Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών

  • A-
  • A+

Η απόφαση της κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας και να μην ακολουθήσει το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων που είχε επιλέξει η προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς και οι δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, βάσει των οποίων άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν για κάποια λιμάνια ακόμα και στην πώληση μετοχών, προκάλεσαν την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος με δήλωσή του ζητά από τη Ν.Δ. να κάνει γνωστές τις προθέσεις της για το τι μέλλει γενέσθαι για τα 10 λιμάνια.

«Η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός οφείλουν να τοποθετηθούν και να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό και τη Βουλή σχετικά με τις πραγματικές τους προθέσεις για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας μας, ειδάλλως αναμένουμε άμεσα την ολοκλήρωση των μελετών αξιολόγησης που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ και αποτελούν μέρος της διαδικασίας παραχώρησης δραστηριοτήτων» ανέφερε και πρόσθεσε πως:

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μέσα σε ένα άναρχο περιβάλλον που είχε αφήσει η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ, θέσπισε το πλαίσιο των υπο-παραχωρήσεων επιτυγχάνοντας, όχι μόνο τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε Δημόσιο έλεγχο εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα της χώρας, αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι έχουν ειδική γνώση σε συγκεκριμένη δραστηριότητα και μπορούν να αναπτύξουν επιτυχημένες δράσεις στον τομέα τους».

Ο Ν. Σαντορινιός τόνισε ότι η αντίθετη επιλογή, αυτής της πλήρους ιδιωτικοποίησης, δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα, καθώς 80% των ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υπο-παραχωρήσεων, ενώ μόλις το 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης, και αυτό γιατί η πώληση ολόκληρου του πακέτου μετοχών τον μόνο που ωφελεί είναι ο ένας και μοναδικός ιδιώτης επιχειρηματίας που θα εγκαταστήσει ένα μονοπώλιο σε υποδομές με δημόσιο ενδιαφέρον, εις βάρος των τοπικών κοινωνιών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, του ανταγωνισμού και της εθνικής οικονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Πέμπτη ο Γ. Πλακιωτάκης είχε συναντηθεί στο υπουργείο με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Αρη Ξενόφο, και στελέχη του Ταμείου και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να εξεταστούν εκ νέου οι σχετικές διαδικασίες στη βάση των προγραμματικών δηλώσεων του Γ. Πλακιωτάκη αναφορικά με τη δυναμική αξιοποίησης των 10 λιμανιών προς όφελος της εθνικής οικονομίας, αλλά και των τοπικών κοινωνιών των πόλεων στις οποίες εδρεύουν.

Ο υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους του Ταμείου να προχωρήσουν τάχιστα οι μελέτες αξιοποίησης-βιωσιμότητας των 10 λιμανιών, έτσι ώστε να αποφασίσουν πολύ σύντομα για το μοντέλο που θα επιλέξουν για την αξιοποίησή τους.


 

 

 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κάθε λιμάνι και... καημός
«Φρένο» στην αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών με υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων έβαλε και επίσημα ο Γιάννης Πλακιωτάκης, τονίζοντας ότι κάθε περίπτωση θα εξεταστεί ξεχωριστά, με ειδική μελέτη.
Κάθε λιμάνι και... καημός
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει ο ΟΛΠ μέσα στον Αύγουστο
Για μοντέλα ενοικίασης των 10 περιφερειακών λιμανιών μίλησε χθες ο Γιάννης Πλακιωτάκης, αν και ο ίδιος την περασμένη εβδομάδα δεν απέκλειε ακόμη και την πώληση μετοχών.
Νέο master plan καταθέτει ο ΟΛΠ μέσα στον Αύγουστο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας