Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε «Υποδομών» και «Εμπορίας» σπάει η ΔΕΠΑ

«Προσεγγίσαμε το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων στην ενέργεια με τη βασική αρχή ότι οι υποδομές θα παραμείνουν στο Δημόσιο και τα εμπορικά τμήματα θα ιδιωτικοποιηθούν», τονίζει ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης | EUROKINISSI

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε «Υποδομών» και «Εμπορίας» σπάει η ΔΕΠΑ

  • A-
  • A+

Τη διάσπαση της ΔΕΠΑ σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες, από τις οποίες η μία θα έχει αντικείμενο τις υποδομές του δικτύου φυσικού αερίου και θα παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου, ενώ η άλλη θα ειδικευτεί στην εμπορία και θα αποκτήσει στρατηγικό επενδυτή με πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αναμένεται να κατατεθεί αύριο στη Βουλή και να ψηφιστεί ώς τα μέσα Μαρτίου, καθώς περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της δεύτερης -μετά μνημονίων- αξιολόγησης.

Βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου είναι η προστασία των εργαζομένων, ανεξάρτητα από την ένταξή τους σε μία από τις δυο εταιρείες.

Στη ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία το Δημόσιο θα διατηρήσει τουλάχιστον το 51%, θα ενταχθεί το σύνολο του προσωπικού της ΕΔΑ Αττικής και της ΔΕΔΑ, που υπολογίζονται σε 70 άτομα, με όλα τα εργασιακά τους δικαιώματα. Το ίδιο θα ισχύσει και για περίπου 150 «εργολαβικούς», με την προϋπόθεση ότι δούλευαν σε έργα της ΔΕΠΑ ώς τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και θα επικυρωθούν με απόφαση της ΔΕΠΑ που θα εκδοθεί μέσα σε 30 ημέρες από την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στη ΔΕΠΑ Εμπορίας θα διασφαλίσουν όλα τους τα δικαιώματα για τρία χρόνια από την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της νέας εταιρείας. Προβλέπονται επίσης κίνητρα για εθελούσια έξοδο για το σύνολο των εργαζομένων σήμερα στη ΔΕΠΑ και τις θυγατρικές της.

Μετά την απορρόφηση των θυγατρικών και τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δυο εταιρείες, η ΔΕΠΑ Υποδομών θα προχωρήσει στη σύσταση θυγατρικής η οποία θα διαχειρίζεται τα εν εξελίξει αλλά και τα μελλοντικά έργα στον τομέα του φυσικού αερίου.

Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται τα μεγάλα έργα διασύνδεσης του δικτύου της Ελλάδας με τη Βουλγαρία (IGB) και την Ιταλία (IGI), καθώς και οι υποδομές οπτικών ινών. Περιλαμβάνονται επίσης ο νέος πλωτός σταθμός υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη και ο μεγάλος αγωγός EastMed, που θα υλοποιηθεί με τη συμμετοχή και άλλων χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.

«Προσεγγίσαμε το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων στην ενέργεια με τη βασική αρχή ότι οι υποδομές θα παραμείνουν στο Δημόσιο και τα εμπορικά τμήματα θα ιδιωτικοποιηθούν», τονίζει ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης και επισημαίνει ότι αυτή ήταν η βασική επιλογή της κυβέρνησης για τη ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι «είναι προς το δημόσιο συμφέρον».

Με το νομοσχέδιο αντιμετωπίζεται η σύγκρουση συμφερόντων που υπήρχε μέσα στη ΔΕΠΑ, ενώ εξασφαλίζεται διαφάνεια στην αγορά, η οποία στον τομέα του φυσικού αερίου έχει ανοίξει από τον Ιανουάριο του 2018.

Ο όμιλος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου στο τέλος της περασμένης χρονιάς παρουσίασε κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 25 εκατ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 270 εκατ. ευρώ.

Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου απλουστεύονται οι διαδικασίες για την αξιοποίηση των εγχώριων πηγών γεωθερμίας. Στα δυο πεδία, της Μήλου και της Νισύρου, που χαρακτηρίζονται εθνικού ενδιαφέροντος, η αδειοδότηση θα γίνεται από το υπουργείο.

Οι υπόλοιπες θεωρούνται τοπικού ενδιαφέροντος και θα αδειοδοτούνται από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις Μακεδονίας-Θράκης (17 τοποθεσίες), Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας (2 τοποθεσίες), Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας (2 τοποθεσίες), Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας-Ιονίων νήσων (2 τοποθεσίες) και Αιγαίου (7 τοποθεσίες). Η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω Ενεργειακών Κοινοτήτων.

Γεωθερμία

Ο έλεγχος των γεωθερμικών πεδίων περνά στο ΙΓΜΕ, το οποίο με άλλη διάταξη μετασχηματίζεται σε «Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών» και επεκτείνει τις αρμοδιότητές του σε ζητήματα γεωλογικών κινδύνων από πλημμύρες και κατολισθήσεις, στη διαχείριση του υπεδάφους και όλων των γεωτρήσεων.

Στη νέα Αρχή εντάσσεται το σύνολο των εργαζομένων σήμερα στο ΙΓΜΕ, με διατήρηση όλων των δικαιωμάτων τους, με εξαίρεση την αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης από τα 62 στα 67 έτη.

Με άλλες διατάξεις δημιουργείται Παρατηρητήριο Υδρογονανθράκων για τον έλεγχο των προγραμμάτων εξόρυξης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Περιφέρειας, των δήμων και των επιστημονικών φορέων, ενώ απαγορεύονται ρητά το σχιστολιθικό πετρέλαιο και αέριο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τριχοτομείται και ιδιωτικοποιείται πλήρως η ΔΕΠΑ
Χωρίς πρόβλεψη για τους περίπου 230 εργαζομένους στη ΔΕΠΑ, από τους οποίους το 70% είναι εργολαβικοί, η κυβέρνηση προχωρά στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του 65% που διαθέτει στην επιχείρηση.
Τριχοτομείται και ιδιωτικοποιείται πλήρως η ΔΕΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αποκεφαλισμός» στη ΔΕΠΑ
Την παραίτηση του επικεφαλής της ΔEΠΑ, Δημήτρη Τζώρτζη, ζήτησε και έλαβε χθες ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης μετά τις εξελίξεις στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
«Αποκεφαλισμός» στη ΔΕΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φυσικό αέριο από το 2023 σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο
Το φυσικό αέριο θα φτάσει ώς το 2023 στις τρεις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας, στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης του εναλλακτικού καυσίμου σε 18 περιοχές της χώρας ώς το 2030 που έχει...
Φυσικό αέριο από το 2023 σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πακτωλός επενδύσεων στην ενέργεια μέχρι το 2030
​Eπενδύσεις ύψους 35 δισ. ευρώ προγραμματίζονται στον τομέα της ενέργειας ώς το 2030, από τα οποία 9 δισ. θα δοθούν σε υποδομές ηλεκτρισμού, 8,5 δισ. σε ανανεώσιμες πηγές, 4 δισ. σε υποδομές αερίου και περίπου...
Πακτωλός επενδύσεων στην ενέργεια μέχρι το 2030
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο σφυρί τα «ασημικά» της ενέργειας
Επισπεύδει τις πωλήσεις ποσοστών του ΔΕΔΔΗΕ, του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας η κυβέρνηση. ● Τι συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τον Κ. Χατζηδάκη
Στο σφυρί τα «ασημικά» της ενέργειας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο
Σε περιφερειακό κόμβο τροφοδοσίας πλοίων θα μετατραπεί η Ελλάδα με την κατασκευή του πρώτου πλοίου τροφοδοσίας που από τα μέσα του 2022 θα μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Πλωτό «πρατήριο» LNG της ΔΕΠΑ στην Αν. Μεσόγειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας