Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ

Το μεταμφιεσμένο σε duty free πρώην mall της Cosco στη νέα προβλήτα κρουαζιέρας, με συνολική επιφάνεια 193.000 τετραγωνικά, είναι κατά 6,5 φορές μεγαλύτερο από την «Παγόδα» ή 50% μεγαλύτερο απ’ όλο το κτιριακό σύμπλεγμα αφίξεων-αναχωρήσεων του «Ελ.Βενιζέλος»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ που αφορούν τη νότια προβλήτα του λιμανιού του Πειραιά και τις τεράστιες αποκλίσεις από αυτά που δηλώθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.

Τα στοιχεία που κατέθεσε, βάσει των οποίων προχώρησε και σε συγκεκριμένες καταγγελίες, προέκυψαν μετά από ενδελεχή 15ήμερη έρευνα από μια ομάδα αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων και πολιτικών μηχανικών. Τα νέα αυτά ευρήματα τα αγνοούν τα μέλη της ΕΣΑΛ, ο Δήμος Πειραιά και οι φορείς, καθώς, όπως σημείωσε, εμπιστεύτηκαν τη συνοπτική παρουσίαση του ΟΛΠ στο θεσμικό όργανο (ΕΣΑΛ) στην τελευταία της συνεδρίαση (25/9/2019). Για τον λόγο αυτό χαρακτήρισε την προηγούμενη απόφαση της ΕΣΑΛ «έωλη», καθώς τα μέλη της και οι συμμετέχοντες «παραπλανήθηκαν σε δραματικό βαθμό».

Σύμφωνα με τον Ν. Μπελαβίλα, η έρευνα έδειξε ότι:

● Ο εγκεκριμένος από την ΕΣΑΛ κτιριακός όγκος έχει κάλυψη επί του εδάφους 64 στρέμματα και συνολική δόμηση που υπολογίζεται στα 193.000 τ.μ., είναι κατά 6,5 φορές μεγαλύτερος από την «Παγόδα», 2,5 φορές μεγαλύτερος από το κτίριο του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου του Ελληνικού και 50% μεγαλύτερος απ’ όλο το κτιριακό σύμπλεγμα αφίξεων-αναχωρήσεων του «Ελ.Βενιζέλος» με τα 25 εκατ. επιβάτες τον χρόνο. Κατασκευάζεται δηλαδή μια περίκλειστη τουριστική πόλη.

● Εχει δυναμικό 29.000 επισκεπτών και θα είναι ανοιχτό στο ευρύ κοινό, πέραν των 10.000 τουριστών της κρουαζιέρας.

● Η προβλήτα χτίζεται ολόκληρη και στα τρία σκέλη της. Δημιουργείται ένα περίπλοκο ενδιαφέρον κτιριακό σύμπλεγμα, με υπερυψωμένους χτιστούς σταθμούς λεωφορείων, mini bus και χιλιάδων Ι.Χ. οχημάτων, με αίθρια, εσπλανάδες, φυτεμένα δώματα, εγκαταστάσεις αναψυχής, καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια πάνω από το νερό. Πρέπει να είναι κανείς πολύ έμπειρος και τεχνικά καταρτισμένος για να αντιληφθεί το μέγεθος του συγκροτήματος.

● Αυτό το γιγαντιαίο συγκρότημα με το παρόν Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πειραιά επιτρέπεται να κατασκευαστεί μόνο σε περιοχές μητροπολιτικού κέντρου ή εκτός της Αθήνας και του Πειραιά στους μεγάλους οδικούς άξονες.

● Το συγκρότημα αυτό δεν έχει λάβει καμία έγκριση από κανένα όργανο (ΚΑΣ, Εφορείες Αρχαιοτήτων) ούτε υπεβλήθη ποτέ. Οι εγκρίσεις του 2017-2018 αφορούσαν τις παραλλαγές των 22.000 τ.μ. και των 40.000 τ.μ.

● Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του master plan που μόλις δημοσιοποιήθηκε «με βάση την εμπειρία από άλλα εμπορικά κέντρα που λειτουργούν στην Αθήνα, ο κυκλοφοριακός φόρτος στην ώρα αιχμής αντιστοιχεί περίπου στο 10% τις καθημερινές και στο 70% το Σάββατο».

● Στη μελέτη ρύπων που δημοσιοποιήθηκε λείπουν οι πίνακες μετρήσεων. Δηλαδή ποιος ρυπαίνει, πόσο, πότε.

Χθες το απόγευμα ο Ν. Μπελαβίλας έστειλε στην ΕΣΑΛ επιστολή με την οποία ζητά την ακύρωση της προηγούμενης απόφασης καθώς όπως λέει «ελήφθη λόγω πλάνης». Επίσης ζητά από την Επιτροπή να καλέσουν για εξηγήσεις του αρμόδιους του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκαταστήσουν την εγκυρότητα και την ακρίβεια των μελετών.

Στη συνέντευξη παρευρέθησαν και κατέθεσαν τα δικά τους προβλήματα οι δήμαρχοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρ.Βρεττάκος, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης και ο εκπρόσωπος των ναυπηγοεπισκευαστών Βασίλης Κανακάκης.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
Μέχρι τον επόμενο μήνα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης μιλώντας στη ΔΕΘ, το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan της Cosco
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
Η πρώτη προεκλογική αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο υποψήφιους δημάρχους του Πειραιά, Γιάννη Μώραλη και Νίκο Μπελαβίλα, είχε αφορμή τα έργα που σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι. Οι δηλώσεις του Νίκου...
Μετωπική Μώραλη - Μπελαβίλα με αφορμή το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
Επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, με την οποία ζητά να...
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ
Η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στην οποία θα αξιολογηθεί το νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco, χωρίς όμως προηγουμένως αυτό να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Ν. Μπελαβίλας ζητά την αναβολή της αυριανής συνεδρίασης για το master plan της Cosco
Με επιστολή του ο κ. Μπελαβίλας ζητά την αναβολή της συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας τουλάχιστον για 10 ημέρες.
Ο Ν. Μπελαβίλας ζητά την αναβολή της αυριανής συνεδρίασης για το master plan της Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας