Ενα πολύ σοβαρό θέμα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αυτό της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα.
Πριν από λίγες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας στο 1ο Φόρουμ Κυκλικής Οικονομίας στο Ζάππειο, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει ήδη προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πλοία υβριδικά, LNG και ηλεκτρικά.
Ανέφερε ότι η ανανέωση αυτή μπορεί να γίνει με τη μέθοδο PPP (Public Private Partneship, σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), με την αξιοποίηση πολυετών συμβάσεων εξυπηρέτησης άγονων γραμμών, την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την επιδότηση του περιβαλλοντικού μέρους του πλοίου και τη δανειοδότηση για την κατασκευή του πλοίου.
Εκανε γνωστό επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε επαφή με φορείς της Ευρωπαϊκής Ενωσης προκειμένου να παρουσιάσει τη σχετική μελέτη, ενώ αναζητά συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης.
Στο ίδιο πλαίσιο ο βουλευτής Χίου της Ν.Δ., Νότης Μηταράκης, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, με θέμα «Η γήρανση του στόλου της ακτοπλοΐας γεννά την ανάγκη για αντικατάσταση πλοίων», προς τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας.
Στην ερώτησή του αναφέρεται στη σημασία της ακτοπλοΐας για τα νησιά μας και στην ανάγκη να έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο.
Επισημαίνει ότι για την ανανέωση του στόλου, θα απαιτηθούν κεφάλαια 1,5-2 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια και ρωτάει σχετικά με τις ενέργειες των αρμόδιων υπουργείων αφενός να στηρίξουν την εύρεση των κεφαλαίων αυτών, αφετέρου να φροντίσουν ώστε μέρος των νέων πλοίων να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία μας.
Με δεδομένο ότι στην παγκόσμια αγορά δεν υπάρχουν πολλά κατάλληλα πλοία που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας, θα χρειαστεί να ναυπηγηθούν πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία.
Ο βουλευτής ρωτά τους δυο υπουργούς:
■ Εχει εκτιμήσει το αρμόδιο υπουργείο πόσα πλοία θα πρέπει να αντικατασταθούν και ποια η αξία ναυπήγησης ή αγοράς των νέων πλοίων;
■ Με ποια μέτρα και ποιες ενέργειες στηρίζεται από τα αρμόδια υπουργεία η προσπάθεια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου; Ποια είναι τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια ανεύρεσης πηγών χρηματοδότησης;
■ Είναι τα ελληνικά ναυπηγεία σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση για νέα ακτοπλοϊκά πλοία από άποψη κόστους, χρόνων παράδοσης κ.λπ.;
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας