Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξεκινά η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξεκινά η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη

  • A-
  • A+

Ξεκινά από σήμερα τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, καθώς την Παρασκευή υπογράφτηκε η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής. Το δρομολόγιο θα εκτελείται από το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ανδρέας Κάλβος» της εταιρείας «Levante Ferries», η οποία ήταν και η μοναδική που συμμετείχε στον διαγωνισμό.

Οπως αναφέρεται στη σύμβαση, η εταιρεία έχει την υποχρέωση να πραγματοποιεί 7 δρομολόγια την εβδομάδα, με δυνατότητα προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες, αντί μισθώματος 5.998 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων, για το χρονικό διάστημα από 04/02/2019 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης.

Σημειώνεται ότι προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που υπήρχαν και να μπορέσει να λειτουργήσει η γραμμή, το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε στην επιδότησή της, έχοντας και τον επιπλέον στόχο η γραμμή να γίνει μόνιμη και να λειτουργεί χειμώνα-καλοκαίρι.

Προοπτικές ανάπτυξης

Σε σχετική ανακοίνωσή της, με τίτλο «Η Σάμη και η Ιθάκη έχουν πάλι τη γραμμή τους», η εταιρεία «Levante Ferries» αναφέρει ότι συνεχίζει να κάνει πράξη τη δέσμευσή της για «ούτε έναν αποκλεισμένο νησιώτη στο Ιόνιο» και από τη Δευτέρα δρομολογεί στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη το ανανεωμένο «Ανδρέα Κάλβος» με καπετάνιο, αξιωματικούς και μεγάλο μέρος του πληρώματος να είναι από την Κεφαλονιά και την Ιθάκη.

Επισημαίνεται επίσης ότι εκτός από την κάλυψη της έντονης και ουσιαστικής ανάγκης των κατοίκων σε Ιθάκη και βόρεια Κεφαλονιά, η συγκεκριμένη δρομολόγηση αναμφίβολα θα συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική αναζωογόνηση και την κοινωνική συνοχή δύο νησιών με πραγματικά απεριόριστες προοπτικές ανάπτυξης.

Σημειώνεται ότι το πλοίο «Ανδρέας Κάλβος», που απέκτησε πρόσφατα η «Levante Ferries», ναυπηγήθηκε το 1985 και έχει μήκος 98,56 και πλάτος 16,24.

Υπενθυμίζεται ότι το 2013 το πλοίο «Επτάνησος», που εκτελούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, δήλωσε αδυναμία εκτέλεσής του και αποσύρθηκε.

Εκτοτε η Ιθάκη έμεινε χωρίς άμεση σύνδεση με την Πάτρα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της, στην πλειονότητά τους ηλικιωμένοι, να αναγκάζονται να πηγαίνουν στη μεγαλούπολη για τα ιατρικά τους ραντεβού, ή οι υπόλοιποι κάτοικοι για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις τους, κάνοντας ένα πολύωρο και κουραστικό ταξίδι μέσω Κυλλήνης ή Αστακού Αιτωλοακαρνανίας.

Το 2015, ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προσπάθησε να δώσει λύση στο πρόβλημα, η γραμμή λειτούργησε για πολύ λίγο, αλλά εγκαταλείφθηκε και πάλι.

Από τον Νοέμβριο του 2017 και μετά από διαβουλεύσεις και χρονοβόρες διαπραγματεύσεις, η γραμμή ξαναλειτούργησε, ωστόσο σταμάτησε από την 1η Νοεμβρίου 2018 με την ολοκλήρωση της δρομολογιακής περιόδου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη
Ευχάριστα νέα για την Ιθάκη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, καθώς μέσα στον Ιανουάριο ξεκινά και πάλι τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Ιθάκη. Οι δυσκολίες που υπήρχαν...
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα
Ενα πάγιο αίτημα των κομμάτων, των φορέων και των κατοίκων της Κύπρου, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, επανήλθε στο προσκήνιο το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά την έγκριση της πρότασης του...
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καταγγέλλουν συνθήκες γαλέρας στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας
​Σε σοβαρές καταγγελίες για εξαντλητικά ωράρια εργασίας κάτω από αντίξοες συνθήκες στα πλοία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας προχωρά η Πανελλήνια Ενωση Αρχιθαλαμηπόλων-Θαλαμηπόλων Εμπορικού...
Καταγγέλλουν συνθήκες γαλέρας στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά δρομολόγια το «Mykonos Palace»
Την Κυριακή 15 Ιουλίου θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι από Πειραιά για Χανιά το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο των «Μινωικών Γραμμών», «Mykonos Palace», καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής έβαλε...
Ξεκινά δρομολόγια το «Mykonos Palace»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με μηδενικό δανεισμό οι «Μινωικές Γραμμές»
Σε αποπληρωμή του συνολικού τραπεζικού δανεισμού της προχώρησε η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ». Οπως ανακοίνωσε χθες, την Παρασκευή 29 Ιουνίου αποπλήρωσε το υπόλοιπο του ομολογιακού κοινοπρακτικού δανείου,...
Με μηδενικό δανεισμό οι «Μινωικές Γραμμές»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας