Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που υπάγονται στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης, στην ομιλία του στο ναυτιλιακό συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2019.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί εντός του Φεβρουαρίου στη Βουλή προς ψήφιση, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση και οι παρατηρήσεις και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι υποπαραχωρήσεις. Η όποια υποπαραχώρηση θα αποφασίζεται από το υπουργείο Ναυτιλίας, τον οργανισμό του κάθε λιμένα και το ΤΑΙΠΕΔ και στόχος της κυβέρνησης είναι να αναπτυχθούν τα λιμάνια και να αποκτήσουν δραστηριότητες με επενδύσεις.
Ηδη καταγράφεται σχεδόν για όλα τα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Βόλος, Ηράκλειο, Πάτρα, Λαύριο, Ελευσίνα, Ραφήνα) αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως η δημιουργία υποδομών για κρουαζιέρα, για μαρίνες, για ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, για διαχείριση και μεταφορά υγροποιημένων καυσίμων κ.ά.
Στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, ο Φώτης Κουβέλης αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, υποστήριξε ότι επλήγη από την κρίση και όσο θα έχουμε τα «απόνερα» της κρίσης θα επηρεάζεται αρνητικά και η χρηματοδότηση της ναυτιλίας.
Σημείωσε παράλληλα την ανάγκη ανανέωσης του στόλου και την υιοθέτηση νέων τρόπων χρηματοδότησης, προσθέτοντας ότι το leasing είναι ένας από αυτούς, καθώς και ότι η πολιτεία τον υποστηρίζει εφόσον τα πλοία που αποκτώνται με αυτόν τον τρόπο σηκώνουν την ελληνική σημαία.
Συμπλήρωσε επίσης ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις λόγω των αλλαγών στα καύσιμα και σημείωσε ότι η πολιτεία θα στηρίξει την ανάπτυξη ρεαλιστικών διαγραμμάτων για τη μετάβαση αυτή, καθώς είναι ανοιχτή σε ιδέες που θα βοηθήσουν την ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρωτοπόρος.
Τις προκλήσεις που προκύπτουν από το πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο και από την αλλαγή της νομοθεσίας στα ναυτιλιακά καύσιμα, επισήμανε στη δικιά του ομιλία ο υπεύθυνος της Ν.Δ. για τον ναυτιλιακό τομέα, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε πως θα πρέπει να ναυπηγηθούν νέα πλοία και συνεπώς να βρεθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης.
Προέβλεψε επίσης ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για μεταφορά ξηρού φορτίου, ενώ ανέφερε ότι δεν υπάρχει ιδανικός τρόπος χρηματοδότησης, καθώς και ότι χρειάζεται πολιτική βούληση τόσο για την ενίσχυση του ναυτιλιακού cluster όσο και για την αναβάθμιση της δημόσιας, αλλά και της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας