Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εθελοντική και η νέα εισφορά

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θόδωρος Βενιάμης, δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019

ΑΠΕ ΜΠΕ / ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εθελοντική και η νέα εισφορά

  • A-
  • A+

Σε μια νέα «εθελοντική συνεισφορά» προς την πολιτεία θα προχωρήσουν από το 2019 οι Ελληνες εφοπλιστές, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θόδωρος Βενιάμης, στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μελών της.

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά, το νέο «συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής» που θα υπογραφτεί ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τη ναυτιλιακή κοινότητα θα έχει «αόριστη χρονική διάρκεια» και θα ορίζει την καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων.

Το συνυποσχετικό, όπως επισήμανε ο Θ. Βενιάμης, σε κάθε περίπτωση θα σέβεται νομοτεχνικά το υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο.

Η εξαγγελία του προέδρου της ΕΕΕ σε πρώτη ανάγνωση ακούγεται θετική και αισιόδοξη, ωστόσο αυτόματα προκύπτουν εύλογα ερωτήματα και διαπιστώσεις, όπως:

◼ Ποιο θα είναι το ποσό που θα καταβάλουν τελικά οι εφοπλιστές;

◼ Πώς θα προσδιορίζεται αυτό;

◼ Ποιος μπορεί να γνωρίζει τα εισαγόμενα ναυτιλιακά μερίσματα των φυσικών προσώπων;

◼ Θα είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από αυτό που κατέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια με την «εθελοντική» φορολόγηση (περίπου 140 εκατ. ευρώ ετησίως);

◼ Η αόριστη χρονική διάρκεια του νέου συνυποσχετικού δεν αλλάζει σε κάτι την προηγούμενη κατάσταση, καθώς από τη στιγμή που παραμένει εθελοντική, θα συμμετάσχουν όσοι εφοπλιστές επιθυμούν και βεβαίως θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το νέο συνυποσχετικό έχει συμφωνηθεί ανάμεσα στο Δ.Σ. της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο και μάλιστα πρόκειται να υπογραφτεί μέσα στον Φεβρουάριο.

Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι ο Ευκλ. Τσακαλώτος έχει ορίσει ρήτρα στη συνεισφορά που θα αποδίδουν οι εφοπλιστές, βάσει της οποίας δεν θα μπορεί να είναι κάτω από τα 40 εκατ. ευρώ ετησίως.

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2018 ολοκληρώθηκε η ισχύς του προηγούμενου συνυποσχετικού ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στους εφοπλιστές.

Η εθελοντική συνεισφορά προβλέφθηκε με το άρθρο 42 του νόμου 4301/2014 για την τετραετία 2014-2017 και βάσει της συγκεκριμένης συμφωνίας στα ταμεία του ελληνικού Δημοσίου τα τρία αυτά χρόνια θα έμπαιναν 420 εκατ. ευρώ. Το καλοκαίρι του 2017 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υπέγραψε με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη την επέκταση για ακόμα έναν χρόνο (2018) του συνυποσχετικού.

Κατά τ’ άλλα ο Θ. Βενιάμης στη γενική συνέλευση της ΕΕΕ για άλλη μία φορά επανήλθε στο θέμα της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας, λέγοντας ότι η ελληνική ναυτεργασία καλείται να ακολουθήσει τα βήματα της παγκοσμιοποίησης και να συμπλεύσει με τις αρχές της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτεργασίας, ενώ δεν παρέλειψε και πάλι να αφήσει αιχμές για τις «τελματώδεις συνδικαλιστικές πρακτικές και νοοτροπίες άλλων εποχών» που μπλοκάρουν την επιλογή στους νέους της πατρίδας να επιλέξουν το ναυτικό επάγγελμα.

Αναφερόμενος στην αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020 (μετάβαση σε νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας 0,5% σε θείο) υπενθύμισε ότι η Ενωση εξέφρασε εγκαίρως και δημοσίως τις έντονες ανησυχίες της για τους νέους κανόνες παιχνιδιού στη λειτουργία της ναυτιλίας.

Επανέλαβε ότι θέση τους είναι τα ναυτιλιακά καύσιμα που θα χρησιμοποιούν από το 2020 να συμμορφώνονται με την απαιτούμενη περιεκτικότητα στο θείο, αλλά να είναι κατάλληλα για χρήση, χωρίς να διακυβεύονται η ασφάλεια των πλοίων, των πληρωμάτων και η προστασία του περιβάλλοντος.

Δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019 τόσο για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων όσο και για τα φορτηγά ξηρού φορτίου, ελπίζοντας ότι μετά τη δύσκολη περίοδο που αντιμετωπίζουν τώρα, θα μπορέσουν να βρεθούν σε πορεία ενίσχυσης εσόδων.

Ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος το ναυτιλιακό συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 15,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017, επανερχόμενο σταδιακά αλλά με σταθερούς αυξητικούς ρυθμούς στα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος πριν από την επιβολή των capital controls.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
Οι Ελληνες ναυτεργάτες μειώνονται σταθερά στα υπό ελληνική σημαία πλοία και στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, παρά την αλματώδη αύξηση του αριθμού των ελληνόκτητων πλοίων στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
Να κινούνται τα πλοία με μειωμένη ταχύτητα (μείωση της μέγιστης προωστήριας δύναμης) προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
52 ποντοπόρα πλοία έχασε στο 12μηνο η ελληνική σημαία
Σημαντική απώλεια σημειώθηκε το τελευταίο 12μηνο για την ελληνική σημαία στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, καθώς 52 από αυτά την κατέβασαν, με...
52 ποντοπόρα πλοία έχασε στο 12μηνο η ελληνική σημαία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας