Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επανεκλογή στην κατηγορία «Α» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού διεκδικεί η Ελλάδα

«Στόχος μας αποτελεί η συνδιαμόρφωση πολιτικών, σε συνεργασία με τα λοιπά κράτη- μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης.

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επανεκλογή στην κατηγορία «Α» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού διεκδικεί η Ελλάδα

  • A-
  • A+

Υποψηφιότητα υπέβαλε η Ελλάδα για την επανεκλογή της στην κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την περίοδο 2020-2021, θέση στην οποία εκλέγεται παραδοσιακά.

Η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ θα διεξαχθεί στο πλαίσιο της 31ης συνόδου της Συνέλευσης του ΙΜΟ, στην έδρα του Οργανισμού στο Λονδίνο, από τις 25 Νοεμβρίου έως τις 5 Δεκεμβρίου 2019.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ΙΜΟ και συμπεριλαμβάνεται παραδοσιακά στις 10 χώρες που εκλέγονται στην κατηγορία «Α» και είναι αυτές με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών (έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος εμπορικού στόλου).

Στην κατηγορία «Β» εκλέγονται χώρες με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, ενώ στην κατηγορία «Γ» κράτη που έχουν ειδικά συμφέροντα στις θαλάσσιες μεταφορές ή στη ναυσιπλοΐα.

Η συνέλευση του ΙΜΟ πραγματοποιείται ανά διετία και τα κράτη που απαρτίζουν το συμβούλιο, το οποίο λειτουργεί ως εκτελεστικό όργανο του Οργανισμού, εκλέγονται από τα 172 μέλη του ΙΜΟ.

Στην προηγούμενη εκλογική διαδικασία, που έγινε τον Δεκέμβριο του 2017, τα κράτη της κατηγορίας «Α» εκλέχθηκαν με ψηφοφορία και όχι διά βοής όπως γινόταν τα τελευταία 10 χρόνια. Η Ελλάδα εκλέχθηκε και πάλι στην κατηγορία «Α» συγκεντρώνοντας 151 ψήφους επί συνόλου 160 έγκυρων ψηφοδελτίων και καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση πίσω από τις Κίνα, Ιαπωνία, Ιταλία και Παναμά και μπροστά από τις Ν. Κορέα, Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία και ΗΠΑ.

Με αφορμή την υποβολή της υποψηφιότητας της Ελλάδας ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης δήλωσε ότι «η χώρα μας παγίως υποστηρίζει τον πρωταρχικό ρόλο του ΙΜΟ ως το διεθνές ρυθμιστικό όργανο των Ηνωμένων Εθνών για την παγκόσμια ναυτιλία, η εύρυθμη λειτουργία της οποίας επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα του διεθνούς εμπορίου και συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη και την απασχόληση».

Παράλληλα, όπως τόνισε, «η δυναμική παρουσία της ναυτιλίας των Ελλήνων στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα μας οδηγεί για ακόμα μία φορά στη σχεδόν αυτονόητη επιλογή να υποβάλλουμε υποψηφιότητα για την επανεκλογή της χώρας μας στην κατηγορία "Α" του ΙΜΟ».

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι «στόχος μας αποτελεί η συνδιαμόρφωση πολιτικών, σε συνεργασία με τα λοιπά κράτη- μέλη του Συμβουλίου του ΙΜΟ, για την επίτευξη των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Οργανισμού και την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς και περιβαλλοντικά φιλικής διενέργειας του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, μέσω μέτρων παγκόσμιας εφαρμογής, από τον ΙΜΟ».

Η ελληνική υποψηφιότητα θα υποστηριχθεί με τη συνεργασία του υπουργείου Εξωτερικών, των ανά τον κόσμο πρεσβειών της Ελλάδας και του υπουργείου Ναυτιλίας.

Οι κύριες προτεραιότητες της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης για την επόμενη θητεία του Συμβουλίου του ΙΜΟ, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, συνίστανται:

■ Στην υλοποίηση της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.

■ Στη διασφάλιση της διαθεσιμότητας και επάρκειας συμμορφούμενων ασφαλών καυσίμων πλοίων με 0,50% περιεκτικότητα σε θείο.

■ Στην εφαρμογή του Προγράμματος Ελέγχου των κρατών-μελών του Οργανισμού για τη διασφάλιση αποτελεσματικής και διεθνώς ομοιόμορφης εφαρμογής των συμβάσεων του ΙΜΟ.

Διαμορφώνει τους κανόνες στη ναυτιλία

Ο International Maritime Organization ιδρύθηκε στη Γενεύη το 1948 ως IMCO (International Maritime Cooperation Organization) και μετονομάστηκε σε ΙΜΟ το 1982, με έδρα το Λονδίνο.

Θεωρείται ο πιο σημαντικός διαμορφωτής κανόνων στη ναυτιλία, καθώς καλύπτει τους τομείς της ασφάλειας στα πλοία και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση που προκαλεί ο ανθρώπινος παράγοντας κατά τη διάρκεια ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Επίσης, επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ χωρών-μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας. Αποτελεί οργανισμό του ΟΗΕ και οι πρώτες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός τέτοιου οργάνου ξεκίνησαν μετά τη βύθιση του «Τιτανικού» το 1912.

Οι εκδόσεις του, SOLAS (Safety Of Life At Sea) και MARPOL, που αφορούν η πρώτη την ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα και η δεύτερη την προστασία από τη ρύπανση στη θάλασσα, παρέχουν δεσμευτικούς κανόνες για όλες τις νέες κατασκευές πλοίων που ισχύουν παγκοσμίως.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και ο υπ. Ναυτιλίας Φ. Κουβέλης για τα αποτελέσματα της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού...
Τις ελληνικές προτάσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα υιοθέτησε ο ΙΜΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γιορτή του τουρισμού
Η εκστρατεία κατά των παράνομων ναυλώσεων τουριστικών σκαφών αναψυχής και η πλήρης αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, είναι μερικές από τις ενέργειες στήριξης του θαλάσσιου τουρισμού στις οποίες προχώρησε το...
Γιορτή του τουρισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ελληνική ναυτιλία κρατά ψηλά τη σημαία της ποιότητας
Στις ποιοτικότερες σημαίες που αποδίδουν τη δέουσα έμφαση σε θέματα ασφάλειας, περιβάλλοντος και συνθηκών εργασίας στα πλοία επιθυμεί να στρέψει το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών και των διαχειριστών το Διεθνές...
Η ελληνική ναυτιλία κρατά ψηλά τη σημαία της ποιότητας
Φώτης Κουβέλης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιβεβαιώνει ο υπουργός Ναυτιλίας τη συμφωνία «συνεισφοράς» των εφοπλιστών
Επιβεβαίωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης την είδηση για τη νέα «οικειοθελή παροχή» της εφοπλιστικής κοινότητας στο ελληνικό Δημόσιο. Θα καταβάλουν ποσοστό 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων...
Επιβεβαιώνει ο υπουργός Ναυτιλίας τη συμφωνία «συνεισφοράς» των εφοπλιστών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
Θετικά είναι τα μηνύματα από την ποντοπόρο ναυτιλία προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή την ολοκλήρωση της επεξεργασίας...
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ξεκλειδώνουν» σημαντικές επενδύσεις σε 10 λιμάνια
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που υπάγονται στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων, όπως έκανε γνωστό...
«Ξεκλειδώνουν» σημαντικές επενδύσεις σε 10 λιμάνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας