Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη

Μέσα στον Ιανουάριο ξεκινάει δρομολόγια το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ανδρέας Κάλβος» ανακαινισμένο και με τα νέα του χρώματα, από τη Levante Ferries

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνιμο δρομολόγιο Πάτρα-Ιθάκη

  • A-
  • A+

Ευχάριστα νέα για την Ιθάκη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, καθώς μέσα στον Ιανουάριο ξεκινά και πάλι τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Ιθάκη. Οι δυσκολίες που υπήρχαν ξεπεράστηκαν, η γραμμή επιδοτήθηκε και το δρομολόγιο θα πραγματοποιεί καθημερινά το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ανδρέας Κάλβος» της εταιρείας Ionian Group (Levante Ferries), η οποία ήταν και η μοναδική που συμμετείχε στον σχετικό διαγωνισμό.

Στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως εξήγησε στην «Εφ.Συν.» ο γενικός γραμματέας του Διονύσης Τεμπονέρας, είναι η γραμμή να γίνει μόνιμη και να λειτουργεί χειμώνα-καλοκαίρι και αυτός ήταν εξάλλου και ο βασικός λόγος που προχώρησαν στην επιδότηση της γραμμής, ύψους 1.848.000 ευρώ.

Η εταιρεία με ανακοίνωσή της σημειώνει πως και στο παρελθόν είχε εξυπηρετήσει με δική της πρωτοβουλία τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, κάτι που δεν συνεχίστηκε λόγω εξωγενών παραγόντων, ενώ κάνει γνωστό πως η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει μέσα στον Ιανουάριο, δηλαδή πολύ νωρίτερα από την τυπική κατακύρωση του διαγωνισμού, ώστε να τερματιστεί η αίσθηση αποκλεισμού των κατοίκων της Ιθάκης.

Σημειώνεται ότι το πλοίο «Ανδρέας Κάλβος», που απέκτησε πρόσφατα η Levante Ferries και στο οποίο αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται εργασίες εκσυγχρονισμού του με επισκευή και συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού του και ανακαίνιση σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ναυπηγήθηκε το 1985 και έχει μήκος 98,56 μ. και πλάτος 16,24 μ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2013 το πλοίο «Επτάνησος», που εκτελούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, δήλωσε αδυναμία εκτέλεσής του και αποσύρθηκε. Εκτοτε η Ιθάκη έμεινε χωρίς σύνδεση με την Πάτρα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της, στην πλειονότητά τους ηλικιωμένοι, να αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Πάτρα για τα ιατρικά τους ραντεβού αλλά και οι υπόλοιποι κάτοικοι για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις τους κάνοντας ένα πολύωρο και κουραστικό ταξίδι μέσω Κυλλήνης ή Αστακού Αιτωλοακαρνανίας. Το 2015 ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προσπάθησε να δώσει λύση στο πρόβλημα, η γραμμή λειτούργησε για πολύ λίγο, αλλά εγκαταλείφθηκε και πάλι. Από τον Νοέμβριο του 2017 και μετά από διαβουλεύσεις και χρονοβόρες διαπραγματεύσεις η γραμμή ξαναλειτούργησε, ωστόσο σταμάτησε από την 1η Νοεμβρίου 2018 με την ολοκλήρωση της δρομολογιακής περιόδου. Εκτοτε το υπουργείο ξεκίνησε τις διαδικασίες για την επιδότηση της γραμμής, προκειμένου να είναι σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

[email protected]

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
Στις 9 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και ημεροπλοίων να καταβάλλουν το σχετικό τέλος (ΤΕΠΑΗ), σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της υφυπουργού...
Από τις 9 Μαϊου το Τέλος Πλοίων Αναψυχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
Την απλοποίηση των διαδικασιών επισκευής και συντήρησης πλοίων, προκειμένου να περιορισθεί η γραφειοκρατία και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη στον κρίσιμο για την οικονομία συγκεκριμένο κλάδο, ζητά με παρέμβασή του...
Απλοποίηση διαδικασιών επισκευής πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του
Την έντονη αντίδραση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ έχει προκαλέσει η δίωξη που άσκησε ο εισαγγελέας Πατρών σε βάρος του γενικού γραμματέα του σωματείου, Νίκου Κροκίδη, για παρεμπόδιση λειτουργίας της...
Δίωξη συνδικαλιστή ναυτεργάτη για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις του σωματείου του
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
Το δικό τους μήνυμα, προς όσους αμφισβητούν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, φωνές που πληθαίνουν μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θέλουν την Π.Υ. να περνά στην...
Κατά της ιδιωτικοποίησης οι πλοηγοί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας