Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχέδιο Σπίρτζη για περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων στα δημόσια έργα

Συναντηση και συνεντευξη του Υπ,. Μεταφορων-Υποδομων Χρηστου Σπιρτζη και της Επιτροπου Περιφερειακης Ανπτυξης Κορινας Κρετσου

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Σχέδιο Σπίρτζη για περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων στα δημόσια έργα

  • A-
  • A+

Για τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα αλλά και τα έργα που σχεδιάζεται να ενταχθούν στη νέα χρηματοδοτική περίοδο 2021-2027 συζήτησαν η Ευρωπαία Επίτροπος Κορίνα Κρετσού και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, στη συνάντηση που είχαν το απόγευμα στο υπουργείο Υποδομών.

Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά στην εγκύκλιο που έχει ετοιμάσει το υπουργείο για να υπάρξει περιορισμός στις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα, στις οποίες οδηγεί ο άκρατος ανταγωνισμός. Παραδώσαμε την εγκύκλιο είπε, για να πάρουμε τις εγκρίσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις της ΕΕ και να προχωρήσουμε στη νομοθέτησή της.

Επίσης, ενημέρωσε την Επίτροπο για το εθνικό στρατηγικό σχέδιο Μεταφορών το οποίο θα δώσει ο κ. Σπίρτζης στη δημοσιότητα μέσα στον Μάρτιο και θα είναι ένα σχέδιο μακράς πνοής με έργα που θα πρέπει να υλοποιηθούν στη χώρα τα επόμενα 20 χρόνια.

Όπως σημείωσε, η χώρα πρέπει να είναι προετοιμασμένη κι έτοιμη όταν θα ανακοινωθεί η νέα προγραμματική περίοδος, να ξέρει ποια έργα θα μπορούν να ενταχθούν σε χρηματοδότηση ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις: «Να έχουμε ώριμα έργα το 2021 και να μην ξαναζήσουμε αυτά που έγιναν στο παρελθόν με τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους», ανέφερε.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ακόμη ότι συζήτησαν για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί και αυτά που υλοποιούνται, μεταξύ άλλων και για τις πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας από το Γαλάτσι μέχρι την Καισαριανή, αλλά και για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Η Επίτροπος συμφώνησε να χρηματοδοτηθούν οι πρόδρομες αυτές εργασίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η χρηματοδότηση για τις πρόδρομες αυτές εργασίες αλλά και για κάποια έργα όπως ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου, το βόρειο τμήμα του Ε65, αλλά και η παράκαμψη της Χαλκίδας υπολογίζεται στα 2 δισεκ. ευρώ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι στην αρχή της επόμενης εβδομάδας θα μεταβεί στην Κρήτη να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι. Ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στον Μάρτιο θα προκηρυχθεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), που αφορά τα τμήματα εκείνα που θα κατασκευαστούν από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη Λασιθίου με παραχώρηση ΚΕΣΔΙΤ.

«Ήρθε η ώρα να ενισχύσουμε την περιφέρεια, να χρηματοδοτήσουμε σημαντικά έργα και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα», τόνισε η Ευρωπαία Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρετσού.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προκήρυξη για τον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας
Με έναν διαγωνισμό-σκούπα θα τελειώσουν τα έργα στον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας, που έχουν σταματήσει από χρόνια. Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και η δημοπράτηση...
Νέα προκήρυξη για τον οδικό άξονα Ακτίου-Αμβρακίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Πετάει» η συμφωνία με τη Fraport
Δημόσιες διαβεβαιώσεις ότι δεν θα κλείσει το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης έδωσε ο αερολιμενάρχης, διαψεύδοντας το δημοσίευμα περί ματαίωσης της διαδικασίας για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων....
«Πετάει» η συμφωνία με τη Fraport
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με νέο νόμο οι διαγωνισμοί για έργα
Ουδέποτε διακόπηκαν οι διαγωνισμοί για μελέτες και έργα, διαβεβαιώνει το υπουργείο Υποδομών και χαρακτηρίζει προσχηματικές τις αιτιάσεις ορισμένων φορέων, κυρίως δημοτικών αρχών, ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι...
Με νέο νόμο οι διαγωνισμοί για έργα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γλιτώσαμε την «έκπτωση» 400 εκατ. ευρώ από τις συμβάσεις
Οφελος για το Δημόσιο της τάξης των 400 εκατ. ευρώ εξασφαλίστηκε από τις διαπραγματεύσεις που έγιναν τους τελευταίους μήνες για την οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη...
Γλιτώσαμε την «έκπτωση» 400 εκατ. ευρώ από τις συμβάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σπριντ» για να μη χαθούν κονδύλια ΕΣΠΑ
Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όσο γίνεται περισσότερα έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχον ΕΣΠΑ που στο τέλος του χρόνου, προκειμένου να μην χαθούν χρήματα και να μεταφερθούν...
«Σπριντ» για να μη χαθούν κονδύλια ΕΣΠΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας