Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για πλοία υβριδικά, LNG και ηλεκτρικά στην ακτοπλοΐα.

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας

  • A-
  • A+
Κεφάλαια 1,5-2 δισ. ευρώ υπολογίζει ο Νότης Μηταράκης ότι θα χρειαστούν για την ανανέωση του στόλου τα επόμενα χρόνια, σε ερώτησή του που κατέθεσε στη Βουλή.

Ενα πολύ σοβαρό θέμα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αυτό της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα.

Πριν από λίγες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας στο 1ο Φόρουμ Κυκλικής Οικονομίας στο Ζάππειο, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει ήδη προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πλοία υβριδικά, LNG και ηλεκτρικά.

Ανέφερε ότι η ανανέωση αυτή μπορεί να γίνει με τη μέθοδο PPP (Public Private Partneship, σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), με την αξιοποίηση πολυετών συμβάσεων εξυπηρέτησης άγονων γραμμών, την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την επιδότηση του περιβαλλοντικού μέρους του πλοίου και τη δανειοδότηση για την κατασκευή του πλοίου.

Εκανε γνωστό επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε επαφή με φορείς της Ευρωπαϊκής Ενωσης προκειμένου να παρουσιάσει τη σχετική μελέτη, ενώ αναζητά συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης.

Στο ίδιο πλαίσιο ο βουλευτής Χίου της Ν.Δ., Νότης Μηταράκης, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, με θέμα «Η γήρανση του στόλου της ακτοπλοΐας γεννά την ανάγκη για αντικατάσταση πλοίων», προς τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας.

Στην ερώτησή του αναφέρεται στη σημασία της ακτοπλοΐας για τα νησιά μας και στην ανάγκη να έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο.

Επισημαίνει ότι για την ανανέωση του στόλου, θα απαιτηθούν κεφάλαια 1,5-2 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια και ρωτάει σχετικά με τις ενέργειες των αρμόδιων υπουργείων αφενός να στηρίξουν την εύρεση των κεφαλαίων αυτών, αφετέρου να φροντίσουν ώστε μέρος των νέων πλοίων να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία μας.

Με δεδομένο ότι στην παγκόσμια αγορά δεν υπάρχουν πολλά κατάλληλα πλοία που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας, θα χρειαστεί να ναυπηγηθούν πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία.

Ο βουλευτής ρωτά τους δυο υπουργούς:

■ Εχει εκτιμήσει το αρμόδιο υπουργείο πόσα πλοία θα πρέπει να αντικατασταθούν και ποια η αξία ναυπήγησης ή αγοράς των νέων πλοίων;

■ Με ποια μέτρα και ποιες ενέργειες στηρίζεται από τα αρμόδια υπουργεία η προσπάθεια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου; Ποια είναι τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια ανεύρεσης πηγών χρηματοδότησης;

■ Είναι τα ελληνικά ναυπηγεία σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση για νέα ακτοπλοϊκά πλοία από άποψη κόστους, χρόνων παράδοσης κ.λπ.;

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
Το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές του, υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στις άγονες γραμμές • Aύξηση της χρηματοδότησης κατά 45%...
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Η απόφαση της κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας προκάλεσαν την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ακαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους ακτοπλόους που είχε αποκλειστικό θέμα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019.
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση εφοπλιστών - ΠΝΟ για ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία
Για ατομικές συμβάσεις εργασίας με ελεύθερες διαπραγματεύσεις κάνουν λόγο οι εφοπλιστές, «τυχόν μειώσεις στους μισθούς δεν επιτρέπονται από τις διατάξεις της MLC 2006», υποστηρίζει ο γ.γ. της ΠΝΟ, Γιάννης...
Αντιπαράθεση εφοπλιστών - ΠΝΟ για ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας