Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»

Σε περίπτωση καθυστέρησης, η Ελλάδα θα χρειαστεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια ύψους 235 εκατ. ευρώ που είχε λάβει στο παρελθόν για έργα που υλοποιήθηκαν με πολλές καθυστερήσεις στο Θριάσιο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τροχάδην για τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ»

  • A-
  • A+

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση του ΟΣΕ για να προλάβουν κάποιες από τις προθεσμίες του διαγωνισμού «Θριάσιο ΙΙ».

Πρόκειται για την αξιοποίηση του ακινήτου των 1.450 στρεμμάτων, δίπλα στο σιδηροδρομικό εμπορευματικό κέντρο που έχει ήδη ανατεθεί στην κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και της Goldair Cargo.

Με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας έναντι των θεσμών, ο νέος διαγωνισμός πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ώς τα τέλη Μαρτίου, χρονοδιάγραμμα που δεν μπορεί να τηρηθεί.

Με αυτό το δεδομένο, προβλέπεται η προκήρυξη του διαγωνισμού ώς τα μέσα Φεβρουαρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, θα έχουν 45 ημέρες προθεσμία να καταθέσουν δήλωση ενδιαφέροντος και όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις θα κληθούν να υποβάλουν τις οριστικές, οικονομικές και τεχνικές, προσφορές τους.

Με αυτά τα δεδομένα, υπουργείο και ΟΣΕ θέλουν να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση στα τέλη του επόμενου μήνα, ελπίζοντας να δοθεί παράταση από τις Βρυξέλλες.

Σε αντίθετη περίπτωση, η Ελλάδα θα χρειαστεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια ύψους 235 εκατ. ευρώ που είχε λάβει στο παρελθόν για έργα που υλοποιήθηκαν με πολλές καθυστερήσεις στο Θριάσιο.

Οι υποδομές, που κατασκευάστηκαν στο ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, περιλαμβάνουν κτίρια διοίκησης, σιδηροδρομικό δίκτυο με ηλεκτροκίνηση και δυνατότητες εξυπηρέτησης εμπορευματικών συρμών.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει από το νέο διαγωνισμό θα κατασκευάσει χώρους αποθήκευσης και τελωνείων, ενώ θα συμπληρώσει τις υποδομές που λείπουν.

Οι συνολικές επενδύσεις υπολογίζονται σε 20 εκατ. ευρώ, ενώ στο γειτονικό «Θριάσιο Ι», που καλύπτει περίπου 600 στρέμματα, οι ανάδοχοι προβλέπεται να διαθέσουν άνω των 120 εκατ. ευρώ την πρώτη διετία.

Ο νέος διαγωνισμός, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει τη χρηματοδότηση και κατασκευή των εγκαταστάσεων από επενδυτικό σχήμα, που θα αναλάβει και την εκμετάλλευση των υποδομών για συγκεκριμένο χρόνο, που αναμένεται να διαμορφωθεί γύρω στα 30 χρόνια.

Η διάρκεια παραχώρησης της εκμετάλλευσης είναι ένας από τους δείκτες που θα μετρήσουν στην επιλογή του αναδόχου.

Αλλος ένας καθοριστικός παράγοντας που θα βαθμολογηθεί θα είναι το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου, το οποίο επίσης θα προτείνουν οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.

Ενδιαφέρον για τη διαδικασία έχουν ήδη εκδηλώσει η ελληνική εταιρεία Goldair και η υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ δεν έχουν ξεκαθαρίσει τις επιλογές τους οι Κινέζοι που διαχειρίζονται τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.

Ο σιδηρόδρομος παρουσιάζει κινητικότητα και σε άλλους τομείς. Αναβλήθηκε για την Πέμπτη η έκτακτη γενική συνέλευση στη ΓΑΙΑΟΣΕ που είχε συγκληθεί με πρωτοβουλία του υπερταμείου και θέμα την αξιολόγηση της διοίκησης, χωρίς να γίνει γνωστό αν θα ανανεωθεί η θητεία της ή θα γίνουν αλλαγές.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο φορέα διαχείρισης ακινήτων του Δημοσίου, καθώς στη ΓΑΙΑΟΣΕ ανήκουν περίπου 100.000 ιδιοκτησίες.

Διευθύνων σύμβουλος από το 2012 είναι ο Αθ. Σχίζας, που χειρίστηκε τον διαγωνισμό για το «Θριάσιο Ι», καθώς και το εμπορευματικό κέντρο στο Στρατόπεδο Κόδρου στη Θεσσαλονίκη.

Ενταση παρατηρείται το τελευταίο δίμηνο ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ, με τον τελευταίο να ζητά να καταβάλουν οι Ιταλοί 14 εκατ. ευρώ για χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου το 2018.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου...
Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600...
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello...
Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
H πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Μελίτης, τα οικονομικά μεγέθη της ΔΕΗ και οι προοπτικές της κυριάρχησαν στη χθεσινή συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρ’ όλο που το βασικό της θέμα...
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα
Την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας περιμένουν οι σιδηροδρομικοί για να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, ζητώντας να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας για να κατοχυρωθούν οι συνάδελφοί τους της υπό...
Κινητοποιήσεις με... ρήγματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας