Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζητούν δημοσιοποίηση και διαβούλευση για το νέο master plan του ΟΛΠ

Νίκος Παππάς - Νεκτάριος Σαντορινιός

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζητούν δημοσιοποίηση και διαβούλευση για το νέο master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Την πλήρη δημοσιοποίηση του νέου master plan του ΟΛΠ και την έναρξη της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς ζητούν με έγγραφό τους από το υπουργείο Ναυτιλίας οι τομεάρχες Ναυτιλίας και Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και Νίκος Παππάς, καθώς και οι βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι βουλευτές κάνουν λόγο για «πολυδιαφημισμένη, διά στόματος υπουργού Ναυτιλίας αλλά και πρωθυπουργού, υποβολή ενός «νέου» master plan από πλευράς της Cosco το οποίο και αφορά τις νέες επενδύσεις που σχεδιάζει η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά».

Υπενθυμίζουν επίσης στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι αποτελεί σαφή όρο στη σύμβαση παραχώρησης η διαδικασία διαβούλευσης τόσο με τις τοπικές κοινωνίες, όπως αυτές των παραλιμένιων Δήμων Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας, όσο και με εμπλεκόμενους φορείς και σωματεία εργαζομένων, από τη στιγμή μάλιστα που στο νέο σχέδιο λέγεται ότι υπάρχουν καινούργιες επενδύσεις. Μια διαδικασία που, όπως σημειώνουν, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει, παρ’ όλο που η ανακοίνωση της κατάθεσης έγινε με περισσές τυμπανοκρουσίες.

Οπως υπογραμμίζεται στο κείμενο, η λιμενική πολιτική της Ελλάδας αποτελεί σημαντικό κρίκο για την πολυμερή ανάπτυξή της και μέσα σε αυτό το πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν το λιμάνι του Πειραιά και τα σχέδια που αναπτύσσονται γύρω από αυτό.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι σε αυτή τη διαδικασία το κράτος οφείλει να μην απεμπολεί τον ρυθμιστικό και ελεγκτικό του ρόλο με σκοπό την περιφρούρηση του δημόσιου και εθνικού συμφέροντος και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, οι επενδύσεις που σχεδιάζονται για το λιμάνι οφείλουν να μην επηρεάζουν αρνητικά ή να μην αποσταθεροποιούν την ομαλή ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών».

Υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο το προηγούμενο διάστημα, στοχεύοντας στην υλοποίηση της επένδυσης με βάση τους συμβατικούς όρους, βρισκόταν ήδη σε συζητήσεις με την Cosco για το master plan το οποίο η εταιρεία ήταν υποχρεωμένη να καταθέσει, ώστε να λάβει έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).

Τέλος, υπενθυμίζουν ότι η πλειονότητα των επενδύσεων είτε έχει ήδη εγκριθεί (υποχρεωτικές επενδύσεις: απόφαση ΕΣΑΛ 19 Φεβρουαρίου 2019) είτε έχει γίνει αποδεκτή (πρόσθετες επενδύσεις: απόφαση ΕΣΑΛ 2 Ιουλίου 2019).

Θυμίζουμε ότι το νέο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ κατατέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας στα τέλη Αυγούστου και όπως εξήγησε τότε με δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας, η υλοποίησή του συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά καθώς θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατ. ευρώ. Σε αυτό αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, ο οποίος δήλωσε ότι μέχρι τον επόμενο μήνα (εννοώντας προφανώς τον Οκτώβριο) το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι Κινέζοι επανέρχονται και εμμέσως πλην σαφώς δηλώνουν ότι τίποτε δεν τελείωσε γι’ αυτούς, αναφορικά με την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, την επένδυση που μόλις την Τετάρτη απέρριψε η ΕΣΑΛ.
Επιμένει η COSCO για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι, σιωπή από το υπουργείο Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ
Η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στην οποία θα αξιολογηθεί το νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco, χωρίς όμως προηγουμένως αυτό να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
«Κρυφτούλι» για την επένδυση ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Η χώρα δεν κυβερνιέται με φανφαρονισμούς, κουτοπονηριές και επικοινωνιακά τρικ»
Το «ιδιαιτέρως προβεβλημένο ταξίδι του κ. Μητσοτάκη στην Κίνα» σχολιάζει με παρέμβασή του ο Νεκτάριος Σαντορινιός, που «συνοδεύτηκε από πολλές τυμπανοκρουσίες και απανωτές δηλώσεις, για μια σειρά επενδύσεων,...
«Η χώρα δεν κυβερνιέται με φανφαρονισμούς, κουτοπονηριές και επικοινωνιακά τρικ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
Ο ΟΛΠ παρά την απορριπτική απόφαση της ΕΣΑΛ, μόλις την Τετάρτη, για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι, κάνει γνωστό ότι θα επανέλθει για το έργο.
Θα επανέλθει η Cosco για την 4η προβλήτα στο Κερατσίνι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Φρένο» σε COSCO και κυβέρνηση
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι (περιοχή «Σκλαβενίτη»).
«Φρένο» σε COSCO και κυβέρνηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας