Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε βάρος της ολοκλήρωσης των έργων οι υπερβολικές εκπτώσεις
EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε βάρος της ολοκλήρωσης των έργων οι υπερβολικές εκπτώσεις

  • A-
  • A+

Πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση των υπέρογκων εκπτώσεων, την «πληγή» των δημοπρατήσεων στα έργα όλων των κατηγοριών, προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Περιλαμβάνει δείκτες για την αιτιολόγηση των προσφορών και τον αποκλεισμό αυτών που θα κρίνονται προβληματικές για την ομαλή εξέλιξη του κάθε έργου.

Στην αντιμετώπισή τους δεν έχει βοηθήσει η κοινοτική Οδηγία και αρνητικά έχει επιδράσει ο τρόπος κατάργησης του μαθηματικού τύπου και η επαναφορά της μειοδοσίας. Γι’ αυτούς τους λίγους, θα προβλέπει ότι οι περιορισμοί θα είναι προαιρετικοί για τον φορέα δημοπράτησης, αλλά, σε περίπτωση που θα τους υιοθετήσει, θα αναφέρονται αναλυτικά στα τεύχη δημοπράτησης.

Η οικονομική κρίση και συρρίκνωση των έργων τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει σε εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 70% του προϋπολογισμού.

Να σημειωθεί ότι παλιότερη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού καλούσε τη διοίκηση να κάνει δεκτές ακόμα και εκπτώσεις που έφταναν το 100%!

Τις προτάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρέδωσε ο Χρήστος Σπίρτζης στην επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου, κατά τη χθεσινή συνάντησή τους, ζητώντας τη συνηγορία της για να εγκριθούν από τις Βρυξέλλες.

Τα μέτρα κρίνονται αναγκαία γιατί οι υπερβολικές εκπτώσεις αποδείχτηκε ότι λειτουργούν σε βάρος της ολοκλήρωσης των έργων.

Στις δηλώσεις τους προς τους δημοσιογράφους η Κορίνα Κρέτσου, η οποία κατά τη θητεία της στάθηκε στο πλευρό της χώρας μας, αναφέρθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα έργα που στήριξαν την οικονομία χάρη στην κοινοτική συμμετοχή που άγγιξε το 100%.

ΒΟΑΚ και παράκαμψη Χαλκίδας

Από την πλευρά του υπουργείου έγινε γνωστό ότι μέσα στον Μάρτιο θα προχωρήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον Βόρειο Οδικό Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Αφορά τα δυο μεγάλα τμήματα Χανιά - Χερσόνησος και Χερσόνησος - Νεάπολη, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, που θα γίνουν με παραχώρηση αλλά θα υπάρχουν μελέτες για τα προβλεπόμενα έργα, σε αντίθεση με τους αυτοκινητόδρομους που διέθεταν μόνον προμελέτες και έγιναν μεγάλες αλλαγές.

Επικαιροποιούνται οι μελέτες για το τελευταίο τμήμα Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος που θα κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο. Την επόμενη εβδομάδα κατατίθεται στη Βουλή για έγκριση η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Με κονδύλια από το ΕΣΠΑ θα προχωρήσει η παράκαμψη Χαλκίδας, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ και στην τελική φάση βρίσκεται η διαδικασία ανάθεσης των πρόδρομων εργασιών για τη νέα γραμμή του μετρό στην Αθήνα, με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ.

Είναι η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τους προηγούμενους διαγωνισμούς, γιατί θα μειώσει το χρόνο των έργων με την έγκαιρη μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ θα εντοπίσει εγκαίρως προβλήματα που στο παρελθόν οδήγησαν σε μετατόπιση σταθμών. Ανάλογη διαδικασία προωθείται και για την επέκταση του μετρό στους δυτικούς δήμους της Θεσσαλονίκης.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
«Η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους κονδυλίων της Ε.Ε.» τόνισε η Κορίνα Κρέτσου, επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, που ολοκληρώνει σήμερα την τριήμερη...
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο προωθείται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος του υπουργείου...
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επέκταση συμβάσεων για τα αντιπλημμυρικά στους αυτοκινητόδρομους
Την επέκταση των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους, με σκοπό την εκτέλεση απαραίτητων έργων, όπως η αντιπλημμυρική προστασία και σύνδεσή τους με βασικούς προορισμούς που είχαν «ξεχαστεί» στους αρχικούς...
Επέκταση συμβάσεων για τα αντιπλημμυρικά στους αυτοκινητόδρομους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ηλεκτρονικό μητρώο μελετητών - κατασκευαστών με «στόχο» τη «μαύρη» εργασία
Και το όνομα αυτού... ΜΗ.ΤΕ. Είναι το ηλεκτρονικό μητρώο μελετητών και κατασκευαστών δημόσιων αλλά και ιδιωτικών έργων που φιλοδοξεί να θέσει σε λειτουργία το υπουργείο Υποδομών υλοποιώντας με μεγάλη...
Ηλεκτρονικό μητρώο μελετητών - κατασκευαστών με «στόχο» τη «μαύρη» εργασία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκκίνηση μετ’ εμποδίων
Φιλόδοξα τα κυβερνητικά σχέδια για τα έργα υποδομών, αλλά παραμένει το ζήτημα της ομαλής χρηματοδότησης. Οι τρεις πηγές της (κοινοτικό πρόγραμμα 2014-2020, «πακέτο Γιούνκερ» και δάνειο από την Ευρωπαϊκή...
Επανεκκίνηση μετ’ εμποδίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας