Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κουτσή» η εβδομάδα κινητικότητας!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κουτσή» η εβδομάδα κινητικότητας!

  • A-
  • A+
Λόγω και των εκλογών στην Αυτοδιοίκηση, στη φετινή διοργάνωση έχουν δηλώσει συμμετοχή μόνον 81 ελληνικές πόλεις ● Στον πανευρωπαϊκό αυτό θεσμό συμμετέχουν 2.952 πόλεις, με δράσεις που περιλαμβάνουν μέτρα για το περπάτημα και την ποδηλασία

Με ένα... μίζερο δωράκι με αποδέκτες μόνο τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, θα τιμήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), στην οποία η Ελλάδα λάμπει διά της... απουσίας της. Λόγω και των εκλογών στην Αυτοδιοίκηση, στη φετινή διοργάνωση έχουν δηλώσει συμμετοχή μόνο 81 ελληνικές πόλεις, οι λιγότερες από το 2002 και την υιοθέτηση του προγράμματος ενίσχυσης των πιο οικολογικών τρόπων μετακίνησης.

Να σημειωθεί ότι στον πανευρωπαϊκό θεσμό συμμετέχουν 2.952 πόλεις, καθώς και μη κυβερνητικές οργανώσεις με 2.299 δράσεις, που περιλαμβάνουν μέτρα για το περπάτημα και την ποδηλασία, με σύνθημα «Ας περπατήσουμε όλοι μαζί». Στην πρώτη θέση είναι η Ισπανία με 543 πόλεις και ακολουθεί η Αυστρία με 477, ενώ με 15 συμμετοχές δίνει για πρώτη φορά το «παρών» η Βόρεια Μακεδονία.

Το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πρωτεύουσα περιορίζεται στην προβολή μηνυμάτων από τις οθόνες στους σταθμούς του μετρό. Με σύνθημα «Ποδηλατούμε ενωμένοι για το Κλίμα και τη βιώσιμη κινητικότητα... κι αν κουραστούμε Athena Card», καλεί σε ποδηλατοδρομία, που οργανώνεται το Σάββατο από ποδηλάτες του Βόρειου τομέα Αττικής.

Στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή (22/9) προβλέπεται δωρεάν μετακίνηση από τις 4 μ.μ. και ως τη λήξη της βάρδιας σε όλες τις γραμμές του ΟΑΣΘ και στην «Πολιτιστική Γραμμή» (Γραμμή 50) για τη γνωριμία των πολιτών με την ιστορία και τα μνημεία της πόλης.

Στις δράσεις του υπουργείου για την ασφαλή και οικολογική μετακίνηση αναφέρονται η διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα eDrive Academy, η έκδοση οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας, η προσθήκη στον ΚΟΚ διατάξεων για ήπιες μορφές μετακίνησης και τα πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες συμπεριφορές. Πρόκειται για μέτρα που έχει προωθήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ενώ η σημερινή υπόσχεται να θεσμοθετήσει μέτρα για την ασφαλή μικροκινητικότητα, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια.

Το συναρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος συμμετέχει στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία με μια επιστολή προς όλους τους δημάρχους και τους τοπικούς συντονιστές βιώσιμης κινητικότητας, στην οποία περιγράφονται μέτρα για τη στροφή σε πιο φιλικούς τρόπους μεταφοράς. Γίνεται αναφορά στις ελληνικές πόλεις (Τρίκαλα, Σάμος, Ηγουμενίτσα και Καρδίτσα) που έχουν βραβευτεί τα προηγούμενα χρόνια.

Στην Αθήνα πάντως, το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία «Πόλεις για ποδήλατο», οργανώνει τη δράση «Δίπλωμα ποδηλάτου» στο πάρκο του Κέντρου Πολιτισμού. Απευθύνεται σε μαθητές της 5ης και 6ης δημοτικού, με στόχο να τους φέρει πιο κοντά στο ποδήλατο, αλλά και να τους γνωρίσει τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης.

Περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις, που τελούν υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.snfcc.org.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Παράθυρο» διατήρησης δασικών οικισμών
Παράταση ζωής για 25 έως και 40 χρόνια, ανάλογα με τον χρόνο κατασκευής, τσουχτερά πρόστιμα αλλά και εκπτώσεις έως και 70% προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα αυθαίρετα που έχουν...
«Παράθυρο» διατήρησης δασικών οικισμών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
2 δισ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ και τον Ε-65
​Με δύο εμβληματικούς αυτοκινητόδρομους το υπουργείο Υποδομών ανοίγει τη νέα γενιά μεγάλων έργων και στην ουσία δίνει τονωτική ένεση σχεδόν δύο δισ. ευρώ στον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος παρουσίασε...
2 δισ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ και τον Ε-65
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
Αναμενόμενη ήταν η σφοδρή επίθεση του Χρ. Σπίρτζη στο ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα της Εγνατίας. Ο υπ. Υποδομών έχει εκφραστεί πολλές φορές δημόσια κατά των επιλογών του Ταμείου στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του οδικού...
Αιχμές Σπίρτζη-Κουρουμπλή κατά ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρέχουν» οι ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ.
Αύξηση 24,2% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. τον Απρίλιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ στο πρώτο τετράμηνο η συνολική άνοδος έφθασε το 26,1%. Παρά τη συνεχή άνοδο, η αγορά αυτοκινήτου...
«Τρέχουν» οι ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προκήρυξη για τον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας
Με έναν διαγωνισμό-σκούπα θα τελειώσουν τα έργα στον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας, που έχουν σταματήσει από χρόνια. Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και η δημοπράτηση...
Νέα προκήρυξη για τον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βαφτίζουν τα έργα... προμήθειες και γλιτώνουν τις μελέτες
Με «βαφτίσια» δημοτικοί άρχοντες επιχειρούν να παρακάμψουν τις διατάξεις του νέου νόμου που θεσμοθέτησε τις ηλεκτρονικές διαδικασίες στους διαγωνισμούς για τα δημόσια έργα, εμφανίζοντας ως... προμήθειες...
Βαφτίζουν τα έργα... προμήθειες και γλιτώνουν τις μελέτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας