Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα

  • A-
  • A+

Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, τα οποία οδηγούν σε πρακτικά προβλήματα κατά την εφαρμογή του, και σε κάποιες περιπτώσεις σε στρέβλωση του ανταγωνισμού, και στα οποία «κανείς δεν μπορεί πλέον να κλείνει τα μάτια», αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης.

Ταυτόχρονα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας ότι η bulk / tramp ναυτιλία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 84% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης και όποια μέτρα υιοθετηθούν δεν θα πρέπει να βάζουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της.

Η παρέμβαση του προέδρου της ΕΕΕ έγινε ενόψει της Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του ΙΜΟ την ερχόμενη εβδομάδα, την οποία ο πρόεδρος της ΕΕΕ χαρακτηρίζει «τελευταία ευκαιρία για να διασφαλιστεί η ασφαλής, ομαλή και συνεπής εφαρμογή του παγκόσμιου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα 0,5% περιεκτικότητας σε θείο από το 2020 και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι πολλές και σοβαρές προκλήσεις που προκύπτουν».

Τα ζητήματα της διαθεσιμότητας ασφαλών, συμμορφούμενων καυσίμων παγκοσμίως, η υιοθέτηση των οδηγιών για συνεπή εφαρμογή με τη συμπερίληψη της ρήτρας περί «λειτουργικών κωλυμάτων» (operational constraints), η εφαρμογή ορθών και πρακτικών μέτρων για τη ρεαλιστική αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης του πλοίου λόγω αιτιών εκτός ελέγχου του, οι περιβαλλοντικές, επιχειρησιακές, νομικές, καθώς και άλλες αβεβαιότητες του κανονισμού που σχετίζονται με τη χρήση συστημάτων έκπλυσης καυσαερίων, είναι τα ζητήματα που, όπως υποστηρίζει ο Θ. Βενιάμης, ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής διατάραξης του διεθνούς εμπορίου, εάν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα.

Η ΕΕΕ καλεί τα κράτη-μέλη του IMO και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους ως καθοριστικής σημασίας συντελεστές στη χάραξη πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο και να δεσμευτούν για την επίτευξη εφικτών, εφαρμόσιμων και βιώσιμων λύσεων για τα προβλήματα που σχετίζονται με το παγκόσμιο ανώτατο όριο θείου από το 2020 στα ναυτιλιακά καύσιμα, καθώς και για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία.

«Είμαι βέβαιος ότι ο IMO θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα ανταποκριθεί στον αδιαμφισβήτητο ρόλο του ως παγκόσμιου ρυθμιστή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αυτό το παγκόσμιο κύρος συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και αυτό θα πρέπει να είναι στη σκέψη όλων των συμμετεχουσών αντιπροσωπειών στις επικείμενες διεργασίες του ΙΜΟ», κατέληξε ο κ. Βενιάμης.

Σημειώνεται ότι αρκετές εφοπλιστικές ενώσεις από διάφορες χώρες του κόσμου έχουν ζητήσει τη σταδιακή εφαρμογή και τη χαλάρωση των νέων διεθνών κανονισμών για τη χρήση «οικολογικών» ναυτιλιακών καυσίμων από 1/1/2020, προτάσσοντας ως λόγο θέματα ασφάλειας των πλοίων και των πληρωμάτων, ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal για το ζήτημα έχει υπάρξει στο παρελθόν ακόμα και παρέμβαση του Αμερικανού προέδρου Ντ. Τραμπ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια. Το...
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
Για τις «επτά θύρες ανάπτυξης» που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τη Δυτική Αττική ενημέρωσε η διοίκηση του ΕΒΕΠ τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, και τον υφ. Ν. Παπαθανάση.
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και ο υπ. Ναυτιλίας Φ. Κουβέλης για τα αποτελέσματα της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού...
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιθανή η αύξηση στα ναύλα
Σε υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, η υλοποίηση των οποίων σήμερα τους προβληματίζει, υποχρεώθηκαν να προχωρήσουν οι ακτοπλόοι, προκειμένου να λυθεί η απεργία των ναυτεργατών τον Σεπτέμβριο, καθώς, εάν αυτή...
Πιθανή η αύξηση στα ναύλα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Ικανοποιημένοι οι Eλληνες εφοπλιστές από την απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) να επανεξετάσει στη συνεδρίαση της 3-5 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο, υπό το πρίσμα της ασφάλειας των καυσίμων χαμηλής...
«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας