Η υπο-παραχώρηση δραστηριοτήτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια που αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα, μετά και την ψήφιση του σχετικού νόμου, ανοίγει τον δρόμο σε διεθνείς διαχειριστές λιμανιών κρουαζιέρας να επενδύσουν σε παραχωρήσεις επιβατικών σταθμών, μια κίνηση που εκτιμάται ότι θα αυξήσει το homeporting.
Επίσης, φέτος είναι η χρονιά που θα δούμε να πλέουν στα ελληνικά νερά τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα μικρότερη των 500 επιβατών.
Η νέα αυτή τάση κρουαζιέρας σε μικρά πολυτελή ή εκδρομικά σκάφη χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντική για τα μικρότερα ελληνικά λιμάνια, σε νησιά ή στην ηπειρωτική χώρα, που δεν διαθέτουν την υποδομή ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για τα μεγαλύτερα πλοία, με αποτέλεσμα να προσφέρονται πολύ περισσότεροι προορισμοί για δρομολόγια κρουαζιέρας.
Αυτά επισημαίνει η Elisabetta de Nardo, αντιπρόεδρος ανάπτυξης λιμένων της εταιρείαςκρουαζιέρας MSC Cruises και πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκών Λιμένων και Προορισμών της CLIA, με αφορμή το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum που διοργανώνεται υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας στις 28 και 29 Μαΐου στο συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου «Domotel Kastri» στην Αττική.
Στο Forum περισσότερα από 30 υψηλόβαθμα στελέχη της βιομηχανίας με αντικείμενο ευθύνης τα λιμάνια και τους προορισμούς, τα οποία εκπροσωπούν τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του κόσμου, θα συζητήσουν τις προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Επίσης το 2019 οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας εντάσσουν στα δρομολόγιά τους περισσότερα ελληνικά λιμάνια, ενώ εταιρείες με εξειδικευμένα προϊόντα, όπως η Disney Cruises, δραστηριοποιούνται ξανά στην Ελλάδα από την επόμενη χρονιά.
Στα δρομολόγιά τους περιλαμβάνονται τα λιμάνια του Πειραιά, του Κατάκολου, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κρήτης, που έχουν συμπεριληφθεί στις κρουαζιέρες για το ερχόμενο καλοκαίρι, έπειτα από πενταετή απουσία από την ελληνική αγορά, ανέφερε η Elisabetta de Nardo.
Επωφελείται η Ελλάδα
Από την πλευρά του ο Airam Diaz Pastor, πρόεδρος της Ενωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise), δήλωσε ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας και οι προσεγγίσεις αυξάνονται για τα λιμάνια, τους επιβατικούς σταθμούς και τους προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας επιβεβαιώνουν τα δρομολόγιά τους για το 2020 και το 2021 στην περιοχή.
Επιπλέον, τόσο οι βάσεις όσο και οι απλές προσεγγίσεις δρομολογίων επιστρέφουν στην Τουρκία, γεγονός που θα έχει θετικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την περιοχή.
Η Ελλάδα που βρίσκεται στο κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου θα ωφεληθεί από την αύξηση των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας τόσο στη Βόρεια Αφρική και τη Μαύρη Θάλασσα όσο και στην Αδριατική, κατά τον Airam Diaz Pastor.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας