Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εργασιακό αδιέξοδο για τους λιμενεργάτες

Εργασιακό αδιέξοδο για τους λιμενεργάτες

  • A-
  • A+

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι λιμενεργάτες μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Προβλήματα τα οποία το προεδρείο του σωματείου τους έθεσε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ είχαν προηγηθεί και ανάλογες συναντήσεις με τους επικεφαλής της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) και της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ).

Ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης και οι δύο γραμματείς Διονύσης Τεμπονέρας και Χρήστος Λαμπρίδης άκουσαν το προεδρείο της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, ενημερώθηκαν για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν από την ημέρα που ο ΟΛΠ πέρασε στα χέρια των Κινέζων.

Οπως υποστήριξαν οι συνδικαλιστές, η Ενωσή τους διαρκώς αναζητά την επίλυση των προβλημάτων μέσω διαλόγου, ωστόσο έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα γι’ αυτόν τον σκοπό με τη διοίκηση του ΟΛΠ.

«Εμείς έχουμε ευθύνη απέναντι στους συναδέλφους μας να επιλύσουμε τα προβλήματα του κλάδου με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο και βεβαιώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα το κάνουμε», προειδοποιούν και προσθέτουν: «Οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ έχουμε μια μακρά ιστορία στον Πειραιά που μας δεσμεύει και μας καλεί να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Ας πράξουν το ίδιο και εκείνοι που οφείλουν να δώσουν λύση και διέξοδο».

Τα προβλήματα που έθεσαν είναι:

◼ Η έλλειψη τακτικού λιμενεργατικού προσωπικού, πρόβλημα που θα μεγεθυνθεί τους επόμενους μήνες όταν θα αρχίσουν οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και η εξυπηρέτησή τους δεν μπορεί, με αυτές τις συνθήκες, να είναι στο επίπεδο που είχε κατακτήσει ο ΟΛΠ όλα τα προηγούμενα χρόνια.

◼ Το νέο βαρδιολόγιο, που εφάρμοσε η διοίκηση του ΟΛΠ, που όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα της έλλειψης λιμενεργατικού προσωπικού, αντιθέτως το επιδείνωσε και επέφερε μειώσεις στα εισοδήματα των συναδέλφων και διακρίσεις μεταξύ των λιμενεργατών.

◼ Ο ΟΛΠ συνεχίζει παράνομα (σύμφωνα με τους λιμενεργάτες) να εφαρμόζει τους μνημονιακούς νόμους (Ν. 3833/10, Ν. 3845/10, Ν. 4024/11) και βάσει αυτών να καταβάλλονται μειωμένες αποδοχές, παρά το γεγονός ότι μετά την ιδιωτικοποίηση ο ΟΛΠ δεν μπορεί και δεν πρέπει να εντάσσεται σε αυτό το περιοριστικό πλαίσιο.

◼ Η μη υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η μη ανταπόκριση της διοίκησης στον διάλογο. «Η υπογραφή νέας ΣΣΕ αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα για τον κλάδο μας και η καθυστέρηση των διαπραγματεύσεων βαρύνει αποκλειστικά τη διοίκηση του ΟΛΠ, που θέτει παράλογες απαιτήσεις τορπιλίζοντας τη διαδικασία. Για όλα αυτά τα προβλήματα έχει επανειλημμένα ενημερωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ (είτε σε συναντήσεις είτε με επιστολές) όλο το προηγούμενο διάστημα, χωρίς όμως να έχει δώσει απαντήσεις και λύσεις» αναφέρει η Ενωση.

Σύμφωνα με τους λιμενεργάτες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μετά την ενημέρωση αναγνώρισε την αναγκαιότητα της υπογραφής ΣΣΕ στους εργασιακούς χώρους και της κάλυψης των κενών θέσεων του τακτικού προσωπικού.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι υπάλληλοι του ΟΛΠ (ΟΜΥΛΕ) που ξεκίνησαν πρώτοι τις διαπραγματεύσεις με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ, στα τέλη του 2017 προχώρησαν στην υπογραφή ΣΣΕ τριετούς διάρκειας, γεγονός που τότε έγινε αντικείμενο συζήτησης στην ευρύτερη εργασιακή αγορά, καθώς διατηρήθηκε η δομή των προηγούμενων ΣΣΕ και επανήλθε ο 13ος και 14ος μισθός.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανοίγει ο δρόμος για μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους υπαλλήλους του ΟΛΠ που επιθυμούν να μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου, απηύθυνε το υπουργείο...
Ανοίγει ο δρόμος για μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σιωπή για τις προσφορές
Σχεδόν είκοσι μέρες θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε ποιος ή ποιοι είναι αυτοί που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές για την απόκτηση του...
Σιωπή για τις προσφορές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα 11 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για το...
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια