Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΝΔ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τι περιλαμβάνει το νέο master plan

  • A-
  • A+

Οι διαφωνίες που υπήρξαν ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco για συγκεκριμένα θέματα και πώς αυτά θα διατυπώνονταν στο νέο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ ξεπεράστηκαν, η χρυσή τομή που ικανοποιεί τόσο την κυβέρνηση όσο και τους Κινέζους βρέθηκε, το νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ ολοκληρώθηκε και την Παρασκευή κατατέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας.

 

Το αναθεωρημένο master plan προκάλεσε την «ιδιαίτερη ικανοποίηση» του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη γιατί, όπως εξήγησε με δήλωσή του, η υλοποίησή του συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα, ύψους 800 εκατ. ευρώ, τα οποία αλλάζουν άρδην τη δυναμική του, χαρακτηρίζοντας την επένδυση των Κινέζων «τεράστιο στοίχημα για τη χώρα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο βασικός λόγος της καθυστέρησης στη σύνταξη και την κατάθεση του master plan ήταν η επιθυμία των Κινέζων να συμπεριληφθεί στο σχέδιο η πρότασή τους για προσδιορισμό χρήσης γης ως ναυπηγείου στον χώρο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Θέση με την οποία δεν συμφωνούσε η κυβέρνηση, καθώς το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ για αδειοδότηση λειτουργίας ναυπηγείου έχει απορριφθεί και από την Επιτροπή Ενδικοφανών Προσφυγών του υπουργείου Οικονομίας το καλοκαίρι του 2018 και από την Περιφέρεια Αττικής. Στη συνέχεια η Cosco προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου ακόμα δεν έχει εκδοθεί η απόφαση.

Το ζήτημα αυτό έχει προκαλέσει τις σφοδρές αντιδράσεις των επιχειρηματιών της Ζώνης, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ-Cosco προσπαθεί να επεκταθεί σε δραστηριότητες και δικαιώματα που δεν τους έχουν δοθεί από τη σύμβαση παραχώρησης, όπως η έγκριση ναυπηγείου.

Επειτα απ’ όλα αυτά, ο Γιάννης Πλακιωτάκης ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΛΠ να μη γίνει τέτοιου είδους αναφορά στο master plan, αφού εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ και βεβαίως η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έχει απορρίψει ήδη την κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για mega yachts στον νέο μόλο Δραπετσώνας, καθώς και τη χρήση «ναυπηγεία» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.

Ωστόσο οι φόβοι στους επιχειρηματίες του κλάδου δεν έχουν εκλείψει για το τι θα συμβεί μετά την απόφαση του ΣτΕ και εάν ο ΟΛΠ κερδίσει την προσφυγή και, όπως έλεγαν στην «Εφ.Συν.», περιμένουν να πάρουν στα χέρια τους το νέο master plan, να δουν τι ακριβώς περιλαμβάνει και να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Αλλαγές

Κατά τ’ άλλα το αναθεωρημένο master plan περιλαμβάνει αλλαγές από το αρχικό σχέδιο, οι οποίες όπως λέγεται από την πλευρά της Cosco φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας το επενδυτικό πρόγραμμα από τα 612 εκατ. ευρώ σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ.

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γιατί η Cosco αποφάσισε τώρα να αυξήσει κατά 200 εκατ. ευρώ τις επενδύσεις της και δεν το έκανε το προηγούμενο χρονικό διάστημα και ενώ το master plan είχε ήδη κατατεθεί και εξεταστεί από την ΕΣΑΛ από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Οι αλλαγές στο επενδυτικό σχέδιο αφορούν την κατασκευή μιας 4ης προβλήτας για την εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με στόχο να ενισχυθεί η δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκατ. teu.

Πληροφορίες λένε ότι αυτή θα κατασκευαστεί στον χώρο του λιμανιού απέναντι από τον «Σκλαβενίτη», στη διασταύρωση των οδών Δημοκρατίας και Σαλαμίνας, στο Ικόνιο.

Εάν αυτό συμβεί, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το έργο θα συγκεντρώσει τις αντιδράσεις του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, καθώς η περιοχή είναι ήδη πολύ επιβαρυμένη, ενώ σε διπλανό χώρο κατασκευάζεται το νέο Κέντρο Υγείας Κερατσινίου.

Επίσης δεν περιλαμβάνεται η αρχική πρόταση για κατασκευή mall (44.000 τ.μ.) στο λιμάνι, που είχε συγκεντρώσει τις καθολικές αντιδράσεις φορέων και κατοίκων του Πειραιά, αλλά ένα μικρότερο εμπορικό κέντρο (20.000 τ.μ.) το οποίο θα απευθύνεται αποκλειστικά στους επιβάτες της κρουαζιέρας και θα λειτουργεί στη ζώνη εισόδου (δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων) του λιμένα κρουαζιερόπλοιων.

Ωστόσο και πάλι πρόκειται για ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο το οποίο με τίποτα δεν μπορείς να το αποκαλέσεις «duty free shops».

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου η ΕΣΑΛ είχε εξετάσει το υπόμνημα που είχε καταθέσει η διοίκηση του ΟΛΠ επί του αρχικού master plan και είχε αποδεχτεί 6 πρόσθετες επενδύσεις.

Επίσης είχε κρίνει ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του επενδυτικού σχεδίου συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη master plan με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται, τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ και τις υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού.

Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο η 78η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ με επικεφαλής τον τότε γενικό γραμματέα Λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη, κατά τη διάρκεια της οποίας είχαν εγκριθεί όλες οι υποχρεωτικές επενδύσεις (11) που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ.


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βραχυκύκλωμα από το master plan
Τη χρυσή τομή προσπαθούσε χθες να βρει η κυβέρνηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ σχετικά με το νέο master plan της Cosco, το οποίο θα αξιολογούσε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Βραχυκύκλωμα από το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χωρίς διαβούλευση το master plan
Την Τετάρτη εξετάζεται από την Επιτροπή Λιμένων το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco ● «Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσουν άμεσα τα master plans του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης...
Χωρίς διαβούλευση το master plan

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας