Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η επόμενη ημέρα για τον Πειραιά και την κρουαζιέρα

«Κανένα ουσιαστικό όφελος δεν αφήνει η κρουαζιέρα για την πόλη του Πειραιά, αντίθετα πολλά είναι τα οφέλη για την Αθήνα, καθώς η μάζα των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια έρχεται για να επισκεφτεί την Ακρόπολη» τονίζει ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, Νίκος Μπελαβίλας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η επόμενη ημέρα για τον Πειραιά και την κρουαζιέρα

  • A-
  • A+
Οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μένουν στον Πειραιά, εφόσον αποτραπεί η δημιουργία μίας «κλειστής πόλης» μέσα στο λιμάνι και μόνο αν ο Πειραιάς γίνει ελκυστικός, με ποιοτικές υπηρεσίες τουρισμού, αναψυχής και με αξιόλογα μνημεία και μουσεία.

Κανένα ουσιαστικό όφελος στην πόλη του Πειραιά δεν αφήνει η κρουαζιέρα σήμερα, αντίθετα κερδισμένη είναι η Αθήνα, καθώς η μάζα των τουριστών φτάνει στον Πειραιά για να επισκεφτεί κυρίως τον κορυφαίο προορισμό της Αττικής, την Ακρόπολη.

Οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα διανυκτερεύουν στον Πειραιά, θα ψωνίζουν, θα τρώνε, θα κυκλοφορούν στην πόλη πριν και μετά το ταξίδι, εφόσον αποτραπεί η δημιουργία μίας «κλειστής πόλης» μέσα στο λιμάνι και μόνο αν ο Πειραιάς γίνει ελκυστικός, με ποιοτικές υπηρεσίες τουρισμού, αναψυχής και με αξιόλογα μνημεία και μουσεία, τα οποία θα μπορούν να επισκέπτονται οι τουρίστες.

Αυτές είναι μερικές από τις διαπιστώσεις για την κρουαζιέρα και τα οφέλη της σχετικά με τον Πειραιά, του υποψηφίου δημάρχου και επικεφαλής του συνδυασμού «Πειραιάς για Ολους» Νίκου Μπελαβίλα, στο πλαίσιο μιας συνολικής αποτύπωσης της ισχύουσας κατάστασης στο λιμάνι του Πειραιά.

Κύριο εργαλείο για την προσέλκυση των επισκεπτών στην πόλη, όπως εξηγεί ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, είναι η εξυγίανση του τομέα της αναψυχής, που σημαίνει λειτουργία καλών εστιατορίων, μπαρ και καφέ, με λογικές τιμές. Σημαίνει, ακόμη, όμορφες αναπλάσεις, περιπάτους με πράσινο συνδυασμένους με τα νεοκλασικά μνημεία, τους αρχαιολογικούς χώρους της Τερψιθέας, των Αστικών Πυλών, της Ζέας, της Ηετιώνειας Πύλης.

Δεύτερο σημαντικό ζήτημα, για να μείνουν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, είναι η αναβάθμιση των πολιτιστικών υποδομών. Οπως τονίζει, ο Ν. Μπελαβίλας ένα από τα δυνατά σημεία του Πειραιά είναι εν δυνάμει η παραδοσιακή εμπορική αγορά και η γαστριμαργία. «Ηρθε η ώρα, η οδός Γούναρη και οι γύρω δρόμοι να μετατραπούν ξανά σε αυτό που ήταν η ιστορική εμπορική οδός Μακράς Στοάς πριν χρόνια».

Ο Νίκος Μπελαβίλας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο «καυτό» θέμα της νότιας επέκτασης του λιμανιού στην Πειραϊκή, προκειμένου να δένουν κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, έργο που συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της COSCO και το οποίο ενέκρινε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και εξακολουθεί να προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις από συλλογικότητες και κατοίκους.

Απαντά στο ερώτημα που πλανάται πάνω από τους κατοίκους της Πειραϊκής: Χρειάζεται η νότια επέκταση της κρουαζιέρας; «Το βέβαιο είναι ότι η επέκταση δεν έχει τεκμηριωθεί από τον ΟΛΠ, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δεν έχουν αξιολογηθεί» αναφέρει και υποστηρίζει ότι η αρχική γιγαντιαία επέκταση, όπως είχε σχεδιαστεί το 2010 από τον κρατικό ΟΛΠ, χάρη στις αντιδράσεις που υπήρξαν αλλά και στις διαπραγματεύσεις που έγιναν με την COSCO μετά το 2015, συρρικνώθηκε σημαντικά.

Ωστόσο εκτιμά ότι μπορούν ακόμα να πετύχουν κάποια πράγματα και γι' αυτό διεκδικούν:

● Να απομακρυνθεί η νότια επέκταση της κρουαζιέρας από τον «Τάφο Θεμιστοκλή» και το αρχαίο τείχος, για να μην προσβάλλει ούτε κατ' ελάχιστον το τοπίο της Πειραϊκής.

● Να μειωθεί η έκταση της προβλήτας, αφού δεν θα κατασκευαστεί το mall (απορρίφθηκε το έργο από την ΕΣΑΛ και συμφώνησε σε αυτό και η COSCO) επάνω της.

● Να αρχίσει ο προγραμματισμός της ηλεκτροδότησης των δεμένων πλοίων στις προβλήτες.

● Να δοθούν -ώστε να ελεγχθούν στην κατεύθυνση του άμεσου περιορισμού- τα στοιχεία της ρύπανσης από τα κρουαζιερόπλοια και της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από τα λεωφορεία μεταφοράς τουριστών που στραγγαλίζουν την κυκλοφορία του Πειραιά σε συγκεκριμένες περιοχές.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιμένοντας τους Κινέζους
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες.
Περιμένοντας τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
Ενα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Spectrum Of The Seas» της εταιρείας Royal Caribbean, το οποίο ζυγίζει 168.000 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 4.246 επιβάτες, κατέπλευσε χθες το πρωί στο...
Υποδοχή νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες...
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου...
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και θα συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους εάν δεν λυθεί το πρόβλημα της εργασιακής τους ασφάλειας», τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της...
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας