Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής

  • A-
  • A+

Στις 9 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και ημεροπλοίων να καταβάλλουν το σχετικό τέλος (ΤΕΠΑΗ), σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου και του υπουργού Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη, που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η παράταση (αρχικά είχε ανακοινωθεί ως ημερομηνία έναρξης η 2α Απριλίου 2019) δόθηκε, γιατί ακόμα δεν είναι έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα που χρειάζεται προκειμένου να αρχίζει η πληρωμή του ΤΕΠΑΗ εκ μέρους των ιδιοκτητών των σκαφών.

Η εφαρμογή ετοιμάζεται και οι εμπλεκόμενοι εκτιμούν ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα θα έχει ολοκληρωθεί.

Σημειώνεται ότι, βάσει της σχετικής εγκυκλίου, το Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων (ΤΕΠΑΗ) καταβάλλεται για κάθε μήνα παραμονής του πλοίου στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Αυτός που είναι υπόχρεος να καταβάλει το ΤΕΠΑΗ για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια είναι ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του, ενώ για τα ιδιωτικά υπόχρεος είναι ο πλοιοκτήτης ή ο χρήστης του ή ο κάτοχός του.

Το ΤΕΠΑΗ πρέπει να το καταβάλουν οι πιο κάτω κατηγορίες πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας, τα οποία πλέουν σε ελληνικά χωρικά ύδατα:

■ Τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων, ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα, ανεξάρτητα εάν είναι νηολογημένα ή εγγεγραμμένα στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (ΒΕΜΣ).

■ Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, δηλαδή όσα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά υπό ολική ναύλωση σύμφωνα με το νόμο 4256/2014.

■ Τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, σύμφωνα με το άρθρο 12 του νόμου 4256/2014.

■ Τα πλοία που έχουν χαρακτηρισθεί επαγγελματικά σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας.

Εξαιρούνται τα σκάφη που είναι παροπλισμένα, έχουν χαρακτηριστεί παραδοσιακά, βρίσκονται σε κατάσταση ακινησίας ή τελούν υπό κατάσχεση.

Για σκάφη από 7 έως 8 μέτρα το τέλος υπολογίζεται στα 16 ευρώ τον μήνα, από 8 έως 10 μέτρα 25 ευρώ τον μήνα, από 10 έως 12 μέτρα 33 ευρώ τον μήνα, και πάνω από 12 μέτρα 8 ευρώ ανά μέτρο και ανά μήνα. Σε περίπτωση εφάπαξ προπληρωμής του ΤΕΠΑΗ για χρονικό διάστημα 12 μηνών παρέχεται έκπτωση 10%.

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΕΠΑΗ θεσπίστηκε το 2017 με το άρθρο 86 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, που αντικατέστησε το Τέλος Παραμονής και Πλόων Αναψυχής Μικρών Σκαφών που είχε θεσπιστεί με τον νόμο 4211/2013, το οποίο όμως δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ.

Η αντικατάσταση έγινε με το σκεπτικό το νέο τέλος να είναι «ορθολογικότερο», «δικαιότερο» και «συμβατό» προς τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και με στόχο την ενδυνάμωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού περίπου στα 15 εκατ. ευρώ ετησίως.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
Την απλοποίηση των διαδικασιών επισκευής και συντήρησης πλοίων, προκειμένου να περιορισθεί η γραφειοκρατία και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη στον κρίσιμο για την οικονομία συγκεκριμένο κλάδο, ζητά με παρέμβασή του...
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη
Ευχάριστα νέα για την Ιθάκη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, καθώς μέσα στον Ιανουάριο ξεκινά και πάλι τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Ιθάκη. Οι δυσκολίες που υπήρχαν...
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
Το δικό τους μήνυμα, προς όσους αμφισβητούν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, φωνές που πληθαίνουν μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θέλουν την Π.Υ. να περνά στην...
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα
​Περισσότερα από 40 παράνομα ναυλοσύμφωνα έχουν εντοπιστεί φέτος. Από αυτήν τη δραστηριότητα το Ελληνικό Δημόσιο δεν είχε απολύτως κανένα έσοδο, καθώς δεν πληρώθηκε ο ΦΠΑ και δεν φορολογήθηκε κανένα εισόδημα...
Κυνήγι στα παράνομα ναυλοσύμφωνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας