Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»

Για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο μεγάλες αποθήκες, με συνολικό εμβαδόν 50.000 τετραγωνικά και ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή σύγχρονων προδιαγραφών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»

  • A-
  • A+

Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, όπου ήδη υλοποιείται το πρόγραμμα «Θριάσιο Ι», με επενδύσεις συνολικού ύψους 230 εκατ. ευρώ από την κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με την Goldair, η οποία έχει αναλάβει για 40 χρόνια την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων συνολικής επιφάνειας 240.000 τετραγωνικών, που θα κατασκευάσει μέσα σε μια δεκαετία.

Στον χθεσινό διαγωνισμό συμμετείχαν η Goldair, που εκτελεί ήδη δρομολόγια με εμπορικά τρένα και αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, η υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κοινοπραξία με τη Sarmed που δραστηριοποιείται στον τομέα των logistics, η Damco του ομίλου Κοπελούζου και η Pireaus Europe Asia Rail Logistics (PERRL), κινεζικών συμφερόντων, η οποία διαθέτει άδεια να αναπτύξει δίκτυο μεταφοράς εμπορευμάτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, με σημείο αναφοράς το λιμάνι του Πειραιά.

Στο νέο πρόγραμμα «Θριάσιο ΙΙ», οι επενδύσεις θα είναι της τάξης των 22 εκατ. ευρώ, αφού προβλέπεται να κατασκευαστούν οι χώροι του τελωνείου, γραφεία και υποδομές εναπόθεσης φορτίων, να αγοραστούν και να εγκατασταθούν γερανογέφυρες.

Στη μεγάλη έκταση του ΟΣΕ έχουν ήδη κατασκευαστεί δυο μεγάλες αποθήκες, με συνολικό εμβαδόν 50.000 τετραγωνικά και ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή σύγχρονων προδιαγραφών.

Είναι έργα που είχαν ξεκινήσει το 1999 και σχεδόν για μια εικοσαετία προχώρησαν με πολλές καθυστερήσεις και κυρίως με υπερβάσεις του προϋπολογισμού που εκτινάχθηκε στα 235 εκατ. ευρώ, αλλά πάλι δεν έφθασε για να υλοποιηθεί το σύνολο των υποδομών!

Οι Βρυξέλλες, πάντως, έχουν θέσει στις ελληνικές αρχές προθεσμία ώς τις 31 Μαρτίου για να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες και έχουν προειδοποιήσει ότι, σε αντίθετη περίπτωση, θα κινήσουν τη διαδικασία για την επιστροφή του συνόλου των κοινοτικών κονδυλίων.

Εκ των πραγμάτων, η διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί το επόμενο δεκαήμερο, οπότε εκπνέει το κοινοτικό τελεσίγραφο, αλλά στο υπουργείο Μεταφορών υπάρχει αισιοδοξία ότι, μετά τα χθεσινά δεδομένα, θα δοθεί παράταση.

Με αυτές τις πληροφορίες, που φαίνεται να εκπορεύονται από τις Βρυξέλλες, εξασφαλίστηκε η μεγάλη συμμετοχή στην πρώτη φάση του διαγωνισμού.

Η επιτυχία του, πάντως, θα κριθεί στη δεύτερη φάση, όταν οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, που θα συνοδεύονται από το οικονομικό τίμημα.

Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή και μόνον των τεσσάρων ομίλων δείχνει ότι υπάρχει μέλλον για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας, δεδομένου ότι μέσα στον Απρίλιο, έπειτα από πολύχρονες καθυστερήσεις, προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
​Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση του ΟΣΕ για να προλάβουν κάποιες από τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ». Πρόκειται για την αξιοποίηση του ακινήτου των 1.450...
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου...
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello...
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανοιχτό ώς το παρά 5΄ το θέμα των συντάξεων
«Προσπαθούμε να βρεθεί η χρυσή τομή για τις συντάξεις, ώστε να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και την Ε.Ε., αλλά και να ενισχυθούν αυτοί που έχουν περισσότερη ανάγκη». Αυτή ήταν η...
Ανοιχτό ώς το παρά 5΄ το θέμα των συντάξεων
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα
Την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας περιμένουν οι σιδηροδρομικοί για να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, ζητώντας να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας για να κατοχυρωθούν οι συνάδελφοί τους της υπό...
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας