Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης, εισηγητής της Ν.Δ.- Ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο

  • A-
  • A+

Οι υποχρεώσεις των επενδυτών που έπειτα από διαγωνισμό θα αναλάβουν την αξιοποίηση δραστηριοτήτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ απέναντι στο Δημόσιο και όπως αυτές ορίζονται στο σχετικό σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκε και συζητείται στη Βουλή, προκαλούν τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, η οποία κάνει λόγο για ευκαιριακές επιλογές, προκειμένου να καλυφθούν τρύπες του κρατικού προϋπολογισμού και αναπάντητα ερωτήματα τα οποία θα απομακρύνουν τους υποψήφιους επενδυτές.

Ειδικός λόγος γίνεται για το αντισταθμιστικό-ανταποδοτικό τέλος που θα πρέπει να καταβάλει ο επενδυτής - υπο-παραχωρησιούχος υπέρ του Οργανισμού Λιμένος, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5%, επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων του, με δυνατότητα υπέρβασης του 5% μόνο στην περίπτωση που με «αντικειμενικό τρόπο τεκμηριώνεται ότι σε διαφορετική περίπτωση διακυβεύεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού Λιμένος Α.Ε.».

Το ύψος του τέλους θα καθορίζεται πριν από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας.

Για «τορπίλη» στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων λιμανιών έκανε λόγο την περασμένη εβδομάδα η «Καθημερινή», λέγοντας ότι οι επενδυτές καλούνται να καταβάλουν ένα μίσθωμα στο ΤΑΙΠΕΔ και ένα μίσθωμα στον Οργανισμό Λιμένος, ενώ μιλούσε για αναπάντητα μέχρι στιγμής ερωτήματα από την κυβέρνηση τα οποία αναμένεται να ελαχιστοποιήσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Τις έντονες διαφωνίες του εξέφρασε ο εισηγητής της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, λέγοντας ότι η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τους υποψήφιους επενδυτές και προς επίρρωση των λόγων του αναφέρθηκε στο αντισταθμιστικό-ανταποδοτικό τέλος, το οποίο, όπως είπε, καθόλου ανταποδοτικό δεν είναι.

Αναρωτήθηκε πώς προσδιορίζεται το ύψος του τέλους, ποια μελέτη έχει αποδείξει αν θα πρέπει να είναι 5% ή 4% ή 6%, πώς οριζόντια ορίζεται ότι πρέπει να είναι ώς 5% και συνέχισε: «Εάν δεν είναι βιώσιμος ο Οργανισμός, το τέλος αυτό μπορεί με κοινή υπουργική απόφαση να υπερβαίνει το 5%, δηλαδή ο υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να ελέγξει τη διοίκηση του λιμανιού, εάν κάνει καλά ή δεν κάνει καλά τη δουλειά της, διότι κινδυνεύει το τέλος αυτό να αποδειχθεί στην πορεία ότι μπορεί να είναι πάνω από 5%». Χαρακτήρισε «υποκριτικό» τον όρο «υπο-παραχωρήσεις» όταν υπάρχουν λιμάνια που έχουν μονάχα μία δραστηριότητα, όπως το λιμάνι της Ραφήνας, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί πριν από την επικαιροποίηση της εθνικής λιμενικής πολιτικής.

Στις αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τα 10 λιμάνια της χώρας, με τον νέο νόμο για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης μιλώντας στο τριήμερο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου στην Αρχαία Ολυμπία που διοργάνωσε η εφημερίδα «Πατρίς» του Πύργου.

Τόνισε ότι τις ημέρες αυτές γίνεται μια σημαντική αλλαγή στη λιμενική πολιτική της χώρας, καθώς ψηφίζεται στη Βουλή ο νόμος για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος που θα επιβληθεί στους παραχωρησιούχους, εξήγησε ότι με τα χρήματα αυτά δεν θα γίνονται προσλήψεις, αλλά επενδύσεις σε δραστηριότητες που δεν έχουν παραχωρηθεί, ώστε το λιμάνι να λειτουργεί πλήρως και να είναι ελκυστικό σε άλλους επενδυτές.

«Με το ανταποδοτικό τέλος εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα των 10 λιμανιών», δήλωσε ο Φ. Κουβέλης και διευκρίνισε: «Και επειδή η αντιπολίτευση μας κατηγορεί ότι βάζουμε τορπίλη στη διαδικασία, με το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλουν οι επενδυτές στον Φορέα Διαχείρισης του λιμανιού, θέλω να διευκρινίσω το εξής: Ο παραχωρησιούχος θα κάνει επενδύσεις στο λιμάνι μόνο σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα που θα έχει αναλάβει. Ο Φορέας Διαχείρισης θα πρέπει να έχει έσοδα για να κάνει επενδύσεις σε άλλες δραστηριότητες, ώστε το λιμάνι να παραμένει λειτουργικό, αλλά και ελκυστικό σε άλλους επενδυτές. Αυτό διασφαλίζουμε με το ανταποδοτικό τέλος».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιο κοντά στην αξιοποίηση 10 λιμανιών με υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων
Ως η πλέον επωφελής για το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας χαρακτηρίζεται, στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων των 10...
Πιο κοντά στην αξιοποίηση 10 λιμανιών με υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Η απόφαση της κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας προκάλεσαν την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ
Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ απασχόλησε χθες στελέχη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων αλλά και της Γ.Γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας σε συνάντηση που είχαν με στελέχη του ΟΛΠ-COSCO.
Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Φ. Κουβέλης απαντά στον Κυρ. Μητσοτάκη για Cosco και λιμάνια
Απαντήσεις στις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για την Cosco τις επενδύσεις που σχεδιάζει να κάνει αλλά και την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών, που έγιναν στα πλαίσια της παρουσίασης του...
Ο Φ. Κουβέλης απαντά στον Κυρ. Μητσοτάκη για Cosco και λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ξεκλειδώνουν» σημαντικές επενδύσεις σε 10 λιμάνια
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που υπάγονται στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων, όπως έκανε γνωστό...
«Ξεκλειδώνουν» σημαντικές επενδύσεις σε 10 λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμερικανικό ενδιαφέρον για επενδύσεις σε λιμάνια και ναυπηγεία
Μετά τον Κινέζο υπουργό Μεταφορών που επισκέφτηκε τον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη,, χθες σειρά είχε ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, που βρέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας συνοδευόμενος από...
Αμερικανικό ενδιαφέρον για επενδύσεις σε λιμάνια και ναυπηγεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας