Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μεταμφιέζουν το mall σε... duty free

  • A-
  • A+
Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας υποσχέθηκε μιλώντας στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας ότι κατά την κατασκευή των έργων θα εργαστούν 2.500 εργαζόμενοι, ενώ θα προκύψουν 3.000 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Μέχρι τον επόμενο μήνα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης μιλώντας στη ΔΕΘ, το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan της Cosco, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου.

Ο πρωθυπουργός προφανώς εννοούσε ότι τότε θα συνεδριάσει και θα το εξετάσει η ΕΣΑΛ, προκειμένου να αποφασίσει την έγκρισή του. Χαρακτήρισε το νέο επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής εταιρείας «πιο επιθετικό» με περισσότερες επενδύσεις, ενώ ανέφερε και τρία... εντυπωσιακά νούμερα: συνολική αξία επένδυσης κοντά στα 800 εκατ. ευρώ, κατά την υλοποίηση των έργων θα εργαστούν 2.500 εργαζόμενοι, ενώ 3.000 θα είναι οι μόνιμες νέες θέσεις εργασίας, χωρίς όμως να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Την ίδια ώρα το σχέδιο της Cosco να δημιουργήσει ένα duty free shop στον Πειραιά, 22.000 τ.μ., το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο νέο master plan, προκαλεί ήδη τις πρώτες αντιδράσεις.

Η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους» με επικεφαλής τον καθηγητή του ΕΜΠ Νίκο Μπελαβίλα με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι «η Cosco πάει να δημιουργήσει ένα δήθεν duty free στον Πειραιά, 10 φορές μεγαλύτερο από του διεθνούς αεροδρομίου ‘‘Ελευθέριος Βενιζέλος’’ για 10 φορές λιγότερους επιβάτες».

Στην ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης αναφέρεται επίσης: «Ο ΟΛΠ και ο υπουργός Ναυτιλίας μάς διαβεβαιώνουν μέσω του δημάρχου ότι δεν θα κατασκευαστεί mall στη νέα προβλήτα του Πειραιά, αλλά duty free shop επιφάνειας 22.000 τ.μ. Τα duty free shops στο διεθνές αεροδρόμιο ‘‘Ελευθέριος Βενιζέλος’’ καταλαμβάνουν έκταση 2.200 τ.μ., ενώ από αυτό διέρχονται 25 εκατ. τουρίστες τον χρόνο. Ο ΟΛΠ όμως με 1-2 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας τον χρόνο ισχυρίζεται ότι χρειάζεται δέκα φορές μεγαλύτερο duty free. Αν είναι αλήθεια αυτό που παρουσιάζει ο ΟΛΠ, τότε όλο τον χειμώνα όταν θα ελλιμενίζονται ένα-δύο κρουαζιερόπλοια την εβδομάδα, θα κλειδώνει το γιγαντιαίο duty free και θα ανοίγει τις λίγες ώρες που θα έχει επιβάτες. Θέλει δηλαδή να μας πείσει ο ΟΛΠ ότι θα κατασκευάσει ένα κτίριο με μέγεθος όσο αυτό της ‘‘Παγόδας’’ στον Αγιο Νικόλαο -τον τεράστιο εγκαταλειμμένο σταθμό επιβατών- που δεν θα είναι mall αλλά μικρά εποχικά μαγαζιά για καπνό, αλκοόλ και τουριστικά είδη. Είτε λοιπόν κοροϊδεύουν ενσυνείδητα τον δήμαρχο και τα εμπορικά επιμελητήρια είτε προσπαθούν να κοροϊδέψουν όλους μας. Καλή η προσπάθεια, αλλά αυτά είναι απλή αριθμητική. Ούτε καν για άριστους...».

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση των Κινέζων και όπως αυτή συμπεριλαμβανόταν στο αρχικό master plan μιλούσε για κατασκευή mall (44.000 τ.μ.) στο λιμάνι. Πρόταση όμως που συγκέντρωσε τις καθολικές αντιδράσεις φορέων και κατοίκων του Πειραιά, και έτσι ο ΟΛΠ υποχρεώθηκε να κάνει πίσω από το αρχικό του σχέδιο και προχώρησε στο βελτιωμένο, το οποίο κάνει λόγο για το duty free shop το οποίο θα απευθύνεται αποκλειστικά στους επιβάτες της κρουαζιέρας και θα λειτουργεί στη ζώνη εισόδου (δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων) του λιμένα κρουαζιερόπλοιων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
Τις άγνωστες πλευρές του νέου επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας.
«Βόμβες» από Μπελαβίλα για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατατέθηκε το νέο master plan του ΟΛΠ στο υπ. Ναυτιλίας
Το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ κατατέθηκε τελικά σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς όπως φαίνεται ξεπεράστηκαν οι δυσκολίες που είχαν προκύψει κατά τη σύνταξή του ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην...
Κατατέθηκε το νέο master plan του ΟΛΠ στο υπ. Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας