Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο
EYROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υψηλές επιδόσεις στην ποντοπόρο

  • A-
  • A+

Θετικά είναι τα μηνύματα από την ποντοπόρο ναυτιλία προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή την ολοκλήρωση της επεξεργασίας μακροοικονομικών μεγεθών του έτους 2017 των εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα.

Βάσει λοιπόν των στατιστικών στοιχείων της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του υπουργείου Ναυτιλίας, σημειώθηκε αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσοστού συναλλάγματος από τα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του νόμου 27/75 για το 2017 (2,98 δισ. δολ. ΗΠΑ) σε σχέση με το 2016 (2,81 δισ. δολ. ΗΠΑ).

Αυξητική τάση κατά 3,63% σε σχέση με το 2016 εμφανίζει ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία το έτος 2017, ξεπερνώντας σε απόλυτο αριθμό τον αντίστοιχο του απασχολούμενου προσωπικού του έτους 2008 (14.163 εργαζόμενοι), χρονική στιγμή κατά την οποία η διεθνής ναυλαγορά χαρακτηριζόταν από υψηλά επίπεδα ναύλων και το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο παρουσίαζε αυξητικές τάσεις.

Συνεπώς οι απασχολούμενοι το 2017 ανήλθαν στον υψηλότερο σε απόλυτο μέγεθος αριθμό από την έναρξη ισχύος των σχετικών διατάξεων.

Αυξητική τάση κατά 8,08% εμφανίζει και το σύνολο των καταβληθέντων εξόδων για τα διαχειριζόμενα πλοία -καταβαλλόμενες πληρωμές και δαπάνες στο εξωτερικό- το έτος 2017 (1,78 δισ. δολ. ΗΠΑ) σε σχέση με το έτος 2016 (1,65 δισ. δολ. ΗΠΑ).

Ο συνολικός αριθμός το 2017 των εγκατεστημένων εταιρειών (1.387) εμφανίζει οριακή αύξηση κατά 0,36% σε σχέση με το 2016 (1.382), ενώ ο αριθμός των διαχειριζόμενων πλοίων (4.353) παρουσιάζει αύξηση περίπου 4,09% σε σχέση με το 2016 (4.182).

Το ποσοστό της ελληνικής σημαίας (20,54%) επί του συνόλου του διαχειριζόμενου στόλου, με κριτήριο τη χωρητικότητα, εξακολούθησε και το 2017 να είναι υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των πλοίων που φέρουν άλλες σημαίες.

Παραμένουν υψηλά και τα ποσοστά των δύο χωρών-μελών της Ε.Ε. Μάλτας (18,92%) και Κύπρου (4,46%).

Με αφορμή τα αποτελέσματα αυτά ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης δήλωσε ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας, επαναλαμβάνοντας ότι η προτεραιότητα για το υπουργείο Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο, καθώς και ναυτιλιακών επιχειρήσεων στη χώρα.

Επισήμανε επίσης ότι ο υψηλός αριθμός εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων αλλά και το εύρος της χωρητικότητας του διαχειριζόμενου στόλου καθιστούν την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ένα από τα σημαντικότερα κέντρα πλοιο-διαχείρισης παγκοσμίως, με προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, την απασχόληση αλλά και τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που αποτελεί έναν από τους πλέον εξωστρεφείς πυλώνες της εθνικής οικονομίας.

ch.papastath@efsyn.gr

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποστηρικτικά στην κρουαζιέρα θα λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια
Την ανάγκη επίσπευσης της λειτουργίας των υδατοδρομίων, καθώς τα υδροπλάνα θα είναι υποστηρικτικά της κρουαζιέρας, επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, στη χθεσινή ευρεία σύσκεψη για την πορεία των...
Υποστηρικτικά στην κρουαζιέρα θα λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
156 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019
Στα 156 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το ποσό που θα καλύψει το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019, χρονιά κατά την οποία το μέτρο θα έχει καθολική εφαρμογή στη νησιωτική περιφέρεια, εκτός από την Κρήτη, την Εύβοια και τη...
156 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για το μεταφορικό ισοδύναμο το 2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα 11 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για το 2018, φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες...
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκίνησε δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά το «Mykonos Palace»
«Συγκρουστήκαμε με νοοτροπίες και συμφέροντα, προκειμένου να οργανώσουμε την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ακτοπλοΐας, που ξεκίνησε με εντολή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον προκάτοχό μου Θοδωρή Δρίτσα και...
Ξεκίνησε δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά το «Mykonos Palace»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην Attica Group το 50,3% των μετοχών της HSW
Το σίριαλ που βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και αφορούσε το μέλλον της ακτοπλοϊκής εταιρείας «Hellenic Seaways» και την απόκτηση των μετοχών που είχε η Τράπεζα Πειραιώς και άλλοι...
Στην Attica Group το 50,3% των μετοχών της HSW

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας