Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα

  • A-
  • A+

Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με έμφαση στην ανάπτυξη δικτύου φόρτισης, προανήγγειλε η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Connected Cars 2019.

Λόγω των υψηλών τιμών πώλησης η διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας είναι σχεδόν μηδενική. Μόλις φτάνουν το 0,23% και το 2018, παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων, δεν υπήρξε αντίστοιχη άνοδο στα ηλεκτρικά οχήματα. Την περασμένη χρονιά πουλήθηκαν μόνο 315 ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.

Στην Ευρώπη την τελευταία πενταετία καταγράφεται ανοδική τάση και υπολογίζεται ότι την περασμένη χρονιά σε σύνολο 15 εκατ. νέων οχημάτων τα 195.000 ήταν ηλεκτροκίνητα, αυξημένα κατά 47% σε σχέση με το 2017.

Σε αυτό βοήθησαν παρεμβάσεις που έγιναν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις: στη Μαδρίτη απαγορεύτηκε η κυκλοφορία όλων των συμβατικών Ι.Χ. στο κέντρο και στη Λισαβόνα το 39% του στόλου των οχημάτων του δήμου είναι «στην πρίζα» και εφοδιάζονται από το αναπτυγμένο δίκτυο φόρτισης που διαθέτει η πόλη.

«Η χώρα μας βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο» τόνισε η Αλ. Σδούκου και ανακοίνωσε την επεξεργασία συγκεκριμένων μέτρων για την ηλεκτροκίνηση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που θα αναθεωρηθεί και θα κλείσει ώς το τέλος του χρόνου.

Χαρακτήρισε ανέφικτο το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, το οποίο προέβλεπε ότι ώς το 2030 το 10% του στόλου θα είναι ηλεκτροκίνητα, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 600.000 αυτοκίνητα.

Διαβεβαίωσε πάντως ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στον νέο διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Περιέγραψε, τέλος, τις εφτά δράσεις που επεξεργάζεται το υπουργείο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η άμεση έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την ίδρυση φορέα υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.


 

 


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακατανόητος «πάγος» στο «Εξοικονόμηση ΙΙ»
Η δίμηνη αναβολή του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» αποτελεί το πρώτο... φιλοδώρημα της νέας κυβέρνησης προς τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες, τους μηχανικούς αλλά και τους μικροϊδιοκτήτες.
Ακατανόητος «πάγος» στο «Εξοικονόμηση ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
Δεσμεύσεις από τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ότι θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ζήτησε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης προκειμένου να της προκαταβάλει την επιχορήγηση...
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων
Η επιβολή τελών κυκλοφορίας και στα Ι.Χ. με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φαίνεται πως είναι ο στόχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης μέσα από τον διάλογο για τα τέλη κυκλοφορίας ενώ στο...
Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
Οι «εθνικοί« εργολάβοι είπαν τα... κάλαντα στο υπουργείο Υποδομών και το τελευταίο δεκαήμερο του 2014 έλαβαν πάνω από 92 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι και πάλι εκτός...
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ως εθνικό έργο προχωρά η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
Με την «ευλογία» των Βρυξελλών και με φορέα υλοποίησης την εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, θα προχωρήσει η λεγόμενη «μεγάλη» ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Ως εθνικό έργο προχωρά η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντίβαρο στη ΔΕΗ η νέα μονάδα Μυτιληναίου
Σφήνα στη... ΔΕΗ ετοιμάζεται να κάνει ο όμιλος Μυτιληναίου, με τη νέα μονάδα παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο στον Αγιο Νικόλαο Βοιωτίας, που θεμελιώθηκε την Τετάρτη και θα λειτουργήσει στο τέλος του 2021.
Αντίβαρο στη ΔΕΗ η νέα μονάδα Μυτιληναίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας