Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας

  • A-
  • A+

«Μπορεί η COSCO να έχει Master Plan για το λιμάνι, αλλά, εμείς οι πολίτες και επιχειρηματίες, έχουμε Master Vision για την πόλη του Πειραιά. Oφείλουμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε με επιτυχία», ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης με την ευκαιρία της επίσκεψης του δημάρχου της Σανγκάης στον Πειραιά και έδωσε στοιχεία για την ανάπτυξη του λιμανιού.

Χαρακτήρισε την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ του ΟΛΠ «μεγάλο ορόσημο» όχι μόνο για τον ΟΛΠ αλλά και για την Ελλάδα, καθώς, όπως σχολίασε, πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά έργα όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Οπως εξήγησε, το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται με τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές, με σαφή στόχο να αξιοποιήσει τις πλέον σύγχρονες αυτόματες λειτουργίες, αυξάνοντας με την ολοκλήρωσή του τη χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (containers - TEUs) από 5,5 εκατ.

«Τα έργα αυτά σε συνδυασμό με την κεντρική γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο καθιστούν τη χώρα μας μία ανταγωνιστική δίοδο θαλάσσιων μεταφορών για το θαλάσσιο εμπόριο της Ευρώπης με την Ασία.

»Ο χρόνος διέλευσης ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα με προορισμό τον Πειραιά εκτιμάται σε 8-9 λιγότερες ημέρες, σε σύγκριση με τα λιμάνια που βρίσκονται στη Βόρεια Ευρώπη. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που επέλεξε η Cosco τον Πειραιά ως βασική ναυτική πύλη στη θαλάσσια δίοδο Ανατολής - Δύσης», επισήμανε.

Στη συνέχεια έδωσε στοιχεία βάσει των οποίων το 2018 ο ΟΛΠ πέτυχε την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε τζίρο, κερδοφορία αλλά και διανομή μερίσματος.

Τα συνολικά έσοδα της χρήσης του 2018 ανήλθαν σε 132,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 19,2%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 42,3 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 100%.

Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν βελτιωμένο κατά 147% στα 27,9 εκατ. έναντι των 11,3 εκατ. ευρώ της χρήσης 2017, με λαμπρό επακόλουθο το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή να αυξηθεί κατά 148% στα 0,424 ευρώ από 0,1712 το 2017.

Οι επιδόσεις αυτές οφείλονται, ως επί το πλείστον, στην αύξηση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ κατά 25,3% και 27,8% ίστοιχα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υποστήριξε ότι μεγάλη ήταν η συμβολή του ΟΛΠ και στην τόνωση των δημόσιων εσόδων, καθώς οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο ύψους 800 εκατ. ευρώ και, αν υπολογίσουμε επενδύσεις σε υποδομές και το τίμημα για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε, τότε φτάνουμε περίπου στο 1,8 δισ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιμένοντας τους Κινέζους
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες.
Περιμένοντας τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για...
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
Η σύμβαση παραχώρησης της Cosco, η εκμετάλλευση δηλαδή των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συναφθεί ανάμεσα στον ΟΛΠ και τη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) για 35 χρόνια είναι αυτό που...
Η σύμβαση της Cosco «καίει» τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα δίνουν όλα στους Κινέζους
Εγκρίνεται σήμερα ο «Φιλικός Διακανονισμός» ΟΛΠ - Cosco, αφού τροποποιήθηκε η σύμβαση με τους όρους που επιθυμούσε η Cosco για να υλοποιήσει επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ.
Τα δίνουν όλα στους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
Επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, με την οποία ζητά να...
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας