Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης

Η θέα της Σαμοθράκης από το πλοίο. Φέτος για δέκα μέρες το νησί ήταν αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο

EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης

  • A-
  • A+

Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε μέσα στον Αύγουστο στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών στην ακτοπλοΐα.

Η πρώτη από αυτές αφορά τη χρηματοδότηση των δαπανών των συμβάσεων και ήδη κατατέθηκε σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τη διάταξη, οι δαπάνες που θα προκληθούν από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που συνάπτονται μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και των πλοιοκτητριών εταιρειών για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών που συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα (άγονες γραμμές) θα καλύπτονται πλέον από τις πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου Ναυτιλίας αντί από τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου.

Οι ήδη εκτελούμενες συμβάσεις βαρύνουν τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου για τα δρομολόγια που θα εκτελεστούν έως τις 31/12/2019, ενώ για τα δρομολόγια που θα εκτελεστούν μετά τις 31/12/2019 θα βαρύνουν το ΠΔΕ του υπουργείου.

Οπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, η αλλαγή αυτή γίνεται με σκοπό την καλύτερη διαχείριση των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας ώστε να μην υπάρχουν αδιάθετες πιστώσεις στο τέλος κάθε οικονομικού έτους, οι οποίες, ενώ έχουν διατεθεί για την κάλυψη των δαπανών που προκύπτουν από τις συμβάσεις, εν τούτοις δεν αναλώνονται πλήρως λόγω ανεκτέλεστων δρομολογίων των συμβεβλημένων πλοίων που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, βλάβες πλοίων ή άλλους απρόβλεπτους παράγοντες κατά τη διάρκεια ισχύος των συμβάσεων.

Με τη μεταφορά των δαπανών αυτών στο ΠΔΕ του υπουργείου δεν θα υπάρχουν πλέον αδιάθετες πιστώσεις, καθώς οι πιστώσεις του ΠΔΕ μεταφέρονται στο επόμενο οικονομικό έτος.

Ωστόσο εκτός από αυτή την αλλαγή οι πληροφορίες λένε ότι ο Γ. Πλακιωτάκης, σε μια προσπάθεια αποφυγής κι άλλης «Σαμοθράκης», θα προχωρήσει και στην αύξηση των κονδυλίων των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα.

Πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι η αύξηση θα αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ, δηλαδή από 91,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019 θα φτάσουν τα 120 εκατ. ευρώ το 2020.

Να σημειώσουμε όμως ότι η αύξηση περίπου 10 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτική, καθώς θα πρέπει να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμων από 1/1/2020, που τα πλοία είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%).


 

 


 

 


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιτροπή για τη βελτίωση της ακτοπλοΐας
​Την αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα μελετήσει η επιτροπή που συστάθηκε με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και η οποία οφείλει να έχει ολοκληρώσει το...
Επιτροπή για τη βελτίωση της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση και αναπροσαρμογή ωρών στα δρομολόγια Αργοσαρωνικού
Αύξηση των δρομολογίων αλλά και αναπροσαρμογή των ωρών αναχώρησης και άφιξης στις γραμμές του Αργοσαρωνικού αποφασίστηκε χθες κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Αύξηση και αναπροσαρμογή ωρών στα δρομολόγια Αργοσαρωνικού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
Στόχος του υπουργού, μεταξύ άλλων, είναι η απάλειψη χρόνιων παθογενειών στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας που προσδιορίζεται από τον νόμο 2932/01 και αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
Να κινήσουν τις διαδικασίες οριστικής λύσης για την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη ζητεί από την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός.
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη
Ευχάριστα νέα για την Ιθάκη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, καθώς μέσα στον Ιανουάριο ξεκινά και πάλι τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Ιθάκη. Οι δυσκολίες που υπήρχαν...
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας