμος Περάματος παύει να είναι θεατής των εξελίξεων και απλός επισκέπτης του...
«Στο κέντρο των αποφάσεων για τον ΟΛΠ ο Δήμος Περάματος»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες κινητοποιήσεις για την πώληση λιμανιών
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια ύστερα από συνεδριάσεις που πραγματοποίησαν και αφού εκτίμησαν την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισαν να...
Νέες κινητοποιήσεις για την πώληση λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φουντώνει το παρασκήνιο για τον ΟΛΠ
Μόλις πέντε ημέρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας που έχει δώσει το ΤΑΙΠΕΔ για να ολοκληρωθεί η Σύμβαση Παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου - ΟΛΠ, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες πώλησης, ένα απίστευτο...
Φουντώνει το παρασκήνιο για τον ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πανστρατιά για το λιμάνι
Χαμένοι μέσα στις 100 σελίδες της σύμβασης παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, που παρέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και στους σχετικούς χάρτες, βρίσκονται ο αρμόδιος υπουργός, ο...
Πανστρατιά για το λιμάνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας