Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κανονικά η συνεδρίαση για το master plan του ΟΛΠ

Κανονικά η συνεδρίαση για το master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+
Δεν έγινε δεκτό το αίτημα των δημάρχων και των φορέων για αναβολή της συνεδρίασης, προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.

Κανονικά πραγματοποιείται η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στο υπουργείο Ναυτιλίας για την εξέταση του νέου master plan του ΟΛΠ, καθώς δεν έγινε δεκτό το αίτημα των δημάρχων και των φορέων για αναβολή της συνεδρίασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που έχει τεθεί αυτή την ώρα από τον πρόεδρο της ΕΣΑΛ, είναι να εγκριθούν οι επενδύσεις, τις οποίες έχει ήδη αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση της η ΕΣΑΛ στις αρχές Ιουλίου, και να εξεταστούν μέσω διαβούλευσης τα δύο καινούργια έργα που συμπεριελήφθησαν στο νέο επενδυτικό σχέδιο της Cosco.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9:30 το πρωί και μετά από μία τετράωρη διακοπή επαναλαμβάνεται από τις 4 το απόγευμα.

Η πρόταση που υπέβαλε ο πρόεδρος της επιτροπής στα μέλη της, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφέρει ότι για τα δύο νέα έργα που αφορούν την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας στο Νέο Ικόνιο και το νέο car terminal να δοθεί 7ήμερη παράταση για διαβούλευση, προκειμένου να ενημερωθούν και να τοποθετηθούν πάνω σε αυτά οι φορείς και δήμαρχοι.

Πάνω στη συγκεκριμένη πρόταση τοποθετούνται τα μέλη της ΕΣΑΛ και τις επόμενες ώρες αναμένεται η τελική απόφαση.

Νωρίς το πρωί, δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.

Επίσης υποστήριξαν ότι μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης. 

Από την πλευρά τους στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να θέσουν το σχέδιο σε διαβούλευση καθώς πρόκειται για τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης και όχι για νέο.

Άποψη που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των φορέων, καθώς -όπως ανέφεραν- το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις (νέος προβλήτας - Σταθμός Κρουαζιέρας Επιβατών) και ότι πρόκειται για νέο και όχι για τροποποιημένο.

Μπελαβίλας: Η ΕΣΑΛ συζητάει για το master plan χωρίς να το έχει διαβάσει

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Πειραιάς για Ολους" Νίκος Μπελαβίλας έκανε την πιο κάτω δήλωση:

«Οι δήμοι του Πειραιά, τα επιμελητήρια της πόλης και τα συνδικάτα του λιμανιού, παρέστησαν σήμερα στην ΕΣΑΛ με μία κοινή θέση: Αναβολή της συζήτησης για το Master Plan του ΟΛΠ καθώς είναι αδύνατον μέσα σε 24 ώρες να διαβαστούν 31 τόμοι με χιλιάδες σελίδες και σχέδια. Τα τελευταία σχέδια και μελέτες εστάλησαν χθες βράδυ!

»Ήμασταν εκεί ο "Πειραιάς για Όλους" μαζί με όλους τους φορείς και στηρίξαμε το ενιαίο αίτημα. Μετά την επιμονή του γενικού γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας να συνεχίσει τη συνεδρίαση, αποχωρήσαμε μαζί με τους δημάρχους και τους δημοτικούς συμβούλους Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος και τα συνδικάτα.

»Αυτή τη στιγμή η ΕΣΑΛ συνεδριάζει αδιάβαστη. Της ζητείται να υπογράψει ένα Master Plan που αφορά το μέλλον της πόλης μας με δεμένα τα μάτια. Ετοιμάζεται να υπογράψει ένα δήθεν Duty Free 22.000 τ.μ. δεκαπλάσιο από του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", να αγνοήσει το εγκεκριμένο και μελετημένο από το ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό, να εγκρίνει προβλήτες και κτίρια Logistics γιγαντιαίων διαστάσεων άνευ όρων και περιβαλλοντικών μέτρων για την προστασία των κατοίκων και πολλά άλλα.

»Η κυβέρνηση επιφυλάσσει στα ελεγκτικά όργανα του κράτους τον ρόλο του σιωπηλού βαστάζου των αποικιών. Και εις ανώτερα.»

Βρεττάκος: Η Cosco σχεδιάζει το μέλλον δίχως να παίρνει υπόψη της την τοπική κοινωνία

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Βρεττάκος ανέφερε τα εξής:

«Η ζωή της πόλης μας ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, με τις όποιες θετικές και αρνητικές πλευρές αυτής της συνύπαρξης. Το τελευταίο διάστημα έχουμε μια νέα εξέλιξη. Ο νέος ιδιοκτήτης του λιμανιού, η Cosco, σχεδιάζει το μέλλον του, δίχως να παίρνει υπόψη του την τοπική κοινωνία, τις ανάγκες και τα «θέλω» της. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει νόμος που της επιβάλλει να προχωρήσει σε σχετική διαβούλευση για τα έργα που θέλει να πραγματοποιήσει, τον αγνοεί επιδεικτικά.

»Σήμερα, συμμετείχα σε μία διαβούλευση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι υπεύθυνη για την αποδοχή ή όχι του master plan της Cosco. Στη συνάντηση, τόσο εγώ, όσο και όλοι οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των επαγγελματιών φορέων του ευρύτερου Πειραιά, ζητήσαμε τα αυτονόητα.

»Να μας δοθεί δηλαδή το master plan της εταιρείας και ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου να το μελετήσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε με σοβαρότητα να τοποθετηθούμε σε ένα τόσο κρίσιμο και σημαντικό θέμα που αφορά το μέλλον της πόλης και των ανθρώπων της για τις επόμενες δεκαετίες. Με απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο, ο πρόεδρος της ΕΣΑΛ αρνήθηκε την αυτονόητη υποχρέωση που είχε να υιοθετήσει το αίτημα αναβολής της διαβούλευσης που του ζητήθηκε, με αποτέλεσμα να μην μπορώ παρά να αποχωρήσω από αυτή τα διαδικασία- φιάσκο.

»Είναι τεράστια η κυβερνητική ευθύνη για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι εμπλεκόμενοι φορείς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ο υπουργός Ναυτιλίας οφείλει, υλοποιώντας τον νόμο και τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco, να επιβάλλει μία ουσιαστική διαβούλευση, πριν λάβει τις όποιες αποφάσεις του. Για εμάς είναι δεδομένο ότι δεν θα ανεχτούμε παρεμβάσεις στην πόλη μας, που στο όνομα μιας υποτιθέμενης ανάπτυξης, θα καταδικάσουν μια ολόκληρη περιοχή και τους κατοίκους της. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και οι συμπολίτες μας, ώστε να τοποθετηθούν πάνω στα σχέδια αυτών που αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς.»

Τη σταθερή θέση του δήμου για το master plan επανέλαβε ο Μώραλης

O δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης συντάχθηκε με το αίτημα των υπολοίπων δημάρχων για αναβολή της συνεδρίασης, καθώς όπως είπε, μόλις τη Δευτέρα έλαβαν το αναθεωρημένο Master Plan και δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να μελετηθεί, να γίνουν  ουσιαστικές παρατηρήσεις και να υποβληθούν ερωτήματα.

Επιπλέον, έθεσε το θέμα αν προβλέπεται νέο στάδιο διαβούλευσης επί του αναθεωρημένου master plan κι αν αυτή ολοκληρώθηκε το 2018. Εξέφρασε τη σταθερή θέση του δήμου για το master plan, επισημαίνοντας ταυτόχρονα την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι δεν θα δημιουργηθεί mall, ζητώντας να υπάρξουν όμως διευκρινίσεις για τη χρήση των 22.000 τ.μ.

Τέλος, τόνισε την ανάγκη να γίνει το ΣΙΛΟ Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

Λαγουδάκης: «Οι μάχες έπεσαν...»

 Ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης έκανε γνωστό ότι έως τώρα δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση και κανένα σχέδιο για τη νέα εκδοχή του master plan, και όπως τόνισε καμιά απόφαση δεν μπορεί να πάρει η ίδια η ΕΣΑΛ, εάν προηγουμένως δεν έχει στη διάθεσή της τα αποτελέσματα μίας πραγματικής διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

«Επιφυλασσόμενοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε ένδικο μέσο, καλούμε την κυβέρνηση, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της μέσω των συναρμόδιων Υπουργείων να διασφαλίσει την τήρηση των δεσμευτικών όρων, όπως αυτοί προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης, για την προάσπιση των συμφερόντων των πολιτών» πρόσθεσε.

Τέλος με τη φράση «οι μάσκες έπεσαν» επισήμανε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία πως το παιχνίδι μεταξύ κυβέρνησης και Cosco είναι προσυννενοημένο. Θέλουν να εγκριθεί το νέο master plan του ΟΛΠ χωρίς καμία διαβούλευση, με την κοινωνία απούσα από μια εξέλιξη που καθορίζει το μέλλον των παραλιμένιων δήμων μας για τις επόμενες δεκαετίες».


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι Κινέζοι επανέρχονται και εμμέσως πλην σαφώς δηλώνουν ότι τίποτε δεν τελείωσε γι’ αυτούς, αναφορικά με την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, την επένδυση που μόλις την Τετάρτη απέρριψε η ΕΣΑΛ.
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
Ο ΟΛΠ παρά την απορριπτική απόφαση της ΕΣΑΛ, μόλις την Τετάρτη, για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι, κάνει γνωστό ότι θα επανέλθει για το έργο.
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χωρίς διαβούλευση το master plan
Την Τετάρτη εξετάζεται από την Επιτροπή Λιμένων το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco ● «Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσουν άμεσα τα master plans του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης...
Χωρίς διαβούλευση το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου η ΕΣΑΛ θα εξετάσει το master plan του ΟΛΠ-Cosco
Στις 25 Σεπτεμβρίου θα εξετάσει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco το οποίο έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας στα τέλη Αυγούστου.
Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου η ΕΣΑΛ θα εξετάσει το master plan του ΟΛΠ-Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας