• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 30.7°C
    2 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.3°C / 27.1°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 29.8°C
    2 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 26.4°C
    1 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 24.1°C
    3 BF
    60%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 26.0°C
    0 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 23.7°C
    0 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.1°C / 28.3°C
    2 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 24.0°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 26.8°C
    0 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.7°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 27.3°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.5°C / 27.7°C
    2 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.0°C / 30.4°C
    1 BF
    35%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.1°C / 22.3°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 26.1°C
    3 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    60%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιπαράθεση εφοπλιστών - ΠΝΟ για ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία

  • A-
  • A+

Το «ανοιχτό» εδώ και 9 χρόνια ζήτημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) των ναυτεργατών στην ποντοπόρο ναυτιλία επανήλθε το τελευταίο χρονικό διάστημα και πάλι στο προσκήνιο, με τους πλοιοκτήτες να ζητούν ατομικές συμβάσεις εργασίας έπειτα από ελεύθερες διαπραγματεύσεις και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) να εμφανίζεται κάθετα αντίθετη.

Η νέα αυτή αντιπαράθεση ανάμεσα σε εφοπλιστές και ΠΝΟ σημειώθηκε σε δύο εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της ΠΕΠΕΝ (πλοίαρχοι), με τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά να υποστηρίζει ότι οι προσκλήσεις της πλοιοκτησίας για σύναψη νέας ΣΣΕ με μισθούς χαμηλότερους από τους προβλεπόμενους στην προηγούμενη ΣΣΕ του 2010 δεν είναι βάσιμες, δεδομένου ότι τυχόν μειώσεις δεν επιτρέπονται από τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006).

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης επισήμανε τη θεμελιώδη σημασία που έχει το ελληνόκτητο πλοίο να είναι ανταγωνιστικό για να μείνει πρωτοπόρο στον διεθνή ανταγωνισμό και ζήτησε από τους Ελληνες αξιωματικούς και τα πληρώματα να είναι οικονομικά ανταγωνιστικά.

Αλλά και ο πλοιοκτήτης καπετάν Παναγιώτης Τσάκος στην εκδήλωση των πλοιάρχων, απαντώντας σε όσους κάνουν λόγο για προσπάθεια να πληρώνονται οι Ελληνες ναυτικοί με μισθούς Φιλιππινέζων, δήλωσε ότι «τα πληρώματα από τις Φιλιππίνες αμείβονται με 1.400 ευρώ τον μήνα, ποσό που σήμερα στην Ελλάδα θεωρείται υψηλό με βάση τον βασικό μισθό στη στεριά που δεν ξεπερνά τα 650 ευρώ τον μήνα».

Ωστόσο, η διαφωνία συνεχίστηκε, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Θ. Βενιάμης μετά την εκδήλωση απέστειλε επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη, στην οποία αναφέρεται στην MLC-2006, στο περιεχόμενό της αλλά και στην ερμηνεία της που έγινε από τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «πρόκειται για μια νομική και ερμηνευτική ακροβασία με πολύ επικίνδυνα δικαιοδογματικά αποτελέσματα».

Τονίζει, επίσης, ότι η MLC και ο κανονισμός αυτής επιβεβαιώνουν την αρχή της ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών, στην περίπτωση μη ύπαρξης εν ισχύι ΣΣΕ, ενώ σε άλλο σημείο κάνει λόγο για «έωλα νομικά επιχειρήματα» που οδηγούν σε στρεβλά αποτελέσματα.

Σημειώνει ακόμα ότι η MLC δεν αναφέρεται στον καθορισμό οικονομικών όρων εργασίας, αλλά στις συνθήκες απασχόλησης και στα δικαιώματα και την κοινωνική προστασία των ναυτικών.

Επιστολή, όμως, έστειλε στον υπουργό και ο γ.γ. της ΠΝΟ, στην οποία διατυπώνει τη βασική θέση της Ομοσπονδίας βάσει της οποίας η MLC-2006 προβλέπει ότι, σε περιπτώσεις που οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) εμπεριέχουν ευνοϊκότερες συνθήκες από όσα προβλέπονται στην MLC (Διεθνής Σύμβαση), υπερισχύουν αυτές.

Σημειώνεται ότι η θέση του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως έχει εκφραστεί πολλές φορές διά στόματος Φώτη Κουβέλη, είναι ότι οι δύο πλευρές πρέπει να τα βρουν, η κυβέρνηση είναι θεσμικά ουδέτερη, ο υπουργός Ναυτιλίας και το υπουργείο δεν έχει αποφασιστικό χαρακτήρα να επιβάλει την ύπαρξη αυτής της Συλλογικής Σύμβασης, ωστόσο επιθυμία και θέληση του υπουργείου είναι να υπάρξει ΣΣΕ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ακαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους ακτοπλόους που είχε αποκλειστικό θέμα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019.
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνάντηση ακτοπλόων με τους Κινέζους
Τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού, ναυπηγοεπισκευή, διαχείριση αποβλήτων, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, λιμενικές υποδομές, ήταν μερικά από...
Συνάντηση ακτοπλόων με τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι
Με επιστολή του ΣΕΕΝ στον υπουργό Ναυτιλίας αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων και ζητούν νομοθετικές ρυθμίσεις για προσωρινή απαλλαγή από την απασχόληση των πληρωμάτων.
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
Οι Ελληνες ναυτεργάτες μειώνονται σταθερά στα υπό ελληνική σημαία πλοία και στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, παρά την αλματώδη αύξηση του αριθμού των ελληνόκτητων πλοίων στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Μείωση της απασχόλησης ναυτεργατών στα ποντοπόρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΝΟ και ακτοπλόοι δεν τα βρήκαν για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ούτε και στην χθεσινή συνάντηση ανάμεσα στη ΠΝΟ και στους ακτοπλόους για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019 βγήκε λευκός καπνός, καθώς οι δύο πλευρές δεν κατέληξαν σε συμφωνία.
ΠΝΟ και ακτοπλόοι δεν τα βρήκαν για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καταστρατήγηση ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
Σοβαρές καταγγελίες που αφορούν τη μη εφαρμογή της ΣΣΕ που υπογράφτηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο ανάμεσα στην ΠΝΟ και στους ακτοπλόους, όπως επίσης και τη μη καταβολή των αναδρομικών στους δικαιούχους...
Καταστρατήγηση ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας