Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά

  • A-
  • A+

Για τις «επτά θύρες ανάπτυξης» που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τη Δυτική Αττική, τις οποίες είχε συμπεριλάβει και στην πρόσφατη συγχαρητήρια επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενημέρωσε η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, και τον υφυπουργό Νίκο Παπαθανάση.

Τα επτά αυτά σημεία συμπεριλαμβάνονται σε αναλυτικό υπόμνημα που υπέβαλε το ΕΒΕΠ προς τον υπουργό και τον υφυπουργό με θέσεις και κυρίως αναπτυξιακές και επενδυτικές προτάσεις για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, τη Λαυρεωτική και τη Δυτική Αττική που ανήκουν στις περιοχές ευθύνης του.

Τίποτα καινούργιο δεν ακούστηκε από την πλευρά του υπουργού Ανάπτυξης, ο οποίος επανέλαβε τις γνωστές θέσεις της Ν.Δ., λέγοντας ότι στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα η πιο φιλοεπιχειρηματική και φιλοεπενδυτική χώρα της Ε.Ε., καταργώντας όλα τα εμπόδια που καθιστούν δύσκολο το επιχειρείν.

Επίσης ανέφερε ότι με συνέπεια και αποφασιστικότητα μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη σε ρυθμούς 3,5-4% του ΑΕΠ από τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης.

Ωστόσο, ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης έδωσε την είδηση, καθώς έκανε γνωστό ότι ήδη το υπουργείο εξετάζει θετικά τα 5 από τα 7 σημεία του υπομνήματος του ΕΒΕΠ, χωρίς όμως να διευκρινίσει ποια είναι τα δύο σημεία που προφανώς απορρίφτηκαν και δεν εξετάζονται.

Οι «7 θύρες ανάπτυξης» που προτείνει το ΕΒΕΠ είναι:

1 Απλοποίηση των διαδικασιών του εφοδιασμού πλοίων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών από και προς τα λιμάνια μας.

2 Επιτάχυνση υλοποίησης του «Master Plan» της ΟΛΠ Α.Ε., με προτεραιότητα τα πολυτελή ξενοδοχεία για τους επιβάτες της κρουαζιέρας.

3 Επίσπευση των διαδικασιών των διαγωνισμών των Εμπορευματικών Κέντρων σε Θριάσιο Ι & ΙΙ, καθώς και ανάπτυξη των «city logistics».

4 Αναβάθμιση του «Open Mall» στην πόλη του Πειραιά και δημιουργία «Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου - ΑΚΕ» στα εμπορικά κέντρα των μικρότερων δήμων.

5 Δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς Τροφίμων» στο λιμάνι του Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ σε συνεργασία ΕΒΕΠ, περιφέρειας, ΟΚΑΑ και Υπερταμείου.

6 Δημιουργία «επιμελητηριακού μητρώου» εταιρειών ναυπηγοεπισκευής για την αδειοδότηση εργασιών και αναβάθμιση με εξειδίκευση στην εφαρμογή πράσινων τεχνολογιών για τις ανάγκες της ναυτιλίας του μέλλοντος.

7 Ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων.

Στη διάρκεια της συζήτησης η αντιπροσωπεία του ΕΒΕΠ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Βασίλη Κορκίδη, επισήμανε ότι η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μπορεί να «ξεκλειδώσει» την ανταγωνιστικότητα της χώρας, αφού η γεωγραφική του θέση και το μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων δημιουργούν έναν ζωτικό κόμβο μεταφορών, διαμετακομιστικού εμπορίου, εισαγωγών και εξαγωγών, μεταποίησης και ναυπηγοεπισκευής, επικοινωνιών, εφοδιασμού πλοίων και πολλών υπηρεσιών της ναυτιλίας.

Οσο για τον Β. Κορκίδη, που από την πρώτη μέρα εκλογής της Ν.Δ. δεν μπορεί να κρύψει τον ενθουσιασμό του, δήλωσε βέβαιος ότι «οι ανοιχτές πληγές της ελληνικής επιχειρηματικότητας θα κλείσουν σύντομα και θα επιστρέψουμε στην αύξηση της ρευστότητας στην αγορά, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας».


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα δίνουν όλα για το Ελληνικό
Τα πάντα στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων φαίνεται να περιστρέφονται γύρω από την επένδυση στο Ελληνικό, θέμα που ζητήθηκε χθες στη συνάντηση που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Αδωνι Γεωργιάδη.
Τα δίνουν όλα για το Ελληνικό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Β. Κορκίδης θεωρεί ότι η συμβολή του ΟΛΠ είναι καθοριστική, καθώς οι επενδύσεις κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον 800 εκατ....
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
Με βασικό στόχο την απάλειψη των γραφειοκρατικών δυσκολιών, η γενική γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού ναυλοσύμφωνου, προκειμένου οι...
Ναυλοσύμφωνα σε ηλεκτρονική μορφή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή
Ενα πολυσυζητημένο έργο, αυτό της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή και της δημιουργίας δύο νέων προβλητών, για να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των...
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας