Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Εμείς απελευθερώσαμε τις ναυλώσεις από τουριστικά γραφεία»

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.

EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Εμείς απελευθερώσαμε τις ναυλώσεις από τουριστικά γραφεία»

  • A-
  • A+
Διευκρινίσεις του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού σχετικά με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Ναυτιλίας για τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία αναψυχής που υπάρχουν στο πρόσφατα ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο.

Η ρύθμιση που επιτρέπει τη δυνατότητα ναύλωσης επαγγελματικού τουριστικού πλοίου αναψυχής από τουριστικά γραφεία, υπό προϋποθέσεις, και η οποία υπάρχει στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή, είναι άρθρο που συμπεριλαμβανόταν στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που είχε περάσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στις 27-6-2019, ΦΕΚ 106/Α/27-6-2019 και σύμφωνα με τη νομοθετική διαδικασία έπρεπε μετά την έναρξη των εργασιών της Ολομέλειας να κυρωθεί από τη Βουλή.

Αυτά δήλωσε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός προχωρώντας σε διευκρινίσεις σχετικά με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Ναυτιλίας που υπάρχουν στο πρόσφατα ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης με τον τίτλο «Ρυθμίσεις του υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα», άρθρο 104 με τίτλο «Ρυθμίσεις σχετικά με ναυλώσεις πλοίων». Οπως τόνισε, στόχος της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν η επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος που δημιούργησε ο νόμος 4256/2014 της κυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ (νόμος Μ. Βαρβιτσιώτη) και εμπόδιζε τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων και την ομαλή ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας εν γένει.

«Συγκεκριμένα, η Ν.Δ. που τόσο κόπτεται σήμερα για την ανάπτυξη, κατά την προηγούμενη διακυβέρνησή της είχε απαγορεύσει στα τουριστικά γραφεία να συνάπτουν συμβάσεις ως ναυλωτές, με συνέπεια ο τουρίστας που επισκεπτόταν τη χώρα μας και που αγόραζε τουριστικό πακέτο που περιελάμβανε και την πραγματοποίηση θαλάσσιου ταξιδιού, να αναγκάζεται ο ίδιος (και όχι το τουριστικό γραφείο) να πραγματοποιεί τη ναύλωση του σκάφους. Ρύθμιση που έφερνε αναίτια γραφειοκρατία για να απολαύσει ο επισκέπτης την ελληνική θάλασσα και τις επισκέψεις στα νησιά και που τελικά οδήγησε στην ακύρωση ναυλώσεων καθώς και στη μείωση της πώλησης τουριστικών πακέτων» επισημαίνει ο Ν. Σαντορινιός.

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας επισήμανε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έπειτα από διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς (FED HATTA - Σύνδεσμος τουριστικών γραφείων και ΠΕΝΕΤΗΣ- ιδιοκτήτες ημεροπλοίων) έδωσε λύση στο πρόβλημα που είχε δημιουργήσει η Ν.Δ. και είχε μπλοκάρει ένα σημαντικό μέρος της τουριστικής δραστηριότητας, προστατεύοντας ταυτόχρονα τη λειτουργία των ημεροπλοίων από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι στις 28-6-2019 η «Εφ.Συν.» είχε δημοσιεύσει σχετικό ρεπορτάζ με τίτλο «Τα τουριστικά γραφεία θα ναυλώνουν πλοία αναψυχής» καταγράφοντας μάλιστα και δήλωση της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδιών και Τουρισμού (FedHATTA) σύμφωνα με την οποία «μια μεγάλη αδικία και μια τεράστια ταλαιπωρία των τουριστικών γραφείων, που κρατά από τον Απρίλιο του 2014, τελειώνει σήμερα».

Τότε γράφαμε:

«Η αλλαγή αυτή επέρχεται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), με την οποία τροποποιείται το άρθρο 3 του Ν. 4256/2014. Συγκεκριμένα, η ΠΝΠ που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναφέρει: σύμβαση ναύλωσης επαγγελματικού τουριστικού πλοίου αναψυχής, στην οποία ως ναυλωτής συμβάλλεται τουριστικό γραφείο, στο πλαίσιο προγράμματος οργανωμένου ταξιδιού (πακέτο) κατά την έννοια του άρθρου 3 του Π.Δ. 7/2018 (Α’ 12), επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι η διάρκεια της σύμβασης:

• Είναι μεγαλύτερη των 24 ωρών.
• Είναι ίση ή μικρότερη των 24 ωρών, εφόσον ο αριθμός των επιβατών του πλοίου αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών που διαθέτει το πλοίο, ανεξάρτητα αν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτέρευση».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»
Η προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, που δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση, καθώς στα τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις και ξεκινά η νέα δρομολογιακή περίοδος...
«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
Διαχρονικά θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα και έχουν σχέση με τη Σαντορίνη συζήτησε η αντιπροσωπεία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας με τη νέα διοίκηση της Δημοτικής Αρχής Θήρας.
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
Με βασικό στόχο την απάλειψη των γραφειοκρατικών δυσκολιών, η γενική γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού ναυλοσύμφωνου, προκειμένου οι...
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απαλλαγή ΦΠΑ για επαγγελματικά τουριστικά σκάφη
Οι έντονες διαμαρτυρίες των επαγγελματιών του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού, σχετικά με την Κοινή Υπουργική Απόφαση του Οκτωβρίου, που καθόριζε τους όρους και τις προϋποθέσεις επιβολής ΦΠΑ στις δραστηριότητες...
Απαλλαγή ΦΠΑ για επαγγελματικά τουριστικά σκάφη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
156 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019
Στα 156 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το ποσό που θα καλύψει το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019, χρονιά κατά την οποία το μέτρο θα έχει καθολική εφαρμογή στη νησιωτική περιφέρεια, εκτός από την Κρήτη, την Εύβοια και τη...
156 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιλοτική ηλεκτροδότηση πλοίων
Η πρώτη πιλοτική υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων από την ξηρά στην Ανατολική Μεσόγειο εγκαινιάστηκε την περασμένη Πέμπτη στο λιμάνι της Κυλλήνης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed, το οποίο υλοποιεί...
Πιλοτική ηλεκτροδότηση πλοίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας