Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ

Η Ελλάκτωρ ανέλαβε με σύμβαση παραχώρησης για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ

  • A-
  • A+

Δύο νέα επενδυτικά σχέδια προσέθεσε στο ενεργητικό του ο όμιλος της Ελλάκτωρ. Από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ανέλαβε για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου, που είναι από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο.

Το κατ' αποκοπήν τίμημα διαμορφώθηκε στα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης θα ανέλθουν στα 177 εκατ. ευρώ, χωρίς το ποσοστό από τα ετήσια ακαθάριστα έσοδα των εγκαταστάσεων.

Η μαρίνα διαθέτει σήμερα 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων στην οποία, με βάση το εγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα, προβλέπεται να κατασκευαστούν εγκαταστάσεις με συνολική δομημένη επιφάνεια 18.500 τετραγωνικών, ενώ το συνολικό ύψος των επενδύσεων θα είναι 50 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο αφορά την κατασκευή νέου οδικού άξονα στην περίμετρο του Βουκουρεστίου, με προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο 18 χλμ., για τον οποίο η μελέτη πρέπει να υποβληθεί από τους αναδόχους σε δώδεκα μήνες και η κατασκευή του να ολοκληρωθεί σε 30 μήνες.

Τα δύο σχέδια σηματοδοτούν τη νέα πορεία του ομίλου μετά την κρίση που κορυφώθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έληξε με ανατροπές στην ηγεσία του, η οποία πέρασε από την οικογένεια Μπόμπολα στους αδελφούς Καλλιτσάντση.

Ο όμιλος διαχειρίζεται πέντε εγκαταστάσεις αιολικών πάρκων με συνολικά εγκατεστημένη ισχύ 195,5 MW

Τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας ηγετικής ομάδας αποτυπώνονται στα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, που δόθηκαν στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο 1,86 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή μείωση 0,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 142,9 εκατ. ευρώ, έναντι 204,6 εκατ. το 2017 και τα καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ (101,6 εκατ. ευρώ το 2017).

«Οι συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλουμε εδώ και εννέα μήνες έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς», αναφέρει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αναστάσιος Καλλιτσάντσης.

Αιολικά πάρκα

Στους πολλά υποσχόμενους τομείς δραστηριότητας του ομίλου καταγράφονται τα αιολικά πάρκα, με τη θυγατρική ΕΛ.ΤΕΧ. Ανεμος να παρουσιάζει αύξηση καθαρών κερδών κατά 43,6% σε σχέση με το 2017, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 18,4 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος διαχειρίζεται πέντε εγκαταστάσεις με συνολικά εγκατεστημένη ισχύ 195,5 MW.

Κερδοφόροι αποδεικνύονται και οι αυτοκινητόδρομοι, από τους οποίους τα έσοδα από τα διόδια αυξήθηκαν κατά 7,9%.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Αττική οδό, όπου το ποσοστό του ομίλου διαμορφώθηκε πρόσφατα στο 65,75% και του εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα στις προωθούμενες επεκτάσεις του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου σε αστικό χώρο, ο οποίος την περασμένη χρονιά κατέγραψε αύξηση της κυκλοφορίας κατά 4%.

Οι κατασκευές βρίσκονται στο επίκεντρο του ομίλου, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα μειώθηκαν στο 1,463 δισ. ευρώ (1,509 δισ. το 2017), λόγω του κόστους αποχώρησης από έργα στο Κατάρ (18,9 εκατ. ευρώ) και των νέων υποχρεώσεων στη Ρουμανία (79 εκατ. ευρώ).

Η μείωση του κύκλου εργασιών αποδίδεται στην καθυστέρηση δημοπράτησης νέων έργων, αλλά με την υπογραφή νέων συμβάσεων ύψους 100,9 εκατ. ευρώ, το ανεκτέλεστο στο τέλος του χρόνου ανήλθε σε 1,35 δισ. ευρώ.

Οι προοπτικές στον κατασκευαστικό τομέα είναι θετικές. Ο όμιλος διεκδικεί σημαντικά έργα, όπως τα ηλεκτρονικά διόδια, η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, οι επεκτάσεις του μετρό στην Αθήνα με τη νέα γραμμή από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, καθώς και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Άρωμα Ελλάδας στη Χρυσή γραμμή μετρό του Κατάρ
Μίνιμαλ πολυτέλεια και υπερμοντέρνα τεχνολογία χαρακτηρίζουν το μετρό της πρωτεύουσας του ανεξάρτητου εμιράτου της Μέσης Ανατολής, που κατασκευάστηκε από όμιλο εταιρειών με επικεφαλής την «Ακτωρ».
Άρωμα Ελλάδας στη Χρυσή γραμμή μετρό του Κατάρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επενδυτές αναζητά ο ΑΔΜΗΕ
Με δυναμικές κινήσεις η «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, προχωρά στην προετοιμασία του μεγάλου διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη που θα προκηρυχθεί στις αρχές του...
Επενδυτές αναζητά ο ΑΔΜΗΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ως εθνικό έργο προχωρά η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
Με την «ευλογία» των Βρυξελλών και με φορέα υλοποίησης την εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, θα προχωρήσει η λεγόμενη «μεγάλη» ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Ως εθνικό έργο προχωρά η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται πρόσθετοι πόροι για την «Εξοικονόμηση ΙΙ»
Σε αναζήτηση πρόσθετων πόρων βρίσκονται τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης για να καλυφθεί η αυξημένη συμμετοχή των ενδιαφερομένων στο συμπληρωματικό πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ».
Αναζητούνται πρόσθετοι πόροι για την «Εξοικονόμηση ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
Κέρδη 5,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο όμιλος Ελλάκτωρ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, έναντι ζημιών 31 εκατ. ευρώ που είχε σημειώσει την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Κέρδη για την Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εργα 3+3 δισ. για την ΑΚΤΩΡ
Ο όμιλος έχει αναλάβει σημαντικά έργα στην Ντόχα του Κατάρ, όπως την κατασκευή της Χρυσής Γραμμής και τη συντήρηση της Κόκκινης Γραμμής του μετρό, τη συντήρηση της επισκευαστικής βάσης αεροσκαφών, και...
Εργα 3+3 δισ. για την ΑΚΤΩΡ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας