Τουρκικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα προκειμένου να συνδεθεί ακτοπλοϊκά το Τσεσμέ της Τουρκίας με το Λαύριο. Τούρκος επιχειρηματίας πριν από λίγες ημέρες με δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ μίλησε για τα σχέδιά του και ανέφερε ότι προγραμματίζει γύρω στις 2 Ιουνίου η γραμμή να έχει λειτουργήσει.
Οπως τόνισε, η σύνδεση θα είναι καθημερινή χειμώνα-καλοκαίρι και πιθανότατα το πλοίο που θα δρομολογηθεί θα είναι ταχύπλοο, με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να εκτελείται σε 7 ώρες.
Σημειώνεται ότι για τη συγκεκριμένη σύνδεση, εκτός από το επιχειρηματικό ενδιαφέροντων Τούρκων, υπάρχει και διακρατικό ενδιαφέρον.
Εξάλλου πρόσφατη είναι η αναφορά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στην Τουρκία και τη συνάντησή του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: «Συμφωνήσαμε ότι πρέπει να δουλέψουμε, ώστε το καλοκαίρι να είναι πραγματικότητα η ακτοπλοϊκή γραμμή σύνδεσης Σμύρνης - Θεσσαλονίκης».
Λίγες ημέρες αργότερα σε συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη με τον νέο πρέσβη της Τουρκίας στην Ελλάδα επιβεβαιώθηκε το ισχυρό ενδιαφέρον των κυβερνήσεων της Ελλάδας και της Τουρκίας για την υλοποίηση θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ των λιμένων Θεσσαλονίκης - Σμύρνης και Λαυρίου - Σμύρνης, υπό την προϋπόθεση αντίστοιχου επιχειρηματικούενδιαφέροντος.
Ωστόσο απ’ ό,τι φαίνεται ο Τούρκος επιχειρηματίας προτιμά τη συγκεκριμένη σύνδεση Τσεσμέ - Λαυρίου, καθώς όπως έγραψαν τα τουρκικά ΜΜΕ εκτιμά ότι πρόκειται για πιο οικονομική και πιο σύντομη διαδρομή, η οποία θα συμβάλει στη μείωση του κόστους της διακίνησης αγαθών από και προς την Ευρώπη.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουν παγώσει και τα σχέδια για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σμύρνης - Θεσσαλονίκης, καθώς οι πληροφορίες λένε ότι εξετάζεται σοβαρά και αυτό το δρομολόγιο και πως βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις.
Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου βλέπει θετικά το ενδεχόμενο λειτουργίας της γραμμής Τσεσμέ - Λαύριο, έχουν ήδη γίνει συνεννοήσεις σε διακρατικό επίπεδο και πως το λιμάνι του Λαυρίου μπορεί να είναι έτοιμο σε επίπεδο υποδομών μέχρι τον Ιούνιο, προκειμένου να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Ωστόσο, όλα βρίσκονται σε αρχικές συζητήσεις, καθώς θα πρέπει να διευκρινιστούν αρκετά πράγματα όπως: ο τύπος του πλοίου που θα δρομολογηθεί, τι σημαία θα έχει αυτό, τι οργανική σύνθεση, ακόμα και αν η λειτουργία της γραμμής χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση.
Πάντως να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που Τούρκοι επιχειρηματίες εκδηλώνουν ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και το 2016 αλλά και το 2017 τουρκικές εταιρείες είχαν δείξει ανάλογο ενδιαφέρον, επειδή εκτιμούσαν ότι το λιμάνι του Λαυρίου βρίσκεται σε στρατηγική θέση στον άξονα των παραλιών της Τουρκίας με την Ευρώπη.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας