Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επεκτείνεται σε 18 πόλεις η διανομή φυσικού αερίου
EUROKINISSI / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επεκτείνεται σε 18 πόλεις η διανομή φυσικού αερίου

  • A-
  • A+

Από την περασμένη Δευτέρα ο χρόνος άρχισε να μετρά αντίστροφα για 18 πόλεις σε τρεις περιφέρειες της χώρας οι οποίες θα ενταχθούν στο δίκτυο φυσικού αερίου, τη νέα πηγή ενέργειας που θα μειώσει έως και 50% τους λογαριασμούς για οικιακούς καταναλωτές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και μεγάλες μονάδες. Θα συμβάλει επίσης στην εγκατάσταση και λειτουργία νέων επιχειρήσεων σε αυτές τις περιοχές.

Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) εξασφάλισε 140 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 1.150 χλμ. δικτύου, το οποίο θα φέρει το φυσικό αέριο σε περίπου 30.000 σημεία σύνδεσης και μάλιστα χωρίς να επιβαρυνθούν οι καταναλωτές από το κόστος κατασκευής.

Προβλέπεται επίσης επιδότηση ώς το κτίριο και ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει μόνον το εσωτερικό δίκτυο, ενώ θα έχει τον απόλυτο έλεγχο της κατανάλωσης μέσω των «έξυπνων» μετρητών που θα διαθέτει το σύστημα.

ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ

Είναι το πρώτο μεγάλο έργο στον κλάδο της διανομής φυσικού αερίου που δημοπρατήθηκε ύστερα από διαβούλευση, με κανόνες διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης που θεσμοθετήθηκαν με τον νόμο 4412/2016.

Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της ΔΕΔΑ ανέρχεται σε 307 εκατ. ευρώ, ποσό που εξασφαλίστηκε από το τρέχον ΕΣΠΑ και ευνοϊκό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Καλύπτει συνολικά επτά περιφέρειες, στις οποίες η ΔΕΔΑ έχει εξασφαλίσει την άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για να κατασκευάσει τις υποδομές. Ο νέος διαγωνισμός θα καλύψει τις υπόλοιπες τέσσερις περιφέρειες, με δίκτυο 850 χλμ. για 15.000 συνδέσεις.

«Ο σύντομος αυτός χρόνος ήταν παραγωγικός, πυκνός και έντονος, ενίοτε εκρηκτικός θα έλεγα. Ενας αγώνας δρόμου για να ξεκινήσουν τα έργα, να θωρακιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της εταιρείας, να δομηθεί μια αξιόπιστη εταιρεία πανελλαδικής εμβέλειας», επισημαίνει στην «Εφ.Συν.» η Στεφανία Μωσσέ, διευθύνουσα σύμβουλος και αντιπρόεδρος της ΔΕΔΑ, η οποία βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας από τον Οκτώβριο του 2018.

Μας μίλησε επίσης για την έως τώρα πορεία της εταιρείας και σημείωσε:

«Η ανάπτυξη γρήγορων ρυθμών προς την επίτευξη των στόχων με παράλληλη πραγμάτωση δομικών αλλαγών νομίζω ότι είναι ακριβώς το αντίθετο από τη φυσική τάση ενός αργοκίνητου οργανισμού ΔΕΚΟ στην Ελλάδα, όπου κυριαρχούν η εμμονή σε συντεχνιακά “κεκτημένα”, οι παγιωμένες αντιλήψεις και οι φατρίες με ιδιοτελή συμφέροντα.

»Χρειάστηκαν πολλαπλές συγκρούσεις, νέο αίμα, νέοι ρόλοι, αλλά και η κατάκτηση ενός ισότιμου εργασιακού πλαισίου για να μπορούμε να πούμε ότι σήμερα έχουμε μπει ως εταιρεία σ’ έναν ρυθμό ιδιαίτερα παραγωγικό, όπου κυριαρχούν το ομαδικό πνεύμα και η εμπιστοσύνη, ενίοτε σε συγκινητικό βαθμό. Φυσικά έχουν να γίνουν πολλά ακόμα και εύχομαι στην όποια νέα διοίκηση έρθει να τα συνεχίσει με τον καλύτερο τρόπο. Και για τους πολίτες εύχομαι να μην ιδιωτικοποιηθούν αυτά τα δίκτυα».

Πρώτο στάδιο

■ Σε τι θα ωφελήσει τους πολίτες η διατήρηση των δικτύων υπό δημόσιο έλεγχο;

Ο στρατηγικός σχεδιασμός των αναπτυξιακών έργων της ΔΕΔΑ έχει κυρίαρχο στόχο να φέρει με όρους κοινωνικού κράτους ένα φτηνότερο και καθαρότερο καύσιμο στον πολίτη και τον επιχειρηματία που ζει ή δραστηριοποιείται στις ενεργειακά φτωχότερες περιοχές της χώρας.

Με τη χρηστή διαχείριση των δημόσιων πόρων και την αξιοποίηση της δυνατότητας χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ και χαμηλότοκων δανείων, αυτό επιτυγχάνεται με το ελάχιστο κόστος σύνδεσης για τον πολίτη, με χαμηλά τιμολόγια διανομής και με επιδοτήσεις εσωτερικών εγκαταστάσεων.

■ Σε ποια φάση βρίσκεται το αναπτυξιακό έργο της ΔΕΔΑ;

Η διαδικασία δημοπράτησης των μεγάλων έργων κατασκευής δικτύων διανομής και συνδέσεων σε 18 πόλεις στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας έχει πλέον ξεκινήσει.

Οι πρώτοι διαγωνισμοί που βγήκαν στον αέρα αφορούν την προμήθεια των υλικών, δηλαδή των «έξυπνων» μετρητών, σταθμών διανομής M/R – D/R 19/4, αποσυμπιεστών CNG κ.λπ. Θα ακολουθήσουν οι διαγωνισμοί διοίκησης και επίβλεψης έργου, επιθεώρησης και, τέλος, κατασκευής των έργων.

Η ΔΕΔΑ είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο διανομής φυσικού αερίου που δημοπρατεί μέσα στο πλαίσιο του ν.4412/2016 για τις Δημόσιες Συμβάσεις Εργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών, με απόλυτη προσήλωση στις αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού, ανοίγοντας μια μέχρι πρότινος κλειστή αγορά.


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και φυσικό αέριο, και ντομάτες...
Τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμος ο ΤΑΡ, ο αγωγός που από το 2020 θα τροφοδοτεί Βαλκάνια και Ιταλία με 10 δισ. κυβικά αζέρικου αερίου, ενώ θα βάλει την Ελλάδα στη μεγάλη σκακιέρα του ενεργειακού σχεδιασμού....
Και φυσικό αέριο, και ντομάτες...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιδράσεις για τα φωτοβολταϊκά της ΔΕΗ σε Αρκαδία και Δυτ. Μακεδονία
Καταστροφή για τη Δυτική Μακεδονία αλλά και την Αρκαδία, χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ τα σχέδια της κυβέρνησης που προβλέπουν την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου-μαμούθ με ισχύ 2 GW στην περιοχή.
Αντιδράσεις για τα φωτοβολταϊκά της ΔΕΗ σε Αρκαδία και Δυτ. Μακεδονία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο
Σε περιφερειακό κόμβο τροφοδοσίας πλοίων θα μετατραπεί η Ελλάδα με την κατασκευή του πρώτου πλοίου τροφοδοσίας που από τα μέσα του 2022 θα μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διπλασιάστηκαν το 2019 οι «μετανάστες» της ΔΕΗ
Πάνω από 627.000 πελάτες της ΔΕΗ, σχεδόν το 10% του συνόλου, εγκατέλειψαν μέσα στο 2019 τη δημόσια επιχείρηση και υπέγραψαν συμβάσεις προμήθειας ρεύματος από ιδιώτες παρόχους.
Διπλασιάστηκαν το 2019 οι «μετανάστες» της ΔΕΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διεθνής οργανισμός ο East Med
Ολοκληρώθηκε στο Κάιρο η συνεδρίαση του East Med Gas Forum, κατά την οποία αποφασίστηκε να μετατραπεί σε μόνιμο διεθνή οργανισμό με έδρα την πρωτεύουσα της Αιγύπτου.
Διεθνής οργανισμός ο East Med
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κλειδί για τον East Med η στάση της Ιταλίας
Η αποσαφήνιση της στάσης της Ρώμης το προσεχές διάστημα θα κρίνει την υλοποίηση του αγωγού των 1.900 χλμ. που θα μεταφέρει αέριο του κοιτάσματος Λεβιάθαν στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Κλειδί για τον East Med η στάση της Ιταλίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ