Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα

Στην Ε.Ε. με αίτημα χρηματοδότησης θα απευθυνθεί η Κύπρος, για τη δημιουργία ακτοπλοϊκής σύνδεσης από το λιμάνι της Λεμεσού (φωτογραφία)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κυπριακή πρόταση για ακτοπλοϊκή «ένωση» με την Ελλάδα

  • A-
  • A+

Ενα πάγιο αίτημα των κομμάτων, των φορέων και των κατοίκων της Κύπρου, αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, επανήλθε στο προσκήνιο το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά την έγκριση της πρότασης του υφυπουργείου Ναυτιλίας από το υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο. Την προηγούμενη εβδομάδα το θέμα τέθηκε προς συζήτηση και στην κυπριακή Βουλή, όπου στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών όλοι οι αρμόδιοι φορείς και τα κόμματα συμφώνησαν να προχωρήσει η υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, η οποία έχει διακοπεί εδώ και περίπου 19 χρόνια, ενώ για το θέμα έχουν συγκεντρωθεί χιλιάδες υπογραφές πολιτών.

Η Κύπρια υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου δήλωσε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους του υφυπουργείου που προχωρά στην ετοιμασία της μελέτης με την οποία θα διαπιστωθεί το απαιτούμενο κόστος για τη γραμμή και πώς αυτό θα καλυφθεί.

«Πιστεύουμε ότι η θαλάσσια σύνδεση μπορεί να καταστεί βιώσιμη μακροπρόθεσμα με τους κατάλληλους χειρισμούς και υπό κατάλληλες συνθήκες», επισήμανε η υφυπουργός και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη σύνταξη της μελέτης, καθώς αυτή θα πρέπει να είναι εμπεριστατωμένη και να καλύπτει διάφορα σενάρια (ενδιάμεσους προορισμούς, επιδότηση κ.ά.).

Εξήγησε μάλιστα τα βήματα που θα ακολουθήσουν: Οταν ολοκληρωθεί η μελέτη θα απευθυνθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αίτημα χρηματοδότησης, στη συνέχεια θα αποφασιστεί κατά πόσο χρειάζεται πρόσθετη χρηματοδότηση από το κράτος και κατά πόσο αυτή είναι εφικτή και το επόμενο βήμα θα είναι να βγουν σε προσφορά για το δρομολόγιο στις εταιρείες.

Υπέρ της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής γραμμής τάχθηκε και ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου Σάββας Περδίος, ο οποίος ωστόσο σημείωσε πως το σημαντικό είναι να βρουν τον τρόπο έτσι ώστε το λιμάνι της Λεμεσού να μετατραπεί σε κόμβο και βάση τουριστών.

Ποια η στάση όμως του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ελλάδα; Πηγές του υπουργείου έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι συζητούν το θέμα με τους Κυπρίους, ωστόσο οι συζητήσεις είναι ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο, ενώ σχολίαζαν ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, καθώς δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Ενα ενδεχόμενο που πιθανότατα θα εξετάσουν στην πορεία είναι αυτό της επέκτασης της άγονης-επιδοτούμενης γραμμής του Καστελόριζου.

Επισήμαναν, τέλος, ότι όλα αυτά είναι μόνο στο στάδιο των αρχικών επαφών των δυο πλευρών και πρέπει να προηγηθούν πολλά και σοβαρά βήματα και να ξεπεραστούν πολλές δυσκολίες.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο πλησιάζει τα 600 ναυτικά μίλια που σημαίνει περίπου 30 με 35 ώρες ταξίδι στη θάλασσα, γεγονός που από μόνο του καθιστά δύσκολο και ασύμφορο το εγχείρημα. Ωστόσο εκείνοι που το διεκδικούν σθεναρά είναι οι άνθρωποι που έχουν πρόβλημα με το αεροπλάνο (αεροφοβικοί) καθώς σήμερα δεν υπάρχει άλλος τρόπος να φτάσουν στην Ελλάδα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι
Σε κρίσιμη περίοδο μπαίνει η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι έχει σταθεροποιηθεί το μεταφορικό έργο, καθώς από το 2014 έχει ανακοπεί η πτωτική τάση της επιβατικής κίνησης. Το 2017 οι τιμές των καυσίμων...
Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη
Ξεκινά από σήμερα τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, καθώς την Παρασκευή υπογράφτηκε η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής. Το...
Ξεκινά η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή
Ενα πολυσυζητημένο έργο, αυτό της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή και της δημιουργίας δύο νέων προβλητών, για να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των...
Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά δρομολόγια το «Mykonos Palace»
Την Κυριακή 15 Ιουλίου θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι από Πειραιά για Χανιά το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο των «Μινωικών Γραμμών», «Mykonos Palace», καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής έβαλε...
Ξεκινά δρομολόγια το «Mykonos Palace»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με μηδενικό δανεισμό οι «Μινωικές Γραμμές»
Σε αποπληρωμή του συνολικού τραπεζικού δανεισμού της προχώρησε η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ». Οπως ανακοίνωσε χθες, την Παρασκευή 29 Ιουνίου αποπλήρωσε το υπόλοιπο του ομολογιακού κοινοπρακτικού δανείου,...
Με μηδενικό δανεισμό οι «Μινωικές Γραμμές»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας