Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ απασχόλησε χθες στελέχη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) αλλά και της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας σε συνάντηση που είχαν με στελέχη του ΟΛΠ-COSCO, που συμμετέχουν στην εκπόνηση του επενδυτικού σχεδίου.

Κατά τη συνάντηση περιηγήθηκαν στους χώρους του λιμανιού του Πειραιά προκειμένου να δουν από κοντά τα σημεία που θα υλοποιηθούν τα έργα, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στην οποία συζήτησαν θέματα που αφορούν χρήσεις γης και όρους δόμησης στο λιμάνι στo πλαίσιo του υπομνήματος που είχε υποβάλει στην ΕΣΑΛ ο ΟΛΠ στα μέσα Απριλίου.

Η χθεσινή ήταν η δεύτερη συνάντηση ανάμεσα στις δύο πλευρές μετά την κατάθεση από τον ΟΛΠ του υπομνήματος με συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις πάνω στο αρχικό master plan αλλά και στη γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2019 εξετάστηκε το επενδυτικό σχέδιο της COSCO από την ΕΣΑΛ, η οποία ενέκρινε τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293 εκατ. ευρώ που η κινεζική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να κάνει μέχρι το 2021 και απέρριψε τρία έργα από τις πρόσθετες επενδύσεις.

Είχε γνωμοδοτήσει επίσης αρνητικά ως προς τις προτάσεις χρήσεων γης και των όρων δόμησης που περιλαμβάνονται στο master plan.

Στις αρχές Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο μέγαρο Μαξίμου συνάντηση στην οποία συμμετείχαν μέλη της κυβέρνησης και στελέχη του ΟΛΠ κατά την οποία συζητήθηκε αναλυτικά το επενδυτικό σχέδιο.

Σε αυτή τη συνάντηση αποφασίστηκε ο ΟΛΠ να καταθέσει στην ΕΣΑΛ το υπόμνημα με τις αποσαφηνίσεις.

Ανάπτυξη

Οπως έχουν επισημάνει πολλές φορές και στο παρελθόν τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης όσο και ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, πρόθεση της κυβέρνησης είναι ο λιμένας του Πειραιά να αναπτυχθεί και να αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο για την τοπική όσο και για την εθνική οικονομία, στο πλαίσιο σεβασμού των αναγκών και των λειτουργιών των παραλιμένιων δήμων και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, των εργασιακών σχέσεων και της ελληνικής και της κοινοτικής νομοθεσίας.

Σημειώνεται ότι η COSCO με επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ μετά την κατάθεση του υπομνήματος προς την ΕΣΑΛ, ζητά από το ελληνικό Δημόσιο να της μεταβιβάσει άμεσα το 16% των μετοχών του ΟΛΠ που δικαιούται, ανεξάρτητα με την πρόοδο των έργων, καθώς υποστηρίζει ότι για την καθυστέρησή τους δεν έχει την ευθύνη.

Ωστόσο η συμφωνία που έχει υπογραφτεί το 2016 ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στην κινεζική εταιρεία προβλέπει πως η COSCO αποκτά το 51% του ΟΛΠ έναντι 293,7 εκατ. ευρώ και μόλις υλοποιηθούν τα έργα εντός πενταετίας- το αργότερο μέχρι το 2021- θα μεταβιβαστεί στον κινεζικό όμιλο και το υπόλοιπο 16%.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεδριάζει η ΕΣΑΛ για το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco
Σε μια νέα συνεδρίαση τη Δευτέρα 1η Ιουλίου η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας θασυζητήσει εκ νέου το master plan του ΟΛΠ και το υπόμνημα με τις αποσαφηνίσεις που έχει...
Συνεδριάζει η ΕΣΑΛ για το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται κοινός τόπος για το master plan του λιμανιού
Οι διαφωνίες των αρμόδιων υπουργείων με τον ΟΛΠ, για το master plan που έχει καταθέσει σχεδόν έναν χρόνο τώρα σχετικά με τις επενδύσεις που θα κάνει στο λιμάνι του Πειραιά, συνεχίζονται, καθώς τη Δευτέρα ο ΟΛΠ...
Αναζητείται κοινός τόπος για το master plan του λιμανιού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
Πολύ σύντομα απ’ ό,τι φαίνεται θα λειτουργήσει η νέα πλωτή δεξαμενή στο νότιο μέτωπο της δυτικής προβλήτας στο Πέραμα που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μέχρι 80.000 τόνων, καθώς τις επόμενες ημέρες...
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ
Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2018 θα έχει φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά και θα έχει εγκατασταθεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η νέα πλωτή δεξαμενή της Cosco. Αυτό έκανε γνωστό ο ΟΛΠ, ο οποίος...
Πλωτή δεξαμενή από την Cosco αγόρασε ο ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας