Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στις 14 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Στις 14 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις

  • A-
  • A+

Από τις 14 Ιανουαρίου 2019 έως τις 28 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν φέτος οι χειμερινές εκπτώσεις, που είθισται να αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του πρώτου μήνα του χρόνου.

Ακολουθούν συμβουλές από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, που σημειώνει πως πριν τις αγορές κρίνεται απαραίτητη η έρευνα αγοράς από τους καταναλωτές, που δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
  • Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
  • Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
  • Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
  • Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
  • Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
  • Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
  • Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους. Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Η “Μαύρη Παρασκευή” δεν είναι γιορτή, είναι ασυδοσία»
Την προωθητική ενέργεια «Black Friday» την ερχόμενη Παρασκευή, ως πολυδιαφημιζόμενη μέρα μεγάλων προσφορών και εκπτώσεων, καταγγέλλουν ο Συντονισμός...
«Η “Μαύρη Παρασκευή” δεν είναι γιορτή, είναι ασυδοσία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινούν σήμερα οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις
Από σήμερα και μέχρι τις 11 Νοεμβρίου διαρκεί η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος, ενώ η ΕΣΕΕ εξέδωσε οδηγίες προς τις εμπορικές ομοσπονδίες...
Ξεκινούν σήμερα οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις