Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
27.0° 19.2°
0 BF
60%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
21°C
22.0° 19.2°
1 BF
84%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
18°C
18.0° 18.0°
1 BF
54%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
13°C
12.9° 12.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
18°C
18.5° 17.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
20°C
21.0° 19.0°
1 BF
75%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
17°C
17.4° 16.8°
2 BF
55%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
22.9° 22.9°
2 BF
49%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
22°C
23.8° 20.8°
2 BF
58%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
20°C
20.7° 19.9°
1 BF
73%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
24.8° 24.4°
1 BF
53%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
26°C
25.7° 25.7°
1 BF
75%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
23°C
23.1° 23.1°
1 BF
50%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αίθριος καιρός
23°C
24.0° 18.5°
1 BF
59%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.4° 24.8°
2 BF
53%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
20°C
26.5° 18.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
22°C
22.1° 15.3°
0 BF
75%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
20°C
21.1° 17.7°
1 BF
62%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
18°C
17.8° 17.8°
1 BF
53%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η Ελλάκτωρ ανέλαβε με σύμβαση παραχώρησης για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου 

Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ

Δύο νέα επενδυτικά σχέδια προσέθεσε στο ενεργητικό του ο όμιλος της Ελλάκτωρ. Από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ανέλαβε για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου, που είναι από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο.

Το κατ' αποκοπήν τίμημα διαμορφώθηκε στα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης θα ανέλθουν στα 177 εκατ. ευρώ, χωρίς το ποσοστό από τα ετήσια ακαθάριστα έσοδα των εγκαταστάσεων.

Η μαρίνα διαθέτει σήμερα 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων στην οποία, με βάση το εγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα, προβλέπεται να κατασκευαστούν εγκαταστάσεις με συνολική δομημένη επιφάνεια 18.500 τετραγωνικών, ενώ το συνολικό ύψος των επενδύσεων θα είναι 50 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο αφορά την κατασκευή νέου οδικού άξονα στην περίμετρο του Βουκουρεστίου, με προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο 18 χλμ., για τον οποίο η μελέτη πρέπει να υποβληθεί από τους αναδόχους σε δώδεκα μήνες και η κατασκευή του να ολοκληρωθεί σε 30 μήνες.

Τα δύο σχέδια σηματοδοτούν τη νέα πορεία του ομίλου μετά την κρίση που κορυφώθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έληξε με ανατροπές στην ηγεσία του, η οποία πέρασε από την οικογένεια Μπόμπολα στους αδελφούς Καλλιτσάντση.

Ο όμιλος διαχειρίζεται πέντε εγκαταστάσεις αιολικών πάρκων με συνολικά εγκατεστημένη ισχύ 195,5 MW

Τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας ηγετικής ομάδας αποτυπώνονται στα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, που δόθηκαν στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο 1,86 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή μείωση 0,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 142,9 εκατ. ευρώ, έναντι 204,6 εκατ. το 2017 και τα καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ (101,6 εκατ. ευρώ το 2017).

«Οι συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλουμε εδώ και εννέα μήνες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς», αναφέρει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστάσιος Καλλιτσάντσης.

Αιολικά πάρκα

Στους πολλά υποσχόμενους τομείς δραστηριότητας του ομίλου καταγράφονται τα αιολικά πάρκα, με τη θυγατρική ΕΛ.ΤΕΧ. Ανεμος να παρουσιάζει αύξηση καθαρών κερδών κατά 43,6% σε σχέση με το 2017, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 18,4 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος διαχειρίζεται πέντε εγκαταστάσεις με συνολικά εγκατεστημένη ισχύ 195,5 MW.

Κερδοφόροι αποδεικνύονται και οι αυτοκινητόδρομοι, από τους οποίους τα έσοδα από τα διόδια αυξήθηκαν κατά 7,9%.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Αττική οδό, όπου το ποσοστό του ομίλου διαμορφώθηκε πρόσφατα στο 65,75% και του εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα στις προωθούμενες επεκτάσεις του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου σε αστικό χώρο, ο οποίος την περασμένη χρονιά κατέγραψε αύξηση της κυκλοφορίας κατά 4%.

Οι κατασκευές βρίσκονται στο επίκεντρο του ομίλου, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα μειώθηκαν στο 1,463 δισ. ευρώ (1,509 δισ. το 2017), λόγω του κόστους αποχώρησης από έργα στο Κατάρ (18,9 εκατ. ευρώ) και των νέων υποχρεώσεων στη Ρουμανία (79 εκατ. ευρώ).

Η μείωση του κύκλου εργασιών αποδίδεται στην καθυστέρηση δημοπράτησης νέων έργων, αλλά με την υπογραφή νέων συμβάσεων ύψους 100,9 εκατ. ευρώ, το ανεκτέλεστο στο τέλος του χρόνου ανήλθε σε 1,35 δισ. ευρώ.

Οι προοπτικές στον κατασκευαστικό τομέα είναι θετικές. Ο όμιλος διεκδικεί σημαντικά έργα, όπως τα ηλεκτρονικά διόδια, η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, οι επεκτάσεις του μετρό στην Αθήνα με τη νέα γραμμή από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, καθώς και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ