Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πιλοτικά σε 32 νησιά το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πιλοτικά σε 32 νησιά το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα καύσιμα

  • A-
  • A+

Ξεκινά η επιδότηση των καυσίμων μέσω της εφαρμογής του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε 32 μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας με εφαρμογή στη συνέχεια σε όλα τα νησιά, καθώς την Τετάρτη υπερψηφίστηκε από τη Βουλή η σχετική τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας.

Η ρύθμιση θα εφαρμοστεί από 1/1/2019 στα νησιά Αγαθονήσι, Αλόννησος, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ιος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μύλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σύμη, Τήλος, Φολέγανδρος, Φούρνοι και Ψαρά και αμέσως μετά θα εφαρμοστεί σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα.

Οπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας στη Βουλή, η τροπολογία προβλέπει τον ορισμό των πρατηριούχων ως δικαιούχων της επιδότησης του κόστους.

Η επιδότηση, με βάση τους υπολογισμούς που έχουν κάνει, θα φέρει την τιμή των καυσίμων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά στο ύψος απόκλισης 10-15 λεπτά σε σχέση με τον μέσο όρο της Αττικής, μια επιπλέον και σημαντική ελάφρυνση του κόστους διαβίωσης των νησιωτών.

Το ποσόν της επιδότησης θα είναι συγκεκριμένο ανά λίτρο, με βάση κριτήρια όπως η απόσταση, ο αριθμός των πρατηρίων, καθώς και οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων που υπάρχουν στο νησί

. Ο έλεγχος θα γίνεται από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καύσιμων και στην τροπολογία προβλέπεται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται ο έλεγχος αυτός αλλά και τις διοικητικές κυρώσεις.

Ο Ν. Σαντορινιός υπενθύμισε ότι με τον νόμο 4551/2018 έχει εφαρμοστεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, το οποίο έχει τρεις βασικούς πυλώνες: την επιδότηση των εισιτηρίων των νησιωτών, την επιδότηση των αγαθών από και προς τα νησιά και την επιδότηση των καυσίμων.

Μέχρι σήμερα το μέτρο δεν είχε εφαρμοστεί στα καύσιμα, το οποίο καλύπτει η συγκεκριμένη τροπολογία εισάγοντας τις απαραίτητες αποσαφηνίσεις.

Από 1/1/2019 το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που σήμερα εφαρμόζεται πιλοτικά σε 49 νησιά, θα εφαρμοστεί σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα για την επιδότηση των εισιτήριων και των εμπορευμάτων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάγκη για διακριτές νησιωτικές πολιτικές στην Ε.Ε.
Στην ανάγκη να τεθούν ως υψηλή προτεραιότητα οι νησιωτικές πολιτικές, αλλά και στην εφαρμογή ενός σχεδίου δράσης που θα μοχλεύει εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, επιδοτήσεις, χαμηλό δανεισμό και ιδιωτικές...
Ανάγκη για διακριτές νησιωτικές πολιτικές στην Ε.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μεταφορικό ισοδύναμο σε 32 νησιά του Αιγαίου
Η πρώτη κλειστή διαβούλευση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας ύστερα από πρόσκληση του Νεκτάριου Σαντορινιού, με συμμετοχή...
Μεταφορικό ισοδύναμο σε 32 νησιά του Αιγαίου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προσπάθεια επανεκίνησης για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων
Πρόωροι πανηγυρισμοί για τη θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ υπέρ νέας προκήρυξης επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, που θα συνδέσει κατά τη θερινή περίοδο Θεσσαλονίκη με Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο.
Προσπάθεια επανεκίνησης για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σποράδων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας