Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στην οποία θα αξιολογηθεί το νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco, χωρίς όμως προηγουμένως αυτό να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους δήμους και φορείς, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.

Σημειώνεται ότι από τις 11 Σεπτεμβρίου με αίτηση κατάθεσης εγγράφου έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησαν να κατατεθεί δημόσια το νέο επενδυτικό σχέδιο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, κάτι το οποίο μέχρι σήμερα δεν έγινε.

«Τι φοβάται η κυβέρνηση της Ν.Δ. και δεν επιμένει στη διαδικασία διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς για το “νέο” master plan του ΟΛΠ;» αναρωτιέται ο τομεάρχης και εξηγεί πως με δεδομένο ότι πολλά κυβερνητικά στελέχη έσπευσαν να δηλώσουν ότι το νέο master plan του ΟΛΠ περιέχει πρόσθετες επενδύσεις και έργα, η δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και την τοπική κοινωνία είναι επιβεβλημένη, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή επί των μέχρι τώρα γνωστοποιημένων σχεδίων έπρεπε να έχει ήδη τεθεί υπόψη τους, πριν η ΟΛΠ καταθέσει το τελικό σχέδιο.

Επτά ερωτήματα

«Τι φοβάται η κυβέρνηση της Ν.Δ. και δεν επιμένει στη διαδικασία διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς για το “νέο” master plan του ΟΛΠ;» αναρωτιέται ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός

EUROKINISI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Επτά είναι τα ερωτήματα που θέτει ο Ν. Σαντορινιός και όπως σημειώνει «αναμένουμε απαντήσεις και περιμένουμε από την κυβέρνηση να υπερασπιστεί τη σύννομη διαδικασία, ώστε να ανοίξει το “νέο” σχέδιο σε διαβούλευση». Μερικά από αυτά είναι:

1. Ποιες είναι οι πρόσθετες επενδύσεις που περιέχει και πώς αυτές θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του λιμανιού, στην εθνική και στην τοπική οικονομία και στην απασχόληση;

2. Αν αυτές οι επενδύσεις αφορούν τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας στην περιοχή του Κερατσινίου, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, ποιο θα είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυτών στην ευρύτερη περιοχή του Κερατσινίου και του Περάματος και πώς αντιμετωπίζονται τυχόν επιβαρύνσεις στο περιβάλλον και οχλήσεις;

3. Προβλέπεται η μεταφορά του car terminal στην περιοχή του Νέου Μόλου της Δραπετσώνας; Αν ναι, πώς θα αντιμετωπιστεί η απώλεια κρίσιμων χώρων για τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και για τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή;

4. Οι νέες επενδύσεις είναι σύμφωνες με τα όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, στα παραρτήματα αυτής και στα τοπογραφικά διαγράμματα που τη συνοδεύουν;

Ωστόσο, την αναβολή της σημερινής συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, τουλάχιστον για 10 ημέρες, ζήτησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του Δήμου Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας, με επιστολή του προς την Επιτροπή την οποία κοινοποίησε και στον δήμαρχο Πειραιά Γ. Μώραλη, λίγο πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα.

Αίτημα αναβολής

Ο Ν. Μπελαβίλας κάνει γνωστό ότι ενημερώθηκαν εξω-υπηρεσιακά για το περιεχόμενο του master plan, ενώ το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά δεν θα έχει ουδεμία δυνατότητα να το συζητήσει, ούτε καν ενημερωτικά, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Λίγο αργότερα, με ανάρτησή του στο fb σχολίασε: «To “νέο” master plan του ΟΛΠ, ένα κιβώτιο με 31 τόμους, 7 ντοσιέ και 1Gb ψηφιακό όγκο (εκατοντάδες σελίδες και σχέδια) συζητείται αύριο (Τετάρτη) στην αρμόδια αρχή, την ΕΣΑΛ, για έγκριση. Κατατέθηκε στους δήμους χθες (Δευτέρα). Ο ΟΛΠ και η κυβέρνηση ζητούν να συζητηθούν έργα και μελέτες τα οποία θα σημαδέψουν τον Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι και το Πέραμα για πολλά-πολλά χρόνια μέσα σε 48 ώρες. Αυτό είναι αδύνατον να γίνει».


 

 


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι Κινέζοι επανέρχονται και εμμέσως πλην σαφώς δηλώνουν ότι τίποτε δεν τελείωσε γι’ αυτούς, αναφορικά με την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, την επένδυση που μόλις την Τετάρτη απέρριψε η ΕΣΑΛ.
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητούν δημοσιοποίηση και διαβούλευση για το νέο master plan του ΟΛΠ
Την πλήρη δημοσιοποίηση του νέου master plan του ΟΛΠ και την έναρξη της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς ζητούν με έγγραφό τους από το υπουργείο Ναυτιλίας οι τομεάρχες Ναυτιλίας και Οικονομίας του...
Ζητούν δημοσιοποίηση και διαβούλευση για το νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
Μέχρι τον επόμενο μήνα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης μιλώντας στη ΔΕΘ, το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan της Cosco
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας