Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τριχοτομείται και ιδιωτικοποιείται πλήρως η ΔΕΠΑ
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τριχοτομείται και ιδιωτικοποιείται πλήρως η ΔΕΠΑ

  • A-
  • A+

Χωρίς πρόβλεψη για τους περίπου 230 εργαζομένους στη ΔΕΠΑ, από τους οποίους το 70% είναι εργολαβικοί, η κυβέρνηση προχωρά στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του 65% που διαθέτει στην επιχείρηση.

Ο Κωστής Χατζηδάκης, που ρωτήθηκε χθες, υποστήριξε ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα για το προσωπικό γιατί οι νέες εταιρείες θα αναπτυχθούν και θα χρειαστεί να κάνουν νέες προσλήψεις. Ωστόσο, αυτό το ενδεχόμενο δεν κατοχυρώνει τους ήδη εργαζομένους από μελλοντικές απολύσεις.

Η νομοθετική ρύθμιση για τη ΔΕΠΑ προβλέπει την τριχοτόμησή της σε:

■ ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, που θα αναλάβει την κατασκευή των δικτύων με την απορρόφηση της ΔΕΔΑ, της ΕΔΑ Αττικής και της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας.

■ ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, που θα ενσωματώσει την ΕΠΑ Αττικής και όλες τις συμβάσεις προμήθειας που είναι σε ισχύ

■ ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ, που θα παραμείνει προς το παρόν στο Δημόσιο και έχει περισσότερο γεωπολιτικό χαρακτήρα. Θα έχει την ευθύνη για τον υπό κατασκευή αγωγό IGB, που θα φέρει στη Βουλγαρία αέριο από τον ΤΑΡ, ενώ θα καλύψει τη συμβολή σε άλλες διεθνείς πρωτοβουλίες, όπως ο EastMed.

Κομβικό σημείο στην ιδιωτικοποίηση των δύο βασικών εταιρειών είναι η απόφαση που θα πάρουν τα ΕΛ.ΠΕ. τα οποία διαχειρίζονται σήμερα το 35% της ΔΕΠΑ. Η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στις Υποδομές και την Εμπορία, αφού με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς απαγορεύεται σε μια εταιρεία να μετέχει και στους δύο τομείς, για να εξασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.

Η επιλογή των ΕΛ.ΠΕ. θα επηρεάσει πολλαπλά την «επόμενη μέρα», αλλά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν θέλησε να ανοίξει τα χαρτιά της κυβέρνησης και να απαντήσει στο εύλογο ερώτημα τι θα κάνει το δημόσιο σε σχέση με τον σημερινό σύμμαχό του στη ΔΕΠΑ. Οι ενδοεταιρικές εξελίξεις είναι πιθανόν να συνδυαστούν με τις οικονομικές απαιτήσεις, ύψους 125 εκατ. ευρώ, που διεκδικούν τα ΕΛ.ΠΕ. από τη ΔΕΠΑ.

Ο Κωστής Χατζηδάκης ενημέρωσε ότι η ΔΕΠΑ, όπως επιβάλλεται από τους λογιστικούς κανόνες, έχει εγγράψει το ποσό στα οικονομικά της στοιχεία, συνεχίζει ωστόσο τις δικαστικές διαδικασίες για τη μη καταβολή του.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, μετά την ψήφιση των διατάξεων, θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο από καιρό έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες.

«Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον», είπε ο υπουργός, χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι το σπάσιμο της ΔΕΠΑ σε δύο τομείς έχει ήδη θεσμοθετηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία όμως διαφοροποιείται σε σχέση με τη σημερινή, γιατί προέβλεπε την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη διατήρηση του 65% του δημοσίου στη ΔΕΠΑ Υποδομών.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο σφυρί τα «ασημικά» της ενέργειας
Επισπεύδει τις πωλήσεις ποσοστών του ΔΕΔΔΗΕ, του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας η κυβέρνηση. ● Τι συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τον Κ. Χατζηδάκη
Στο σφυρί τα «ασημικά» της ενέργειας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εντός της εβδομάδας η τροπολογία για αποκρατικοποίηση της ΛΑΡΚΟ
Την κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή εντός της εβδομάδας για την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος είπε ότι η κυβέρνηση όσον αφορά την...
Εντός της εβδομάδας η τροπολογία για αποκρατικοποίηση της ΛΑΡΚΟ
Γιώργος Σταθάκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε «Υποδομών» και «Εμπορίας» σπάει η ΔΕΠΑ
Τη διάσπαση της ΔΕΠΑ σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες, μία με αντικείμενο τις υποδομές και η άλλη την εμπορία, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σε «Υποδομών» και «Εμπορίας» σπάει η ΔΕΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επισπεύδεται το ξεπούλημα των «φιλέτων» της ΛΑΡΚΟ
Εντός της εβδομάδας η διάταξη για εκκαθάριση εν λειτουργία ● Με δύο χωριστούς παράλληλους διαγωνισμούς η πώληση των κερδοφόρων τμημάτων της εταιρείας ● Το κατά Κ. Χατζηδάκη χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στην...
Επισπεύδεται το ξεπούλημα των «φιλέτων» της ΛΑΡΚΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο
Σε περιφερειακό κόμβο τροφοδοσίας πλοίων θα μετατραπεί η Ελλάδα με την κατασκευή του πρώτου πλοίου τροφοδοσίας που από τα μέσα του 2022 θα μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας